Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Gutter, jeg har et spørgsmål til jer, jeg var til karneval i weekenden og er gået hen og er blevet syg.min Hosten gør semi meget ondt og har hovedepine og mavepine, føler mig svimmel og skidt tilpads.
Hvad mener i omkring at ryge en Pind, vil det hjælpe eller burde jeg lade værre?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det er vel altid en dum ide at putte røg i lungerne hvis du hoster/gør ondt når du hoster. Om det så er smøger eller hash. Men jeg kan ikke se noget problem i det, udover det selvfølgelig nok ikke gør din hoste bedre. Men måske hovedpinen og mavepinen går væk.

Rettelse: så lige du skrev karneval. Er det en god gammeldaws tømmermænd du har på? =) for så er det vel bare noget mad i sækken og en time på den lange.

Medlem

Det er ihvertfald ikke farligt, men du risikere at faa det endnu mere daarligt. Jeg ville lade vaere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hosten bliver i hvert fald ikke bedre, men det kan være, det hjælper på hoved/mavepinen :) Ryger tit når jeg ondt i maven/kvalme.

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
plejer aldrig og ha nogen problemer med og ryge når jeg er syg .. kun når det er lungebetændelse så ka det godt rive lidt efter sådan et bonghoved ..

Dedikeret medlem

plejer aldrig og ha nogen problemer med og ryge når jeg er syg .. kun når det er lungebetændelse så ka det godt rive lidt efter sådan et bonghoved ..

Som fungerende hashmisbruger kan jeg nikke genkendene til denne, smøgerne er heller ikke sjove. :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Pas nu på dine lunger. Karneval, foregik det i nordjylland? har en del bekendte der selv er syge, tag en pause fra alt du sætter ild til og inhalerer, det er pisse usundt når man er syg.

Desuden kan en feber fremhæve de vildeste hallucinationer i sig selv, så det burde ikke være nødvendigt med stoffer.

mvh.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem
Brugeravatar

En god pind gør dig altid rask, men sørg for at riste godt når du hoster, men tjald hjælper mod sygdomme, det er bevist i hvert fald kvalme og hovedpine

Medlem

Thc nedsætter dit immunforsvar, så hvis du er syg ville jeg vente :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
En god pind gør dig altid rask, men sørg for at riste godt når du hoster, men tjald hjælper mod sygdomme, det er bevist i hvert fald kvalme og hovedpine

Ja og jorden er flad. Det er bevist af mennesket for 5000 år siden.

go’ aften.
mvh.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem
Brugeravatar

Ja og jorden er flad. Det er bevist af mennesket for 5000 år siden.

go’ aften.
mvh.

Det er da almen viden at tjald virker mod sådan noget som hovedpine, kvalme, mavepine og sådan.. og også gigt..

Selvfølgelig kan det diskuteres om det er en god ide at ryge en dårligt ristet joint (kunne velsagtens være prince), med noget skodtjald, men jeg vil æde en hat på at at hvis man røg et pibehoved ren god pot/skunk lindre det sygdommen, og gør det ens sygdag under sengen bedre! næsten ligegyldigt hvilken normal sygdom..

:peace:

Medlem

Go for it.
Når jeg er syg, får jeg det bedre (mere overskud), når jeg gør noget godt for mig selv.

Moderator
Brugeravatar

Lav en omgang chai the i stedet for, altså fed mælk, evt. først opløs cannabissen i smør og overfører til mælken. Derudover diverse krydderier, og sød den evt. til med honning nu du ligger syg.

Medlem

Hey bismann, jeg døjer selv med en slem forkølelse for tiden, og overvejer lidt at købe noget tjald, så jeg kan lave mig sådan en kop i aften. hvor meget hash bruger du til en person? Når jeg ryger, plejer 0,2 gram at gøre tricket. Behøver man forresten at bruge smør, eller kan man godt nøjes med at opløse hash i noget fed mælk eller måske piskefløde?

Moderator
Brugeravatar

Har ikke prøvet at lave det med hash, men synes 0,2 g hash plejer at være fornuftigt som oral dosis, lav evt. til to kopper på 0,3 og start med halvdelen. Synes det kan være svært at opløse hash i mælk/fløde ift. smør, så det var mest derfor, men måske hvis du findeler hashen nok. Evt. en tur i fryseren og så rives på fint rivejern, så burde det lykkes. Det vigtigste er dog at det bliver opvarmet tilstrækkeligt, en 15-20 minutter på middel varme, og altså ikke bulderkoger plejer at være fornuftigt.

Dedikeret medlem

røg dræber bakteriene i lungerne ligesom haitisk voodoo medicin. jeg røg altid når jeg fik influenza, nu vaporiser jeg, du kan jo også lave småkager hvis din hals er helt fickt up

BRUG SMØR OG FLØDE!

Junior medlem

så man kan alså, både FÅ hovedpine af hash og samtidig kureres mod det?

Medlem
Brugeravatar

så man kan alså, både FÅ hovedpine af hash og samtidig kureres mod det?

Hvis du får ondt i hovedet af at ryge hash, så har du endten ikke ristet ordentligt, ellers har du fået fat i noget tjald opblandet med motorcykeldæk :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]