Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 13:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Min skunk lugter virkelig specielt.. Nærmest som græs, eller sådan ja, græs agtig? Ikke den karakteritiske skunk lugt, der ellers var før jeg høstede den.. Er dette normalt? Det skunk jeg plejer at købe er helt tørt, og dufter stadigvæk!

Jeg høstede min plante for en uge siden, og jeg har tørret den ved at lægge alle skuddene på avis papir med en blæser på dem, og så roterer dem lidt dagligt.. Jeg ved dette ikke er den optimale metode, og vil derfor også høre hvordan jeg "rigtigt" skulle have gjort, og om det har noget med det at gøre?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det kan sagtens være fordi de stadig er friske. Fugten i bladende samt klorofylen kan godt give en græs agtig lugt.

Medlem

Okay mange tak Root! Så er jeg helt rolig igen :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
no prob

Upload et billede evt, så kan folk vurdere om det rent faktisk burde lugte af andet end græs.

Medlem

Jeg har før oplevet skunk der var tørret med blæser, smage lidt specielt. Hen af græs, ligesom du beskriver. Hvordan smager det?

Så vidt jeg har forstået skal tørring af cannabis gerne foregå langsomt. Ligesom ved curing.

Medlem

altså, det er vel derfor, folk curer deres skunk i op til flere måneder. Når du lige har høstet det, er det fyldt med klorofyl, og det vil derfor lugte og smage henad græs, ligesom det sikkert er meget grønt.

Jeg vil anbefale dig også at gøre det, da det går fra at være kedeligt og direkte ubehageligt at ryge, til at være rigtig lækkert og velduftende. Hvis du får lyst til at ryge i mellem tiden, så køb noget. Da jeg havde dyrket nogle skunk planter udenfor, gik jeg ikke så meget op i at tørre og curre det ordentligt... Da jeg så, efter det hele var røget, fandt et lille topskud som havde fået lov at ligge i halvandet måneds tid, ærgrede jeg mig ret meget. Det smagte og duftede fantastisk og naturligt, klart lækrere end noget skunk/pot jeg nogensinde har købt på staden.

Medlem

Lykke vil du ikke lige smide en pb, eller et svar her med et link til der hvor du har din "guide" til at tørre det fra??

Medlem

søg lidt på "curing" herinde, tror der er en del topics.... her er et som virker meget godt http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 17&t=42107

Medlem

Kan da lige bidrage med den metode jeg har brugt.

Flytte-/papkasse med snore igennem til at hænge dine buds på. Lidt avis i bunden for at suge lidt af fugten, og minimere risikoen for mug.

Billede

Her hænger de så en 2-3 uger, for derefter at komme i krukker/patentglas med lufttæt lukning. Disse skal luftes ud et par gange om dagen, ca. en times tid af gangen.

Ordentlig trimming, tørring og curing betyder SÅ meget for smagen. Meget mere end gødning, jord, lys osv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]