Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hejsa alle sammen jeg har invisteret i nogle white widow frø feminiserede de er kommet om og nogle er 14 cm det den mindste og så de op til en halv meter de har stået i drivhus og der har de haft det godt håber jeg de har fået vækst homon eller hvad det kaldes og godt med vand og en god muldjord men jeg har nu valgt at tage en plante ind og sat en 100 watt pære over er det godt kan det lykkedes eller hvordan og hvad kan man dyrke om vinteren inden døres med kun en 100 watt pære eller skal man op i mer og hvad kræver det håber der en der kan svare ellers hvis man ikke kan gøre det med 100 watt hvor mange watt er så godt og hvor kan man købe dem i normale butikker også gerne navne på en god gødning tak på forhånd :)

Dedikeret medlem

hvorfor tage den indenfor lige på de længste dage vi har hele året? 100w er heller ikke det vilde men du nævner ikke hvilken slags pære det er så er lidt svært og sige en.

Medlem
Brugeravatar

Gør dig selv en tjeneste og læs guiden her
http://dcfonline.dk/cf/
Desuden så skal du bruge nogle specielle lamper før du kan anvende dem til dyrkning indendørs, men det står også inde i guiden. Skynd dig at sætte din plante udenfor igen. Det er svært rigtigt at vurdere hvordan det står til med dine planter med mindre du smider nogle billeder op af dem. Prøv at kigge i den anden tråd du har lavet, der har jeg forsøgt at hjælpe dig med det.

Junior medlem

tak det er en helt normal 100 watt pære og kan ikke finde ud af at smide billeder op her men ville gerne og har rigtig mange så pyt med en hvis den dør har nemlig valgt den aller mindste og skal ikke dyrke flere etager inden for kun en eller to måske 3 men tak for den hjælp i allerredet har givet mig håber der kommer meget mere

Medlem
Brugeravatar

Så kommer du ikke langt med den da almindelige pærer ikke udsender lys i det rigtige spektrum i forhold til hvad planterne har brug for. Jeg synes virkelig at du skal bruge lidt tid på at læse den guide jeg har linket til. Der står meget ja, men der står alt hvad du har brug for at vide hvad enten du har tænkt dig at gro indendørs eller udendørs. Alternativt kan du bare læse de afsnit af guiden som du har brug for, men hvorfor gro selv hvis man alligevel ikke gider sætte sig ind i det?

Edit:
Fandt lige den her guide til dig, så burde det lykkedes dig at vise dine billeder frem.
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=39217
Husk nu stadig at fjerne exif data fra billederne ellers kan politiet finde frem til dig.

Junior medlem

det alt for besværligt med det med billeder men de er fine tror jeg og har sat sølvpapir uden om lampen og ned til planten og den giver et super skarpt lys den pære det er en klar glas pære tror den er måske 20 år gammel den er fuldstændig klar ikke det der mærkelige fide inde i som man har i normale 20-30 watts pære

Medlem
Brugeravatar

Det er sådan set ligemeget hvor mange watt din pære er på eller hvor klart den lyser, hvis ikke den udsender lys med den rigtige bølgelængde så kan planten ikke bruge lyset til særlig meget. Læs nu for pokker bare den guide igennem som jeg har linket til, det bliver ikke meget nemmere.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Den pære er MEGET lidt værd at dyrke under. Gammeldags glødetrådspærer afgiver omkring 95% af deres energi i form af varme, så sæt den udenfor igen og køb en ordentlig lampe til efteråret.

Og peter pan, lysspektrummet fra glødetrådspærer kan faktisk udemærket bruges til fotosyntese, da det er meget linært. Problemet er bare at der er så lidt af det.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem

og du må slet ikke bruge sølv papir det giver heat spots. hvis du bare læste guiden ville du vide alt det her allerede..

Junior medlem

har læst guiden men lidt sølvpapir kan altid bruges bare til at samle lyset mod planten
hvad med drivhus hvordan har white widow det i det er det godt eller dårligt og bare vær ærlige vil gerne lære meget mere

Dedikeret medlem

white widow auto eller bare normal? auto kunne måske nå at blive færdig men der begynder og blive mere og mere risiko for mug jo senere du kommer igang.

Selv hvid maling reflektere meget meget bedre end sølvpapir men brug du det dog bare hvis du ikke gider høre efter.

Junior medlem

ved ikke hvad skunken er for en det er ihvertfald feminiserede frø

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
De vil gå i blomst ret sent udendørs, så det kan godt være du skal hjælpe dem lidt på vej med noget kunstigt mørke i slutningen af august engang. Du kan enten flytte dem ind og ud eller overdække dem, men det kan vi tage til den tid hvis de ikke går i blomst af sig selv. White Widow blomstrer 8-9 uger.

Og nej, sølvpapir er noget skrald af flere årsager. Drop både det og Edisons 150 år gamle opfindelse, og brug solen i stedet.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]