Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 16:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey, jeg har røget hash i to år. Sidste år røg jeg et par gange om ugen, men det sidste halve år er mit forbrug steget, og jeg ryger nu som reelt flere gange om dagen. I går røg jeg ikke, og bemærkede at jeg havde svært ved at sove og at jeg svedte meget. Det er kun sket en gang før og da var det også grundet at jeg ikke fik min ryger...

Jeg har så en ven der ikke tror på at det er abstinenser. Han mener ikke at jeg ryger nok til at få dette og at min det tjald jeg ryger kan være for urent/dårligt til at jeg oplever abstinenser.

Er det muligt jeg har hashabstinenser selvom jeg "kun" ryger 1-4 gange dagligt, (har gjort dette siden jul) og spiller det nogen rolle hvor god hashen er? Plejer at købe udmærket skunk, men hvis jeg ryger hash er det lidt random hvad jeg køber, så det er muligt at jeg ikke får fat på en topryger. Gør det forskel mht. abstinenserne?

Før det lå mit forbrug nærmere på 1-4 gange om ugen.

Hvis i har nogle kilder eller kan begrunde jeres svar ville det være rart!

Medlem

Det er abstinenser...

Det er noget mærkeligt noget din ven siger, altså hvis du kan blive skæv af de produkter du ryger så kan man også få abstinenser af dem, det siger vel sig selv..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Din ven koger ;) Man kan sagtens få abstinenser af af cannabis, selv i små mængder..
Dog er abstinenserne ret overkommelige i fht. opiat/opioid eller benzo/GHB abstinenser f.eks.

Jeg vil sige det har meget at gøre med ens rygevaner; hvor meget, hvor længe, hvornår og hvordan man ryger.
Min kæreste f.eks oplever meget værre abstinenser i de perioder vi ryger bong kontra de perioder vi ryger joints.

Junior medlem

Det er helt sikkert at det er abstinenser, de perioder hvor jeg holder pause på et par dage og oplever de samme symptomer som du beskriver plejer jeg gerne at forlænge pausen til omkring 2-3 uger. Lige for at komme ned på jorden igen ryger dog ikke så meget længere da der er for meget arbejde i min hverdag.

Har et eksempel der viser hvad jeg mener.

Vi er vel 1 1/2 - 2 år tilbage i tiden
Jeg havde 3 måneders ferie efterfulgt af 6 måneders sygdoms forløb, i denne periode røg jeg mellem 2-5g om dagen og oplevede et par gange at jeg ikke kunne sove, spise eller slappe ordentlig af, var rastløs når jeg ikke røg. Da jeg havde oplevet dette for 3 dag i streg (var midlertidig løbet tør) :( valgte jeg at tage en pause på 2 uger efter 4 dagen holdt det op og efter 14 dage virkede det også bedre at ryge morgen jointen, skal lige siges at jeg røg joint morgen og aften og resten af dagen stod den mere eller mindre på bong.

Håber det kunne bruges og håber det hjælper :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]