Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 19:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

her er min historie om min vej op igennem stofferne.
Først, så vil jeg lige sige at jeg har haft en rimelig turbulent barndom, da mine forældre blev skilt da jeg var i 4-5 års alderen. Og umildbart efter begyndte min mor hendes massive alkoholmisbrug som hun stadig har den dag i dag.

Jeg selv er en fyr på 23, snart 24 som intet laver pt.. Skal dog starte i skole til august. Før det har jeg være i gang med 7 uddannelser, hvor jeg enten er blevet smidt ud grundet fraværd, eller selv stoppet pga. manglende entusiasme. Det skyldes jo nok mit massive misbrug, men kan ikke bare selv finde ud af det.
Går tit og tænke på at få noget hjælp på den ene eller anden måde, men jeg gider ikke i tradisionel behandling som døgnbehandling/dagsbehandling/ NA osv, osv. Mere sådan noget hvor jeg kommer væk fra det hele i et par måneder, enten i udlandet ved en familie eller så skal det være sådan noget hvor jeg komme hjem til en privat person her hjemme, men ved ikke lige hvordan jeg finder ud af det eller om det overhovet er muligt?
Og så vil jeg gerne tilknyttes nogle personer man kan tale med, psykolog, psykiater etc., for at finde ud af om der skulle ligge noget under min tilgang til stofferne. Men der ved jeg heller ikke hvordan jeg skal gøre? Jeg har taget stoffer regelmæssigt siden jeg var 17 år og fik mit massive misbrug for 5 år siden

Jeg føler at jeg sidder fast på grund af mit massive misbrug af bla. Opioder, THC, benzodiazepiner, stimulanser, og til tider også GHB, og ketamin.

Opioderne er hver dag i abnorme doser, 200 - 6-700 dagligt pt. Men har været oppe på 5-600 mg i enkelte doser.
THC ryges dagligt 0,5-2 g.
Benzoer er 2-4 gange om ugen (pt. næsten dagligt).
Stimulanser 2-10 gange om måneden (kokain, mdma og til tider også amfetamin, MDPV, ethylphenidat, amfetamin og sikkert også andre.
GHB er store doser mange gange om dagen når det er, men det er ved at være lidt tid siden sidst.
Og så har vi jo ketaminen som jeg tager så ofte jeg kan komme i nærheden af det, pt har det dog været lidt svært at skaffe for mig. Men når jeg har kan jeg godt tage op mod ½-1g hver dag i perioder på 1-2 måneder næsten dagligt.

Jeg vil virkelig gerne videre med mit liv og ud af mit misbrug NU! Så jeg igen kan komme ud og opleve verden og komme ud af denne onde cirkel.

Ps. er rimelig benzo skæv lige nu, så der er sikkert en del fejl eller manglende info. Så skriv, hvis der er noget info i mangler om mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hvilke opioder og hvilke benzo tager du?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved opioder er det primær Oxy, ketogan og metadon og ved benzoer er det alprazolam, clonezepam, etizolam og diazepam

Dedikeret medlem

Det er en rimelig stor mundfuld og klare privat skulle jeg mene - fordelen ved døgn er at dem man ligger til belastning bliver aflønnet og bør handle professionelt.
Samt det er uddannede som vil stå for udtrapningen.
Jeg har selv prøvet privat og senere døgn og sidst dag behandling.

Edit jeg tænker lidt det vigtigste først i forhold til du vil til at starte på endnu en uddannelse - det kommer jo nok til at gå som de andre gange hvis du ikke får stoppet dit misbrug.
Vent med uddannelsen til dit misbrug er under kontrol.
Jeg synes du lader din misbruger styre når du afviser den støtte og hjælp som kun kræver en tur ned på det lokale misbrugscenter.

Det her er nok ikke det svar du søgte men det er min ærlige mening.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg vil nok også søge professionel hjælp hvis jeg var dig. Jeg har ingen anelse om hvor du skal starte og hvor du skal slutte.

Held og lykke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er lige gået i gang med Suboxone fra i mandags og har ikke rørt nogle opioder siden. Har taget lidt eitzolam sammen med min sub, samt røget lidt skunk. Så jeg prøver lige at se om jeg kan klare den selv i første omgang med opioderne, og hvis det ikke lykkes, må jeg jo søge om at komme i behandling.

Håber dog at jeg kan finde en der bor ude på landet eller i ødemarken i Sverige f.eks., hvor jeg vil kunne komme over de værste psykiske abstinenser og komme lidt væk fra det hele i 1-2 måneder.

Så hvis der er en der kender en i Danmark, Norge eller Sverige, som muligvis kan tilbyde sådan en hjælp, må i meget gerne skrive her eller en PM.

Hvis det ikke er en mulighed, må i gerne fortælle om hvordan i selv er kommet ud af jeres misbrug, og om det hjalp så i altså er stoffrie idag. For jeg kender så mange der har været i døgnbehandling, som startede deres misbrug så snart de kom hjem. Derfor jeg helst vil undgå døgnbehandling. Hvis der er en der har været i en god form for behandling, som har hjulpet, vil jeg meget gerne høre fra dig/i.

Dedikeret medlem

Jeg kan sagtens følge dig i det som du skriver mht døgn og tilbagefald, men den cleantid/pusterum for hjernen som det gav mig. Samt viden om det kunne lade sig gøre var guld værd for mig.
Da jeg igen besluttede mig for at gøre noget ved det efter 10 mdr tilbagefald hvor jeg hverdag forsøgte at styre mig dvs få sovet mit foretrukne var meth, benzoer og hash.
Undlod som tidligere at køre igennem og fylde på af diverse andre stoffer fx ketamin i de 10 mdr. Fik nok af min egoistiske misbrugs personlighed og tog kontakt til hjulsøgård hvor jeg betalte for et 14 dages afgiftnings ophold. Fik 100 mg seroqel til søvn og dæmpning af uro.
Da jeg kom hjem gjorde jeg alt det rigtigt som jeg havde gjort forkert efter døgn - blev tilknyttet dagcentret hvor jeg havde ugentlige møde med en rådgiver.
Blev selvmordstruet og var indlagt 14 dag hvor de øgede dosis til 400 mg seroqel.
Fortsatte på dagscentret selv om jeg gik rundt som zombie og en strid med min rådgiver omkring jeg begyndte at trappe seroqel ned endte i jeg fik en anden rådgiver som selv havde været narkoman.
Hos ham begyndte jeg at lave trin arbejdet hermed gav mig gode redskaber til at brydes med min kriminelle tankegang som ellers havde vokset sig stærk over 17-18 år.
Jeg fik fortalt mine mørke hémligheder fra barndommen (voksede også op med en alkoholikker) det at få sagt tingene højt gjorde byrde meget lettere at bære.
Nøgleordet i trinarbejdet var ærlighed.
Jeg gik efter mit afgiftnings ophold i AA 2-3 gange i ugen hvor jeg mødte andre som kæmpede og dem som havde 5-10 år mønter - jeg mærkede varmen og overskudet blandet med en fortsat selv udvikling og lærte en masse af dem fik nye venner.

Jeg oplevede små sejre, genfandt evner jeg troede var mistet begyndte at læse bøger og fiske igen. Da jeg sidste år flyttede hjem og passede min døende far begyndte jeg at ryge hash igen, men jeg gider næsten ikke mere - har røget 3 gange de sidste 2,5 mdr.
Har holdt mig fra meth og benzoerne i 28 mdr, hvilket har været en rejse med både op og nedture, men helt sikket hver eneste dag hvor jeg har talt min lyst ned med den viden om konsekvens jeg bære med mig.

Håber du kan bruge det til noget ;) du er velkommen til at skrive pm hvis du har brug for det.

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]