Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa

Helt euforisk over den udvikling der er sket inden for homegrows de sidste 30 år, og lidt i kølvandet på en lykkelig skilsmisse, tænkte jeg at nu skulle det være... Der skal dyrkes, skal der...

Så mit growroom kom til at bestå af:

1,3x2,2 og en højde på 190.
600 watt hps.
280 m3 udsugning med kulfilter.
2 stk Quadgrow m plads til 4 11 liters potter i hver ( selvvandings )
Div. blæserere.

Med en bredde på 220 cm, håber jeg på med tiden at dele det lidt op så jeg kan vegge samtidig med at jeg blomstrer.
Men det er noget min varme og ventilation kommer til at afgøre med tiden.

Klar til kamp indkøbte jeg 6 stk WW og 6 stk Flash Babylon. Alle autos...

Alle bliver forspiret i en skål og spirer i løbet af 24 timer...
Men faneme om ikke det kun er 2 der kommer, desværre, men er bange for de har haft det for vådt, så det er nok lidt min egen fejl.
Til gengæld ser det ud til at de andre har det fint...

Jeg skynder mig at se om jeg kan forspire nogle frø, for 2 planter under 600 watt, er vel lige i underkanten... Og dog, læste om en hollænder der havde fået 1600 gr ud af en WW ved at dyrke den solo under 600 watt, men det kræver vist noget mere erfaring end jeg har...

Nå, men frøene kommer fint men er jo noget længere bagud end de andre, så nu står jeg lidt i vildrede om hvad jeg lige skal gøre... Skal jeg bare vegge de 2 ældste til de andre kommer med, eller skal jeg bare se og få sat de 2 i blomst og så skove de små for at komme igang med en helt ny produktion på 8 - 12 planter som jeg havde håbet på fra start.

De 2 WW har nu stået i 20 dage. med mange små skud som jeg prøvede at FIM beskære igår ( ved godt det er meget optimistisk af en nybegynder, men kunne ikke dy mig )

Hmm, det nemmeste er nok at lægge nogle billeder op, så det prøver jeg...

Her er hele herligheden... Øverst fra venstre: WW, WW, WS... ca 12 dage...
Resten er af ubestemmelig herkomst...

Den her er den der stod øverst tv. 10 dage senere... Har ca fordoblet sin højde og er nu ca 20 dage...
Ser den lidt fisten ud eller ??

Den her stod øverst th. men synes det hele, i forhold til de 2 andre, går op i blade ??

Den her stod øverst midt... ca 30 cm... Ser den oss lidt fisten ud eller ??

De små til sidst, er dem jeg tænker på at skove, så jeg kan få de 2 andre i blomst... Som sagt er jeg i tvivl omkring den med de mange blade... Han ??? eller ???

Er klar over at jeg kan vegge så længe jeg har lyst men hælder mest til at få det ud af det jeg kan og komme igang med en ordentlig omgang...

Er som sagt nybegynder, men håber der er nogle der vil dele sine erfaringer...

Senest rettet af kaldasker 30 maj 2013 05:39, rettet i alt 3 gange.

Junior medlem

Nå det lykkedes ikke lige... Så det kigger jeg lige på...

Junior medlem

Hmmm, nogle der kan se mine pics.... Kan ikke selv...

Medlem

Nej kan desværre heller ikke se dine billeder, og kan heller ikke komme med nogen tips, er selv ny grower, jeg går bare guerilla style. Men følger alligevel med, da jeg selv vil starte indendørs engang når jeg flytter hjemmefra. ;)

Junior medlem

Har fundet ud af at jeg kan højreklikke og så åbne billederne... Så det håber jeg nu alle kan...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Her er billederne til de dovne. Til en anden gang skal du kopiere billedets direkte link (det du får når du højreklikker på billedet) ind imellem

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Junior medlem

Jeg bukker og takker mange gange... Og håber det mere blikfang kaster lidt hjælp af sig :)

Medlem

M a n M å I k k e S k æ r e I A u t o

Anden post lige efter hinanden hvor folk snakker om at toppe deres autoer. Det mås man ikke. Det sætter planten i chok og man mister 10-14 dage af den faste livscyklus som autoer har. Jeg forstår ikke hvordan man kan bygge et growroom på 3 m2 som lyder temmelig prof og så ikke være faldet over den info.

Junior medlem

synes min søgen på nettet ang info omkring dyrkning, blev lidt forvirrende, så valgte at holde mig til dcf... men der står der ikke noget om at man ikke må beskære autos... men skidt, som tidligere beskrevet, havde jeg lidt problemer med spiring... og som du selv kan se, gør det slet ikke noget at de 2 autos bliver sat et stykke tilbage, så de andre når at komme med...

Det jeg er spændt på er om de vil udvikle flere blomster ?? kører stadig kun med vækstlys og er ikke rigtig klar over om de kan finde på at gå i blomst under det, eller de pænt vil vente på at jeg skifter til bloom belysning ??

Medlem

Prøv at hør her, min ven... De bliver ikke bare "sat et par uger tilbage". Du får simpelthen mindre udbytte, da autoer har en fast cyklus. Dvs at du ikke bare kan give dem et par uger ekstra i den anden ende. Sådan funker det ikke med autoer.

Junior medlem

Tak for det... Så blev det vist slået fast ;)
Desværre ændrer det ikke det faktum at jeg i uvidenhed, dumhed etc... Kald det hvad hvad du vil, Har studset mine autos...
Og det kommer ikke til at ske igen.... Men istedet for at græde snot over det lort jeg selv har lavet, har jeg valgt at søge en løsning på problemet...

Måske jeg har formuleret mine spørgsmål lidt forkert, men kogt godt ned, drejer det sig ganske enkelt om at enten skal jeg bare hive dem op nu og se at komme igang med en fuld produktion... Eller bare køre videre med dem og se hvad det bliver til...

Har dog taget den beslutning at jeg vil prøve at køre videre og se hvad der sker.
Den ene er siden beskæringen vokset ca 10 cm og ser ( med min ringe erfaring ) ud til at skyde lystigt derudaf og den anden følger godt med...

Pt kører jeg med vækst pære, men synes ikke rigtig jeg kan finde info om hvornår det er bedst at skifte til bloom pære...
Når nu autos har deres egen cyklus, ville de så kunne blomstre under en vækstpære ?? dog med et noget mindre udbytte...

Moderator
Brugeravatar

Jeg ville fortsætte 1-2 uger ind i blomstring med veggepæren og så skifte over til blomstringspæren derfra. Hvilken type belysning har du til vegge og blomst? Man kan godt vegge med CFL/MH og isærdeles med CMH pærer i vegge spektrum, men resultatet er en del mere bladmasse ift. bud.

Junior medlem

Min vegge pære er en GIB growth spectre mh 600 watt... Den fulgte med lampen og har ikke rigtig kunne finde noget brugbart info omkring den. Til bloom har jeg en superplant hps 600 watt 2100 kelvin, som jeg heller ikke ved så meget om, men den var skidedyr og skulle være ok til bloom, så det håber jeg.

men prøver lige med et par pics. Godt nok taget i fuld belysning, men håber man kan se hvad der sker...

Den sidste er en jeg har mistanke om er en fem. ca 3 uger gammel...
Er klar over at den skal på 12/12 lys for at blomstre, men er ikke klar over om den er klar til det...
Jeg skulle jo nok kunne blomstre mine autos på 12/12, men har mulighed for at sætte den fem ud og satse på en god sommer og så bare køre videre med mine autos med 18/6 lys. Har en fornemmelse af at de har brug for alt det den kan trække efter min beskæring.

Moderator
Brugeravatar

Så vil jeg helt sikkert anbefale dig at skifte til HPSen i blomst giver meget bedre resultat. Vær opmærksom på at autoblomstrene sorter, selv går i blomst uafhængigt af hvor mange lystimer i døgnet de får. Så fortsæt du endelig på 18/6, hele deres liv igennem, du kan endda blomstre dem på 24/0, men de fleste vælger 18/6 - 20/4.

Junior medlem

Tak for info Bisman...
De har nu stået 6 dage med HPS, og begge planter skyder derudaf :)

Synes selv det ser rigtig godt ud, men har ikke erfaringen til at sige om det kunne være bedre.

Vil prøve at smide et par billeder ved lejlighed...

Junior medlem

Håber der er nogen der har lyst til at kommentere mine 2 babes, der nu er 17 dage inde i blomst...

I mangel af bedre viden kom jeg jo til at klippe lidt i dem... Den herover, ser ud til at ha ignoreret min klipning. Ihvertfald har den kun en top som til gengæld er noget kraftigere end den anden...

Her så den der har delt sig i toppen og samtidig har skudt meget mere fra stammen...

Nogen der har et bud på hvad misfarvningen skyldes, og meget gerne hvordan det afhjælpes...

Her på det sidste kan man se at bladene bøjer og nogle få spidser bliver gule... Overgødning eller ??

Pt er de jo 17 dage henne i blomst så ifølge frø info skal de ha ca 40 dage mere før de er klar... Synes det lyder af lang tid, så glæder mig til at se det hele på nærmere hold, når jeg får fat i et mikroskop...

ER MIT FØRSTE GROW, SÅ KOMMENTER GERNE RIS ELLER ROS...

Senest rettet af kaldasker 17 jun 2013 06:57, rettet i alt 2 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Ved sku ikke så meget om at gro, men til gengæld syntes jeg dine planter er skide flotte! :joint:

Junior medlem

Tak skal du ha :D Til gengæld har du en fed smiley :D

Junior medlem

Lidt pics af mit første grow, som faktisk har været en lidt forvirret omgang med ombytning af frø og forsøg på FIM beskæring af autos, som man åbenbart, bare ikke må.... Men slap vist heldigt fra det...

Har hele tiden troet at de skulle være i blomst i 8-9 uger, men de har stået 21 dage idag, men har ikke erfaringen til at sige om de skal have 5-6 uger mere.... kan det passe at de kun skal stå 8-9 uger fra spiring ??

Det sidste billede bekymrer mig lidt, men er vel ganske normalt hvis planten er ved at være færdig...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]