Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Hey alle.
Jeg har i et godt stykke tid overvejet og gerne ville prøve psykedeliske stoffer. Weed har jeg røget en del af, men effekterne er ikke så meget min stil, selvom at jeg nyder rusen. Man bliver bare for sløv af det. Stimulanster som amf har jeg også prøvet, men følte ikke rigtigt det var en kultur jeg høre hjemme hos.

Så nu går jeg lidt og leger med tanken om at prøve LSD. Jeg søgte lidt rundt i forummet og fik indtrykket af at jeg måske er lidt ung til det da jeg fylder 18 om en måneds tid. Men jeg har alligevel en god ide hvad jeg gerne vil have ud af trippet.

Ud over de hallucinerende effekter vil jeg gerne lære noget om mig selv og hvem jeg egentlig er. Derfor er noget som DMT nok mere passende, men jeg vil også gerne have et langvarigt trip, og ikke et intenst et som DMT giver. Jeg regner med at indtage 50-60 μg, fordi det er nu første gang og jeg vil ikke have et bad-trip jeg ikke kan kontrollere (hvis det sker).
Svampe er også en kandidat, men vil ikke til at betale for svampe da jeg kan gå en tur i september og få dem gratis, så lige nu er LSD det bedste forslag jeg har.
Jeg har en ven som jeg kan være hos, og bor for mig selv, så et trygt sted at være er ikke et problem og kommer ikke til at være alene.

Men jeg har dog fundet en sælger, Han sælger dog kun ned til fem blotters af gangen, så vil have til lang tid.

Mit spørgsmål lyder så om i syntes trods min alder om det er velovervejet og forholdvist fornuftigt?
Eller burde jeg halvere dosen?

Eller om der er et alternativ der vil være mere passende? DMT, svampe, etc.

Så med hensyn til overskuddet, jeg skal til Roskilde Festival i år. Ville det være dumt at tage et par hits med? Og er der nogen der har erfaringer med syre på festivaller, for så er jeg interesseret i at høre dem. Plus om det overhoved er en god setting til et mildt trip.

Takker for svar på forhånd.

PS: :gud: ---> Hunter S. Thompson

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg var selv på din alder da jeg prøvede syre første gang, og kan fuldt ud forstå dig når du ivrigt gerne vil prøve syre. Set i bakspejlet, så havde jeg nok valgt at vente til jeg var mere moden tror jeg. Det kan i hvert fald ikke anbefaldes som god HR at tage syre som 17 årig. For det at tage psykedeliske stoffer er virkelig en livsændrende oplevelse, som vil ja... Ændre dit syn på mange ting.
Synes du burde vente. Endvidere, så er det altså betydeligt sjovere at tage syre med et par venner, ellers kan dem omkring en få rigtig svært ved at sætte sig ind i det, og specielt sørge for at det bliver en rigtig god oplevelse, hvilket ens første gang på syre burde være! :)

Junior medlem

Hmm... Settingen med venner kan jo arrangeres.. Får jo 5 hits hjem.
Det med at det ændre ens syn på ting, er også en af de ting jeg har tænkt over. Tror på visse (få) punkter kunne det være en god ting, men ved det self. ikke da det ikke er sket endnu.
Men tak for svaret. Det er taget til overvejelse.

Junior medlem

Jeg prøvede lsd første gang og eneste gang (indtil videre) som 17 årig. Jeg er glad for at have prøvet det, for det var bestemt ikke sidste gang! Tog det sammen med en kammerat, og 2 andre som kun røg weed. Det var fint for mig, men kan forestille med at for mange mennesker ville være stressende/irriterene.
Jeg tog selv 1 mærke til at starte med, og et halvt mere et par timer senere, ved dog ikke hvor mange μg det var på. Men jeg havde et awesome trip! dog uden hallu.. :peace:

Junior medlem

Nice!
Jeg tror jeg vil få et par venner med på den. =P det lyder som om det er det eneste rigtige

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Vent! Vent for guds skyld nogle flere år... LSD er så forbandet potent at det kan være svært, selv for dem som kalder sig eksperter eller erfarne psykonauter, at sætte sig ind i - selvom et trip kan virke overkommeligt og som fis og ballade, så roder man alligevel rundt med nogle ting i ens hovede som ikke er færdigudviklede endnu og det KAN have store konsekvenser for hvordan dit liv udfolder sig senere hen. Mit råd er, vent til du minimum er blevet 20 år, eller som minimum er flyttet hjemmefra og føler dig uafhængig af mors kødgryder - indtil da kan du betragte den psykedeliske verden udefra, læse om alle pionærerne, høre alt musikken, men vent nu lidt med at springe ud i et trip, det ER ikke for børn... Held og lykke

Edit: og lad være med at tage det på festival, det er en dårlig setting - ville du også vide hvis du havde læst lidt op på stoffet.

Junior medlem

Hmm... Dit argument har "punch". Det må jeg gi dig.
Det er også et fornuftigt et. Jeg er flyttet hjemme fra og er uafhængig af "mors kødgryder", som du skrev, så dét er ikke det store problem for mig.
Men det med at destabilisere psyken er noget jeg tager alvorligt. Jeg har gået til psykolog tidligere for at få åbnet op for en masse følelser jeg havde undertrykt på grund af mobning i folkeskolen, så jeg ved at psyken ikke er noget at tage for givet.
Min nysgerrighed er bare svær at styre. 2 år virker jo som lang tid i min alder (Det ved i jo).
Vil højst sandsynligt vente, men hvis jeg så absolut vil prøve det, er der så et bedre og mildere alternativ, som ikke får mig på sygehuset?

Og det med festival, det var egentlig bare mere en tanke der slog mig da jeg skrev indlægget, men tak for respons.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg prøvede svampe første gang som 17- eller 18-årig, og det var fint nok, da min tørst for en psykedelisk oplevelse bare skulle stilles. Jeg prøvede det så to gange med seks måneders mellemrum, og erkendte at det nok var bedst at vente, da jeg simpelthen ikke fik det ud af det, som jeg troede jeg ville.
Der var en masse spændende, sjove, nøjeren og smukke dele af trippet, men efterfølgende ventede jeg til jeg var 20, og de to års ventetid var sku det værd.
De fleste rådede mig til at vente til jeg var 20+, men det råd fulgte jeg ikke, og det er jeg på sin vis glad for, da jeg fik en utrolig stor respekt for psykedelika ved de oplevelser der.

Jeg var dog også meget velforberedt mht. set & setting osv., men det er sku alligevel noget andet, når man har spist sin narko og ikke 'kan vende tilbage', og så står og skal gennem sådan et trip. Det er ekstra nøjern når man stadig er så ung, fordi man virkelig ikke kan fatte det.

Så altså.. Jeg vil ikke sige enten/eller, men derimod lade dig selv vælge, da du forhåbentlig er klog nok til at træffe det rigtige valg. Er psykedelika noget for dig lige nu?
Er du klar til at opleve din forestilling om verdenen og måske dig selv blive opløst og genfortalt i et andet perspektiv?

Og hvis du vælger at gøre det, så lov dig selv, at du venter med at prøve det igen, altså at det ikke kommer til at udfylde et eller andet måske opfundet tomrum - der er så mange ting i stedet, der kan give det samme som psykedeliske oplevelser kan (til en vis grad, inden jeg bliver kneppet af andre brugere (no homo)).
Få en kæreste, hug i noget kød, træn en masse, exceller i et eller andet du går op i, få nogle nye venner, kom ud og rejs og oplev verden på den måde.
Hvis jeg ikke havde fulgt disse råd fra Zarathustra (tidligere bruger herinde fra), var jeg nok endt med at tage en del mere narko mens jeg var 18 til 20, hvilket selvfølgelig ikke kan tilrådes nogen.

Så mærk efter, gør op med dig selv om du virkelig vil opleve det, hold dig til én oplevelse hvor du er mega velforberedt, følg de råd jeg skrev lige ovenover, og lad aldrig stoffer udfylde et tomrum du kunne få fyldt, hvis du blot gad at lægge din energi og tid i de projekter der interesserer dig.

//Zh4d0W

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Super svar Zh4d0W.

Jeg føler mig nemlig klar. Det er nok også derfor de andre svar måske har været lidt nedslående.
Jeg forventer egentlig lidt at få min historie og mit verdens perspektiv genfortalt og vredet lidt. Lidt ala et ayahuasca trip. Få et reset på min verden og lade den opløse sig og ændre sig. Der er ting i mit liv jeg gerne vil ændre, og også især ting ved mig selv. Jeg tror et kig ind til helt nyt og måske totalt fucked verden kunne hjælpe mig. Men det er bare spekulation. Syre er som understreget i denne debat ikke for sjov. Mest af alt er det nysgerrighed der driver min lyst.
Og har ikke tænkt mig at lade det tage over. Det har jeg allerede erfaret med weed. Det skal ikke ske igen, og da sær ikke med syre/psykedelica. Det bliver en gang.. Så er min nysgerrighed stillet, og så er det sket.

Som sagt i det første indlæg, så kan jeg ikke få mindre end 5 hits blotter, så inden jeg køber det får jeg fikset et opbevarings system så jeg kan lade det ligge i nogle år før jeg finder det frem igen. Jeg tænker en sort æske som er luft og vandtæt, med blotters i pose og folie, og så et par silica tørre poser i æsken. Det burde være godt nok, ikk?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jo, og så en tur i fryseren/køleskabet med det.

Junior medlem

Super. nu må vi se om det er noget jeg prøver. Jeg lader der gå lidt tid hvor jeg lige kan overveje det hele en gang til..
Vil helst tage den "rigtige" belsutning, hvis man kan sige det.

Medlem

Jeg var dog også meget velforberedt mht. set & setting osv., men det er sku alligevel noget andet, når man har spist sin narko og ikke 'kan vende tilbage', og så står og skal gennem sådan et trip. Det er ekstra nøjern når man stadig er så ung, fordi man virkelig ikke kan fatte det.

Lige præcis denne passage kan jeg følge 100%, på mine første syretrip, da jeg var omkring 17, var det præcis den her følelse jeg sad tilbage med, man oplever så mange ting under et syretrip, der er så mange ting at fortælle om, men man ved ikke hvordan man skal fortælle det for man kan ikke fatte det. Det er også derfor den bedste måde at forklare et syretrip på, ud over en triprapport der forklarer detaljer, visuelt såvel som hallucinerende effekter, er at "Det er bare underligt". Du skal iøvrigt lige huske på at, de ting som du oplever under et syretrip, vil ingen andre mennesker kunne forstå, så du sidder 100% alene med dine tanker og dine oplevelser efterfølgende.

Engang da jeg tog 25i-NBOMe, gik jeg ude i skoven og luftede hunden, og pludselig stoppede jeg bare op og sagde, når så det er altså det menneskerne er til for. Et syretrip rykker på nogle brikker op i hovedet som man for det meste har svært ved at forklare efterfølgende.

Nu er jeg et rimelig dårligt eksempel, da jeg selv tog det første syre da jeg var 17, men som tingene ser ud for mig nu, ville jeg ikke ændre på det, jeg er begyndt at værdsætte de "ubetydelige ting" som jeg bare havde til rådighed før. Det lyder også som om du er nogenlunde indforstået med hvad det indebærer, og det lyder som om du har styr på det, jeg vil ikke sidde og gøre mig til dommer om du skal eller ikke, men hvis du beslutter dig for det så hav styr på doserne.

Junior medlem

Jeg kan ikke sige hvor glad jeg er for de par positive indlæg der er kommet her på de sidste indlæg.
Det giver lidt et mere realistisk billede af stoffet, for hvis det var så tungt som The Joker fik det til at lyde, hvorfor ville nogen så tage det? Ikke fordi jeg ikke anderkender de risici der er forbundet med LSD, det gør jeg, og har stor respekt for dem. Helt klart.
Jeg kan jo ikke vide med 100% sikkerhed om jeg er klar til et trip, for har ikke prøvet det, men føler at det er noget jeg gerne vil prøve og jeg føler mig klar.
Mht. dosering, så burde det ikke være et problem da min kildes blotters er testet over flere batches med en variation der ligger mellem 105 og 120 µg. Så et halvt mærke burde være nok til at prøve det, uden at det bliver for vildt.

Edit: Tror jeg vil gå efter en stille og rolig setting.. Højst sandsynligt med en "trip-sitter" =P Syre er ikke så accepteret i min omgangskreds, så har kun én ven som jeg er tryg nok ved at gøre det sammen med, selvom han ikke vil prøve det (al respekt for det). Men han sagde ja til det hvis jeg besluttede mig for at prøve det. Altså til at være den sober hjælper.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er til gengæld helt på linje med The Joker, udover at jeg synes at det ville være optimalt hvis du kunne vente endnu længere end til du er 20. 25 år tror jeg er en god alder. Men 20 er LANGT bedre end 17.

Og læs lige "Den indre rejse 1: Kortlægning af det ubevidste gennem LSD-psykoterapi" af Stanislav Grof først, så kan du få en bedre ide om hvor omfattende en psykedelisk oplevelse kan være, og hvorfor modenhed er enormt vigtigt.

Uanset hvad du gør, så ønsker jeg dig alt godt :)

Junior medlem

Tak for tippet om bogen. Prøver lige at finde den =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]