Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 12:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Har anskaffet mig nogle "Néo-codion", en fransk OTC pille indeholdende 15 mg kodein fosfat pr. tablet. Samtidig indeholder de ogsaa 100 mg Sulfoguaiacol pr. tablet, og det er her problemet opstaar.

Jeg skal have ca. 280-300 mg kodein for at opnaa den bedste rus (Ca. 20 af de her tabletter), men saa kommer jeg samtidig til at indtage 2g Sulfoguaiacol ! Jeg har hoert at det er nogenlunde det samme som guaifenesin, og det skulle vaere meget ubehaligt at overdosere med.

Nogen der ved hvad jeg skal goere? Evt. tips til filtrering af kodeinen fra tabletterne?

Medlem

Billede

Medlem

UPDATE:

Fandt en hjemmeside paa spansk, (brugte google oversaet) hvor de beskrev at en normal dagsdosis af dette (paa engelsk) Potassium Guaiacol er 5-8 gram oralt.

Fandt ogsaa noget hostesaft som indeholdt 280 mg pr. 5 ml.

Vil proeve at indtage 15 af disse piller

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er halstabletter, opiater er meget effektive mod hoste. Kodein er et af de mildeste opiater så det er lettere at få lov til at lave OTC præparater hvis det stærkeste opiat er kodein. Bal. det notoriske "Purple Drank" hvor der godt nok også er Phenergan i. Dextromethorphan er et opiat der også bliver brugt i hostesaft :roll:
Hvis du skal bruge 280-300mg. kodein (det svare til 25-30mg. morfin som bliver brugt som måle stok inde for opiater) for at mærke noget er de piller hvis ikke vejen frem.
Der er et par tråde over hos ungerne på bluelight hvor Néo-codion bliver diskuteret. Jeg kan ikke rigtig finde noget om det andet aktive stof "sulfogaiacol" -her en mistanke om det er kendt under et andet navn i andre lande end Frankrig, de sprog snobber- men det skulle vist være noget i retning af stoffet "Guaifenesin".
Måske det kan hjælpe...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]