Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej guys!

Her er lige et hurtigt spørgsmål, som jeg ikke har kunne finde svar på andre steder.

I et udendørs grow - direkte i den dejlige danske (forarbejdede) jord - hvor tæt vil i sige så sige at lowriders kan plantes?
Her tænker jeg både på, at de jo ikke skal skygge for hinanden eller hindre hinandens vækst.

Jeg har læst mig til at normale planter, der der dyrkes indenfor, helst skal have ca. 45 cm (18 inch) imellem hinanden.
Problemet er at det formodentligt ikke kan overføres til LR'ere, da de er mindre og i mit tilfælde ikke er begrænset af en potte.

Hvad siger i? :)

Medlem
Brugeravatar

10 - 15 cm ville være fint tror jeg, men hvis du har mange og de ikke er femi, så kan du overveje at plante dem endnu tættere, pga. ca. halvdelen bliver hanner. Det handler ofte om at udnytte pladsen optimalt, og få så mange hunner som muligt på den plads man har, uden de står for tæt. Så det afhænger også af, hvor mange lowryder planter du har, og hvor meget plads du har tilrådighed :)

Junior medlem

Tak for svaret!

Jeg har cirka 3,3 kvm og der er ikke tale om feminiserede frø - hvor tæt synes du at de skal placeres? :)

Et lille bonus spørgsmål - Jeg overvejer at starte dem op direkte udenfor, således at man kan undgå chokket de kan få over at skulle omplantet senere?
(Naturligvis ikke sådan at de bare står frit, men sådan at de står under en gennemsigtig beholder med lufthuller i)

Junior medlem

Nogen der har en second opinion ?? :)

Medlem
Brugeravatar

God idé at starte dem direkte udendørs, men de gennemsigtige beholdere er ikke nødvendige, og vent ikke for længe med at starte dem. :) Hvis du har rigeligt med frø, så kan du roligt starte 100 med det samme :mrgreen: det ville jeg i hvert fald gøre ;) Det er temmelig usandsynligt at de alle spirer og ca. halvdelen bliver hanner, men hvis du ender med 40 planter der giver 10 gram hver, er det jo heller ikke helt skidt ;)

Så spørgsmålet er om du har frø nok til at dække dit areal? Det kan være, du bør overveje nogen regulære planter til at fylde ud med, som begynder har du jo næppe så mange lowryder frø liggende, desuden kan de jo toppes og/eller nedbindes, hvis du har nysgerrige naboer ;)

Junior medlem

Tak skal du have! Super - så er jeg ikke helt ude i hampen (budum-tsss), hvad angår at starte dem direkte udenfor!

Jeg har ikke ret mange frø, men til gengæld har jeg heller ikke nysgerrige naboer! :p

Det jeg egentligt er mest i tvivl om lige nu er, hvor tæt de KAN plantes, hvis man altså ser bort fra hanner og de der ikke spirer :)
Hvad ville den optimale afstand være?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]