Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psy. Mig og en af mine venner har længe talt om at gro, og er blevet enige om at vi vil igang med et guerilla auto grow, og dertil har jeg lige et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

Hvor mange gram får man gennemsnitligt ud af en autoflower plante som skal stå udenfor?

Hvilken auto vil i sige der er bedst at gro i danmark? Her tænker jeg både hvor meget udbytte og den skal passe til det danske vejr?

Når jeg planter en auto, i jorden eller en potte, skal jeg så også give gødning? Hvis ja, hvilket er at foretrække? Har hørt man kan lave noget af brandnælder.

Mvh.

Junior medlem

Hej! Det lyder sgu meget hyggeligt!

Jeg er selv ny i gamet, men kan godt svare på et par af spørgsmålene.

Der er utroligt mange ting som har indflydelse på størrelsen af høsten og det er derfor svært at sige hvor meget autoflowers giver generelt.
Bare for at nævne et par faktorer, som spiller ind, så er der - strain - jorden (Ph-værdi og forarbejdning), stress og ikke mindst gener (om man er heldig at få gode frø).

Hvis man alligevel skal komme med et bud, så har jeg læst mig frem til at en autoflower i gennemsnit giver 30 g. Dog er det også set at de kun giver helt ned til 7 g.

Når man gror ude i naturen - direkte i jorden - så er der mange som mener at det er en dum ide at bruge flydende gødning, da det lynhurtigt bliver skyllet væk af regnen.
Herudover rammer gødningen områder af jorden, som planterne ikke kan nå. Derfor anbefaler Jeg at man bruger havegødning, såsom Animix, og andre langsomtopløselige gødnings former. Bare følg brugsanvisningen på pakken. OBS. pas på med gødning de første 2-3 uger, efter min mening undlad helt, da det har det med at skade planten

Hvad angår strain, så har jeg ikke den erfaring der skal til for at kunne give Jer et ordentligt og kvalificeret svar.

Jeg håber at ovenstående har besvaret nogle af Jeres spørgsmål! Held og lykke :)

Ps. i må gerne komme med opdateringer, hvis i kommer i gang!

Junior medlem

Hey fandt lige en guide som var på hjemmesiden - den er super god! Den besvarer rigtig mange spørgsmål og tager hånd om nogle af de problemer i muligvis kommer til at møde!

viewtopic.php?f=17&t=44848&p=614450&hilit=Guide#p614450

Medlem

Mange tak!
Er der nogen der kan fortælle mig hvilke frø der er gode at gro i Danmark?

Junior medlem

Det var så lidt!

Jeg har et par forslag, men som sagt har jeg ikke selv afprøvet dem og det er alene sælgers beskrivelse af planten jeg er gået ud fra:

Bluestreak(også kaldet blueryder) - 40-50 cm i højden og tager 6-8 uger at dyrke.
og
Blue Dwarf - 60-80 cm i højden og tager 9-10 uger at dyrke.

Begge to er både indendørs og udendørs :)
- Desuden kan rigtig mange sorter gros udenfor i Danmark - vi har jo ikke minus grader længer :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]