Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy

Vil lige vise mit lille og højt elskede skab frem for jer og få jeres mening, eventuelle idéer, ris samt ros og hjælp.

Pæren er en 250W CFL (Varm), som jeg bruger igennem både vækst og blomstring. Jeg havde og har simpelthen ikke lige pengene til at købe den samme bare i kold til den vegative fase. Har det en stor betydning?
Jorden jeg bruger er noget billigt snask fra et supermarked. Så-og-prikkel jord og blomstermuld. Lidt en blanding af de to, da deres udvalg er svingende. Det er så blandet op med leca og perlite.

Jeg har store og NÆSTEN sydvendte vinduer, så når solen er god kan de godt komme op i vindueskarmen og slikke lidt sol.

Planter i skabet:

3 x Pineapple Express - Auto Feminized
1 x Widow - Auto Feminized

I vindueskarmen har jeg en Ice Feminized, som jeg prøver at få så god som muligt i dens tid i vinduet. Den kommer ind i skabet nogengange hvis solen er gemt væk.

Jeg har haft nogen problemer med gule/visne blade, og det skulle vidst være et problem med gødningen - nitrogen mangel hvis jeg ikke tager meget fejl? Forslag til en gødning her ville være perfekt! (Y)

Skabet:

Billede

Mine vinduer er næsten altid åbne og ellers så har jeg skabet åbent et par timer om dagen med en blæser/ventilator der blæser vind ind i skabet. Er dette udluftning nok?

Billede

Planterne:

Den lille i mælkekartonen er Ice Feminized og opholder sig mest i vindueskarmen, hvor den også skal vokse fremover.
De 3 små er Pineapple Express Auto Feminized.
Den "store" er Widow Auto Feminized.

Billede
Billede

Problem!
Jeg ved ikke om det har noget med lige præcis den slags plante at gøre (jeg tror det ikke), men jeg finder det ret foruroligende at der ingen krystaller kommer på planten. Ved heller ikke om det er min næse, men jeg synes heller ikke den lugter specielt af skunk.

Billede

Jeg er lige begyndt for et par måneder siden med at dyrke selv og har opgraderet mit gear løbende. Jeg har kun høstet 1 plante, og den blev ret mislykket. Samme problem som ovenstående med ingen krystaller, lugtede ikke af skunk og generelt bare en rigtig ringe plante (også auto Widow) :-D Se den her:

Billede

Gødningen jeg bruger er slet ikke optimal tror jeg. Bliver jeg nødt til at bestille Biobizz grow + bloom hjem? Og hvordan virker det? Det er vidst noget med at det skal blandes sammen e.l.
Her er min gødning:

Billede

:gud:

Medlem
Brugeravatar

Skal lige siges at alt jeg nogensinde har plantet før jeg lagde ud med hamp var Karse i folkeskolen, sååå hvis jeg virker hjernedødt uvidende er det muligvis derfor :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du har høstet for titligt. Din første plante skulle have haft 3 uger længere, så var den blevet fin. Det samme med den du har nu. Så skal du nok få nogle krystaller.

Din gødning kunne være bedre, i den sidste halvdel vil du gerne have noget med mere fosfor og kalium. Gødning er kategoriseret med 3 tal, N for nitrogen, P for fosfor og K for kalium. Den du har nu er 4-1-3, så hvis du kan finde noget f.eks. 1-5-5 eller noget andet med mindre nitrogen vil du give mindre blade og tættere buds. Gadeprisen på skunk kontra prisen på gødning, så kan det godt betale sig at købe.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Tak for svar. Sad lige og kiggede på Bio grow + bloom 1 liter af hver, det er vel et meget godt valg er det ikke? Har læst mig lidt til at det er hvad de fleste anbefaler.
Ja jeg tænkte nok jeg var for tidligt på aftrækkeren.. Hvor lang tid længere tror du at den nuværende skal have? Jeg har ikke lige styr på dens alder, men mener den har været i blomst et par uger, måske en måned - men det kan selvfølgelig også være min utålmodighed der taler :D

Medlem

Hey hvordan har du behandlet den store plante?(lst, topping, fim?) den er sgu flot og kan det passe du har trimmet fanebladene af? spørger bare af ren nysgerrighed, da jeg overvejer disse metoder :)

Medlem
Brugeravatar

Tak,tak :D Men jeg har egentligt ikke gjort det store.. har pillet visne/gule blade af hen af vejen, og så lidt tid efter den gik i blomst klippede jeg de fleste blade af så den blev lidt tæt pakket og lidt mere sol på skudende. Jeg har ikke cuttet nogen af de store grene, kun blade.
Men den har nu også været lidt spøjs fra start. Den har vokset helt nede ved jorden, nærmest under jorden og meget busket. Her er et par billeder:
Billede
Billede

Medlem

ah ok, cool nok ;)

Medlem
Brugeravatar

Ser meget fredligt ud, men jeg vil holde planterne under lampen, fremfor at stille dem i vinduet :)
Hvad er det helt præcist for et mærke du har købt af frø ?

Medlem
Brugeravatar

Stiller dem bare i vinduet engang i mellem når solen er god for lige at spare lidt strøm og sådan du ved :D

Automatic Widow Feminized fra GREENLABEL
Auto Pineapple Express fra Barneys Farm
Ice Feminized fra Royal Queen Seeds

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]