Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 21:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey allesammen..

Kort og godt...
Min kammerat skrev til mig, man kunne tage sine valium piller, knuse dem, og smuller en smule oven på/ i bonghovedet, og så ryge det og få en dejlig virkning.

Nogle der har erfaring på det punkt, eller evt har prøvet det, har nemlig lige 2 stykker liggende ca, så det kunne da være meget sjovt at prøve, men gider selvfølgelig ikke bare kaste mig ud i det.
og hvis det evt virker, hvilke doseringsforhold snakker vi så?. der står 2mg på mine.

Håber der er nogle der kan komme med et svar..

Mvh En gammel hasher! :-)

(og ja, jeg har søgt..... om det er mig eller søgemaskinen her på psy, der ikke fatter noget, må være mig ubevidst. :stupid: )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad vær'. Det er hammer usundt at ryge piller.

Medlem

Og du vil ikke faa nogen som helst virkning... Desuden, saa er 2 mg ALT for lidt til overhovedet at kunne maerkes. Du skal mindst have 5-10 mg.

EDIT: Det bedste du kan goere er selvfoelgelig at spise dem. Maaske laegge dem under tungen kan give dig et hurtigere onset.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som jeg kan læse mig til, er stoffet ikke på saltform i tabletformuleringerne, så det burde kunne lade sig gøre. Der er dog alle mulige hjælpestoffer i tabletten som slet ikke er beregnet til at blive røget. Skaf enten noget ren diazepam eller inddamp stesolid hvis du vil ryge det.

Diazepam har en god biotilgængelighed og lang halveringstid. Derfor er i.v. dosen og dermed de doser du kan ryge tæt på de orale. Prøv med max 5mg første gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Som jeg kan læse mig til, er stoffet ikke på saltform i tabletformuleringerne, så det burde kunne lade sig gøre. Der er dog alle mulige hjælpestoffer i tabletten som slet ikke er beregnet til at blive røget. Skaf enten noget ren diazepam eller inddamp stesolid hvis du vil ryge det.

Diazepam har en god biotilgængelighed og lang halveringstid. Derfor er i.v. dosen og dermed de doser du kan ryge tæt på de orale. Prøv med max 5mg første gang.

Hvis Diazepam ikke er på salt form når man får dem i tabletter, hvordan kan det så være at de virker sublingual? :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fordi stoffet kan opløses på trods af at det ikke er et salt. De plejer at skrive saltformen på pro.medicin men de skriver intet.

Diazepam har en pKa som er lidt sur. Tror måske der kan dannes en tautomer-form ved fysiologisk pH, som gør at den bliver letopløselig i vandige faser ved fraspaltning af hydrogen.

Admin
Brugeravatar

Diazepam er næsten uopløselig i vand. Og der skal ret sure betingelser til for at protonere diazepam (pkaH ≈ 3.3). Hvis du henviser til alfaprotonen for amidet, har det nok en pka omkring 25, så det deprotoneres ikke i nogen væsentlig grad i vand.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det var alfa protonen jeg tænkte på. Men så kan det jo ikke være det.
Men egentlig er det jo lige meget for trådstarter skal jo ikke ryge tabletterne. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
En kammerat og jeg lavede engang et bongmix, hvori vi havde mixet tre knuste piller (10 mg's blå valium). Det var fint at ryge, og vi blev da ganske vist også skæve, men i dag er jeg af den overbevisning, at piller ikke skal ryges, og dette er af helbredsmæssige årsager. Videre kan effekten ikke helt afskrives at have været placebo, da diazepam i min optik ofte ikke giver de vilde effekter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]