Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 10:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Udover det er der også de helbredsmæssige, ikke psykologiske, problemer at tænke på. Jeg har lige været nede og fået taget blodprøver og hjertescanninger i dag faktisk, da jeg har problemet med mit hjerte, i en alder af 24.

Jeg har en meget stor mistanke om at der er en korrelation mellem det, og et seks måneder weekendforbrug af amfetamin og (til tider) MDMA, i en alder af 16.

Point being, det er virkelig ikke legetøj du ligger og propper i snuden. Og det skærer i mit hjerte (get it?) når folk misbruger og ødelægger deres krop og sind, med så stor uvidenhed...
Normalt anbefaler man folk kun at tage MDMA (og andre stimulanser) med et minimum på 2-3 måneders mellemrum. Med det du har gang i kunne du ligeså godt gå ud og drikke en liter benzin.

Håber vi når lidt igennem til dig. Kram. :oops:

Hvor længe og hvor meget tog du på det tidspunkt?
Selvfølgelig kan jeg se fornuften i at stoppe, men der er måske noget der gør at stimulansen i stofferne gør ens liv udholdeligt, eller at man bare lige ikke har styr på sit shit lige i øjeblikket :)

Alice skrev:
Du skal bare stoppe med MDMA og andre stimulanter lige nu. Om et år kan du måske begynde at overveje at prøve det igen. Det lyder som om du har en voldsom afhængighed og det kan tage lang tid at afvænne sig psykisk fra så stort et misbrug.

Afhængighed vil jeg nu ikke kalde det . Jeg tager det jo ikke , bare for at tage det. Og psykisk har jeg ikke oplevet noget. Ikke endnu i hvert fald.

Senest rettet af DoctorB 17 maj 2013 08:01, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Hvis det virkelig er de mængder, der bliver kørt indenbords, med den frekvens i gør det og hvis renheden af mdma'en er nogenlunde, så tror jeg ikke der går mere end 2-3 måneder mere før du får en virkelig uudholdelig og uforståelig personlighed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølgelig kan jeg se fornuften i at stoppe, men

Jeg tror ikke helt du forstår alvoren i hvor alvorlig skade du er i gang med at gøre på dig selv.

Afhængighed vil jeg nu ikke det . Jeg tager det jo ikke , bare for at tage det. Og psykisk har jeg ikke oplevet noget. Ikke endnu i hvert fald.

men der er måske noget der gør at stimulansen i stofferne gør ens liv udholdeligt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ofte er det svært at se at man har et misbrug før man er ude af det. Jeg håber du vil tage imod vores råd og holde en lang pause.

Junior medlem

Ofte er det svært at se at man har et misbrug før man er ude af det. Jeg håber du vil tage imod vores råd og holde en lang pause.

Will do . Der må være noget om det , når i alle skriver sådan . :)

Admin
Brugeravatar

Jeg må også melde mig i tudekoret. Det lyder helt hen i vejret, det misbrug du er i gang med. Det kan have alvorlige konsekvenser for dig på lang sigt, og du risikerer snart at ende i en stofinduceret depression. Stop med det samme og hold en lang pause.

-Jimmy Carter

Junior medlem
Brugeravatar

Hvis har mod på det og føler, at din pause på MDMA giver dig en form for "tomrum", så burde du måske overveje ketamin, som er ret effektivt mod depression, hvad end den er på vej eller allerede er der. Ketaen skal man dog passe på med (se evt. advarslen her på Psy; konsekvenserne af et overdrevet ketamin forbrug er en del slemmere end den nedtur man får efter et stort forbrug af Emma), men det kunne måske være gavnligt.

Junior medlem

Hvis har mod på det og føler, at din pause på MDMA giver dig en form for "tomrum", så burde du måske overveje ketamin, som er ret effektivt mod depression, hvad end den er på vej eller allerede er der. Ketaen skal man dog passe på med (se evt. advarslen her på Psy; konsekvenserne af et overdrevet ketamin forbrug er en del slemmere end den nedtur man får efter et stort forbrug af Emma), men det kunne måske være gavnligt.

Tak for svaret. :)

Men må sige at jeg ikke ligefrem har et tomrum at udfylde. Jeg startede på Emmapigen fordi jeg ville have det sjovt. Det tog bare overhånd, og nu virker det ikke på mig mere. Men jeg tager imod gode råd, og stopper. Jeg havde vel bare et kortvarigt stort forbrug, som blev dyrt og nedern til sidst :o

Junior medlem

Hvis det virkelig er de mængder, der bliver kørt indenbords, med den frekvens i gør det og hvis renheden af mdma'en er nogenlunde, så tror jeg ikke der går mere end 2-3 måneder mere før du får en virkelig uudholdelig og uforståelig personlighed.

Er det set eller prøvet før? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En rigtig god ting at gøre hvis du vil genvinde MDMA rusen som igen værende noget specielt og "magisk" er at tage et meget lang pause (3+ måneder) ihvertfald og herefter prøve igen hvis det lyster.

Husk at du efter pausen, ikke har brug for dine, beklager sprogbruget, idiotiske doseringer når du har holdt så lang pause. Jeg er selv en af dem der tager store doser ifølge psychedelia (200-230mg), lad være med at gå over dette, og mindre kan sikkert også gøre det.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Senest rettet af Puny_pete 17 maj 2013 12:51, rettet i alt 1 gang.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal

Det er sgu et dårligt råd, at skifte et misbrug ud med et andet! Desuden risikerer han at forværre sin eventuelle depressive tilstand - eller bare at udsætte den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En rigtig god ting at gøre hvis du vil genvinde MDMA rusen som igen værende noget specielt og "magisk" er at tage et meget lang pause (3+ måneder) ihvertfald og herefter prøve igen hvis det lyster.

Husk at du efter pausen, ikke har brug for dine, beklager sprogbruget, idiotiske doseringer når du har holdt så lang pause. Jeg er selv en af dem der tager store doser ifølge psychedelia (200-230mg), lad være med at gå over dette, og mindre kan sikkert også gøre det.

Helt sikkert et guldkorn. Men jeg er enig med alice her, at et års pause er meget bedre. Både i forhold til at genoprette eventuelle skader, samt at gendanne magien. Taget hans massive forbrug i betragtning.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er sgu et dårligt råd, at skifte et misbrug ud med et andet! Desuden risikerer han at forværre sin eventuelle depressive tilstand - eller bare at udsætte den.

Stoffer skal ikke misbruges; stoffer skal nydes. Jeg har et par kammerater der plejede deres heftige MDMA nedtur (lidt mindre mængder end OP her godt nok, men over længere tid) med en bane keta hver anden uge, og det gik egentlig udemærket; du kan google dig til masser af tests der viser, at keta har stærk antidepressiv virkning.
EDIT: Rettede lige en kommafejl.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal

Stoffer skal ikke misbruges; stoffer skal nydes. Jeg har et par kammerater der plejede deres heftige MDMA nedtur (lidt mindre mængder end OP her godt nok, men over længere tid) med en bane keta hver anden uge, og det gik egentlig udemærket; du kan google dig til masser af tests der viser, at keta har stærk antidepressiv virkning.
EDIT: Rettede lige en kommafejl.

MDMA har også en stærk anti-depressiv virkning, så med din logik, kan han ligeså godt fortsætte

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg tror på at både mdma og ketamin kan hjælpe på depressioner og andre psykiske lidelser, men at slå et overforbrug af et stof ned ved at tage et andet stof, kan aldrig være den sundeste vej frem...

jeg har aldrig forstået mig på folk som tager mdma, og så tager kokain for at komme ned fra deres trip.... så tag dog noget mindre mdma til at starte med!!! det samme gælder her.

Junior medlem

jeg tror på at både mdma og ketamin kan hjælpe på depressioner og andre psykiske lidelser, men at slå et overforbrug af et stof ned ved at tage et andet stof, kan aldrig være den sundeste vej frem...

jeg har aldrig forstået mig på folk som tager mdma, og så tager kokain for at komme ned fra deres trip.... så tag dog noget mindre mdma til at starte med!!! det samme gælder her.

En af mine venner prøvede engang at blande coke og emma, og han sagde, at han aldrig havde fløjet så højt før.

Jeg har dog aldrig selv taget kokain, men man kan vel umuligt komme ned fra sit trip?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kokain modvirker faktisk MDMA's virkning, derudover vil jeg råde dig til ikke at blande stimulanser da dette er meget usundt for kredsløbet og kan medfører en masse nasty neurotoksisitet.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Kokain modvirker faktisk MDMA's virkning, derudover vil jeg råde dig til ikke at blande stimulanser da dette er meget usundt for kredsløbet og kan medfører en masse nasty neurotoksisitet.

Noteret . :)

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Vil nu heller ikke anbefale ketamin når du har så svært ved at styre MDMA - ketamin er stærkt afhængighedsdannende for nogen personer og kan med større "succes" bruges hver dag i lang tid, med temmelig nederen konsekvenser.

Er glad for at det virker til at du lytter til folks råd.

Junior medlem

Vil nu heller ikke anbefale ketamin når du har så svært ved at styre MDMA - ketamin er stærkt afhængighedsdannende for nogen personer og kan med større "succes" bruges hver dag i lang tid, med temmelig nederen konsekvenser.

Er glad for at det virker til at du lytter til folks råd.

Går ud fra, at folk har en hvis erfaring herinde.
Man må lige tage sig selv i nakken, efter alt det som man har læst. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]