Jeg har hentet noget jord fra en skov til at plante mine cannabisfrø i. Jeg ejer desværre ikke nogen PH måler til at måle PH værdien i jord, den får jeg fandme købt inden 1 maj 2014.
Jeg har selvfølgelig googlet inden jeg lavede dette topic og dette var hvad jeg kunne komme frem til:
Citat:
Hvis jordbunden ikke er sur, er nedbrydningen domineret af bakterier, og så går det stærkt. Den neutrale eller basiske jord tiltrækker også regnorme, og de blander mineraljorden med omsatte og uomsatte planterester, sådan at overjorden bliver til muld. Alt taler med andre ord for, at man bør holde jorden let basisk eller i hvert fald neutral, og det er også rigtigt, hvis man ser på jordbundsforholdene isoleret. Planterne har dog indrettet sig efter jordbundsforhold, der er meget mere varierede. Der findes ganske vist kalkbundsplanter, som foretrækker basisk jord, men der er også mange surbundsplanter, der ikke kan klare sig i jorde med lavt syreindhold.
http://da.wikipedia.org/wiki/JordbundsforholdDer var faktisk en lille regnorm der kravlede rundt i jorden, det må være en meget god indikator ?
Jeg har faktisk dyrket i mange år selvom jeg godt ved det virker ret amatøragtigt at jeg ikke har en PH måler.
Så er der nogen der har en ide om hvad PH værdien ligger på i jord fra en løvskov ?
/
offtopic Grunden til at jeg bruger jord fra skoven er fordi jeg mener at jord ikke er noget man skal betale for, ligesom jeg også mener at hverken staten eller skov og naturstyrelsen skal bestemme hvor jeg laver bål. Jeg vil altid have 100 gange mere respekt for naturen end for en myndighed der mener de ejer naturen og skal bestemme hvad folk laver i den.