Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy

Jeg har lige brug for lidt rådgivning.. For 1-2 uger siden købte jeg 3 blue mammuth auto frø fra Barneys farm via. frøbanken og før det Auto widows fra green label.. Men jeg må gøre et eller andet forkert.. Frøene spire fint efter omkring de 24 timer mellem fugtigt papir mellem tallerkener, men når jeg så planter dem i jorden så kommer de altså aldrig op. Faktisk er der kun kommet 2 ud af 8 op. Og alle fik den hvide rod der, hvorefter jeg plantede dem 1-2 cm i jorden og forsigtigt. Da jeg ikke gider ofre flere penge før jeg er sikker på hvad jeg gør forkert, vil jeg lige høre jer om råd. Jorden er blomstermuld fra SPAR med perlite og leca kugler. Jeg har en 250W CFL.. skal der lyses ned på frøene lige fra jeg planter dem? eller først når de er kommet frem? skal lampen helt ned og røre jorden eller langt fra eller midt i mellem? har prøvet både helt tæt på og midt i mellem tror jeg. Skal der vandes i potten fra de er plantet? og hvor meget og hvor tit? Skal jeg lade være med at spire dem på tallerken og plante dem direkte i jorden? Og hvordan gøres dette bedst muligt..

Ja en masse rodede spørgsmål, håber jeg fik det hele med og jeg håber en kan hjælpe.

Dedikeret medlem

de behøves ikke lys mens de spirer men den rette fugtighed og temperatur er rimelig afgørende.

Medlem
Brugeravatar

Så en halvvåd potte.. skal det være varmt eller koldt? eller midt i mellem?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://www.cf.dcfonline.dk læs lige den her igen

Medlem
Brugeravatar

Har jeg skam gjort og jeg har gjort som der stod.. Jeg får bare ikke svar på i A-Z guiden ang. lys/vand/varme/opbevaringsted LIGE når man planter dem. Og siden jeg har kokset 6 ud af de 8 frø jeg har prøvet, ville jeg forsøge mig med andre meninger før jeg kastede flere penge ud i intetheden..

Medlem
Brugeravatar

Lige som når du spire frøene, skal det være lunt og fugtig.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Djævleøen ;).
Har selv lige spiret en masse frø, Og var meget i tvivl om hvordan det skulle fungere, 2 vigtige ting, Vend Kim roden (den hvide rod) så den pejer ned. Kan jo være du har vendt den forkert, Og plantet er døde da de skulle vende sig . også brug fx et minidrivhus, Koster ikke meget, Så plant dine frø, og sørg for jorden er godt våd. Stil så dit drivhus ovenpå noget varmt, jeg bruger fx toppen af mit akvarie, og et par dage senere titter de frem, og skal derefter bruge massere lys, det skal nok gå nemt .Held og lykke ! :peace:

Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
nu skimtede jeg bare lige tråden hurtigt igennem men ja læs det link kk har sendt dig om og om igen, (den er god hvis man ikke kan sove ;) ) og prøv med så og prikkeljord... med blomstermuld risikere du at brænde dine små planter af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]