Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min nabo er alkoholiker. Han er oftest fuld, og næsten altid isoleret i sin lejlighed.
Jeg ser ham nogengange komme hjem med en pose fuld af øl og frysepizza.
Jeg er tidligere hashmisbruger. Det var jeg i mere end 3 år. Jeg er 18 år gammel.
Da min far boede hos os, tog han benzodiazepiner.
Min underbo er også alkoholiker. Hans nabo er hashmisbruger og pusher.
Jeg bor i nr. 51. I nr. 57 bor der to pushere, der sælger mængder á 100 gram hash og op af. De ryger også selv. Deres nabo er alkoholiker. Det er hendes datter også. Hendes søn er også alkoholiker, og hashmisbruger.
I nr. 49 bor der et ægtepar med børn. Kvinden ryger hash og drikker ofte. Manden er i fængsel for grov vold. Han tog steroider.
I nr. 45 bor en psykisk syg alkoholiker. Han står nogengange i sin altan og råber af folk på gaden. Hans kæreste er også alkoholiker.
Jeg ved der bor en hashmisbruger i en gård ved siden af min. For udenfor hans vindue har der i flere år ligget mange jointskodder. Filterne er altid rullet af det pap han nu har til rådighed.
For enden af vejen bor min barndomsven. Han er hashmisbruger og alkoholiker. Han tager i perioder meget kokain og ritalin. Han eksperimenterer med mange forskellige stoffer. Hans mor er tidligere alkoholiker.
Min vej er 100 meter lang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvornår er man alkoholiker?
ghetto-life

Medlem

wow, lyder sgu som et pænt fucked up sted du har fundet dig... håber huslejen er billig.... hvis du stoler på dig selv og føler dig tryk er der vel ingen større risiko for at du skulle tage samme vej som dem... på den anden side, lyder ikke som et sted jeg personligt ville bo, slet ikke hvis man har tendenser til den slags... det må jo være et farligt paradis for en cannabis MISbruger! hvad synes du selv om situationen, hvis jeg må spørge?

Junior medlem

Arv og miljø?

Den er altid svær. Der hvor jeg kommer fra minder det om din fortælling (Dog ikke helt så vilde, syg vej). Jeg har altid brugt det som en reminder om hvordan livet kan leves forskelligt.

Nu bor jeg på en anden vej;
De ser tv og snakker om det, så passer de deres premie hunde og har flotte kærester. Nogle weekender drkker de vilde shots og hører dj kato. fælles er at de har meget travlt også alligevel ikke.
Anywho, mød dem hvor de er. Nogle gange kommer der en god historie ud af det! måske du kunne skrive møderne ned?
Så lige nogle bog titler, hvis du står og mangler. Kom gerne med flere

Danmarks sygeste vej, viser vejen!
Misbrug på vej?
Alle veje fører til rom, hvad med min vej?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du ville ikke være i tvivl om disse mennesker var alkoholikere, hvis du mødte dem. Det er folk, der drikker sig fulde dagligt (eller tæt på, nu møder jeg dem ikke hver eneste dag, men har fx kendt moderen med de to børn hele mit liv).
Det er ikke et særligt udsat sted. Hverken ghetto-life eller noget andet.
Nu vil jeg ikke oplyse min vejs navn, men kigger man ud af vinduet ser alt fredligt og idyllisk ud.
Min hensigt med teksten var at påpege, hvordan misbrug skjuler sig alle steder, og hvor omfattende det er.
@Chupon jeg mærker det ikke i min dagligdag, da de fleste gemmer deres misbrug i deres boliger. En person, der ikke har været på min vej før ville aldrig opdage, hvor mange påvirkede mennesker, der egentlig er. Hehe, jeg havde bestemt heller ikke svært ved at skaffe hash, da jeg røg.

Senest rettet af Samuel Caldwell 01 maj 2013 21:30, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha, frafremtiden- det var da nogle fantastiske titler!
Ja, livet leves godt nok forskelligt! Der er kun 4-etagers boliger på min vej, så selvom jeg har nævnt mange misbrugere, ved jeg der også er folk, der lever et mindre destruktivt liv.

Medlem

hehe ja de kan jo gemme sig de særeste steder. Godt at høre at det lader til at du ihvertfald har styr på det... men ja lyder sgu som en cool bog eller doku-film :) alle fører til rom, whiskey og hashmisbrug ;)

Junior medlem

@Samuel. Hov, Jeg tænkte at det kun var misbrugere, havde lavet et billede i hovedet og set hvordan det sejlede.

Som @Chupon siger, hvordan har du det med det? Udover at du kan få hash/øl 24 syv. Gør det dig trist? selvom du ikke mærker det.

edit: hov, det gik lige lidt hurtigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Så kan man jo spørge sig selv, om misbruget ikke gemmer sig ALLE steder, i form af piller, hash, alkohol, smøger, kaffe osv.
Og hvad stemmer da fra? En ubalance i alle folks liv? Man kan jo selvfølgelig argumentere for hvor stor ubalancen er kontra misbruget.

Medlem

misbruget gemmer sig vel egentlig i livet og alt hvad det indebærer... altså potentielt set, på lige fod med diverse stimulanser... med andre ord: alt kan misbruges og lige ledes bruges(negativ/positiv - yeng/yang).... så længe man husker at bruge dit og andres liv og ikke misbruge det, så skal det nok gå :)..... wow det var jo næsten helt dybt en onsdag aften, helt uden røg.... dog et glas whiskey ;)

Junior medlem

Jeg vil faktisk sige ja til det med ubalance. Måden at håndtere balancen på, om man vil. Hvis man kigger lidt i noget teori fra en fyr der hedder antonovsky så handler der om at meste sit liv. Mestringen udformer sig så udfra det de ressourcer de har. Men man kan jo ikke sige at de mestre forkert, det virker jo for dem? i den forstand at de stadig lever.

Medlem

@flux... mennesket har vel en konstant søgen efter lykke/nirvana/zen eller hvad du vil kalde det, altså den ultimative balance og ro.. .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Frafremtiden
Det påvirker som sagt ikke min dagligdag, men synes selvfølgelig altid misbrug er trist. At mange misbrugere er samlet så tæt på mit hjem påvirker mig ikke mere end tanken om, hvor mange der ellers er i Danmark, og i resten af verden for den sags skyld.
@Flux
Det tror jeg nemlig lige præcis det gør (gemmer sig alle steder).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]