Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Grow 2013
Medlem

Hey psy

Jeg har sammen med et par venner startet et udendørs grow, vi har ikke det store styr på grow, jeg har dog læst en del. Jeg vil nu hører jer, jeg har på nogen test af den jord der er revet op og gjort let så den ikke er trykt sammen, lavet nogen Ph-målinger forskellige steder på jorden og lige omkring, det så helt fint ud, hvis det altså kan passe den skal ligge omkring 7, og under 6 skal man passe på og den værste af målingerne var omkring 6 så regner med det er fint. Jeg har hen over det oprevede jord, spredt noget gødning jeg lige kunne skaffe. Denne gødning er noget blanding af noget muld der er til kakti og andre planters spiring (kun 1/4 af mixet) så er der også noget rhododendron gøde tingeltangel, det ligner en hel masse stænger på ca. 1½ cm i længden og 1/3 cm i diameter højden og har vist nok en NPK på noget med 9-7-? men kan tjekke det imorgen (ca. 1/4 af mixet). så er der plantemuld (1/4 af mixet) og til sidst alm. jord med Ph 7 der også er smuldret ned i (ca. 1/4 af mixet). Sagen er den at selvom alle frøene er nogen jeg har fået af en van fra et andet område som havde fået kolde fødder og solgt mig 45 frø for en halvtredser. De var hentet på staden og han havde fået at vide at de sagtens kunne klare sig udendørs i dansk klima, og det valgte jeg at stole på. Nu er det sådan at vi har stukket nogen huller og smidt frøene ned i og vandet så jorden blev fugtig og ikke våd omkring hullerne og lidt ned i nogen af hullerne, men det suger jorden vel hurtigt? anyway nu er det jo relativt mange frø, og selvom jeg fik dem billigt og har jeg alligevel fået lidt kælighed for dem, det er blandede skunkfrø og tænkte om tingene ser lovende nok ud indtil videre og om der overhoved burde være nogen af dem der vil spire? selvom de ikke er startet inde eller noget? og er det vækstmedium jeg har strøget hen over jorden og vandet, nok (og overhoved godt) for de små planter der forhåbentlig vil komme? Der komme massere lys på spottet i løbet af dagen, desuden er de plantet omkring 17-18 tiden i dag hvor solen stadig var nogenlunde i dag. Hvis det kan bruges har jeg 1½ pose tilbage med rhododendron gødningen tilbage. Hvis det bør bruges så råb højt, det er nemlig ikke super meget af det i det der mix jeg har spredt. Undskyld hvis det er dårligt formuleret og sådan, men jeg kan næsten ikke sove bare af nysgerrighed for om noget allerede er gjort galt. Jeg vil selvfølgelig smide nogen billeder op og fortælle hvordan det går med dem når tiden kommer, håber i kan fortælle mig hvordan det lyder indtil videre, og hvad jeg ellers kan gøre herfra for at få det bedste udbytte man nu kan få, uden at vælte rundt i penge ;) Jeg er studerende og har virkelig ikke mange penge månedligt. Kom med alt i tror jeg kan bruge til noget, vil virkelig gerne have det til at lykkes!

God ryger :peace:

Titel: Re: Grow 2013
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ro på nu. Især med gødningen. Det er den letteste måde at slå dem ihjel på. De skal have en vis størrelse før de overhovedet kan tåle det. Hvor meget gødning (i kg eller liter eller noget andet vi kan relatere til) har du brugt udover et hvor stort areal? Det du skal gøre nu er egentlig bare at holde jordoverfladen fugtig til de titter op, og der går nok nogle dage.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Jeg satsede også på at der ville gå nogen dage, da jeg havde læst det andre steder. Men tak for tippet, det havde jeg ikke hørt før. Planterne frøene er fordelt på 2 områder. det ene er på ca. 3-4 kvadratmeter. det andet ca. 4-5. der er spredt ca. 2-3 liter af blandingen, jeg vil nok sige det vejede ca. 3 kg men vægten har jeg overhoved ikke styr på ;) dog kan jeg sige at laget blev meget tyndt det er ligesom ca. 4-6 mm højere end jorden. Vil dog igen sige at jeg ikke har styr på det og at der er en lille overvægt af jord og plantemuld end gødningerne, gødning-plantemuld og jord vil jeg sige det ligger omkring 6-13 hvor det første tal er gødning andet tal muld og jord. Håber ikke det er nok til at dræbe... ups. men det muligt at skrave noget væk hvis det skulle være noget? men er bange for at dække jorden og lukke hullerne tæt, hvis det gør noget? imorgen skulle det blive små byer og håber da lidt en af dem rammer området og fugter lidt extra til dem :D så må jeg jo se hvor det bære mig hen, tak for hjælpen. ps. i henhold til gødningsdelen, ville jeg ikke stole så meget på min big scale eyeballin, er bedre til de små mængder og ting jeg har i hånden ;) nok om det, håber det er brugbar info, kan nok lige tage ud og måle op, tjekke gødningen, og give noget info i måske tage nogen billeder i kan bruge til at hjælpe mig yderligere gennem det første grow. igen TAK

Medlem

Jeg vil også lige sige, at jeg godt kunne være i tvivl om hvorvidt nogle af hullerne er for dybe. Hullerne variere mellem 1-3 cm meget få måske 4, så vil jeg også lige påpege, at mister jeg nogen planter gør det jo ikke det store, vil bare gerne hører hvad jeg kan gøre for at få mest muligt ud af det jeg har lavet ind til videre, faktisk ligger frøene så også så dybt at de ikke ligger direkte i gødning, muld og jord mixet. Men nu har det jo regnet i nat og lyset klare jo langsomt op fra solen, så det er nok skyllet godt ned i jorden så planterne først får det suget ordentligt til sig, når det har udviklet et rodnet af størrelse til at suge vidt omkring i jorden.

Jeg vil rigtig gerne havde noget info om hvad nogen af jer proffer siger/synes om det :gud: jeg føler mig i nød til konstant at tænke på dem... :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
jeg kan ikke lade være med at tænke, har du haft naturfag i folkeskolen? lærte i intet om planter? prøvede I ikke at spire et frø? - hvis du har brugt flere tusind kroner på cannabis frø og det er dit første grow. ja, så er chancen for at faile ret god og du har spildt en masse penge - og i sidste ende værdifulde topskud.

planter er en levende ting, der kræver omsorg, energi, men ikke mindst tålmodighed.

jeg har aldrig, aldrig aldrig! haft behov for at måle ph-værdien..

så tag en slapper - og prøv at fokusere på dit grow som en hobby. -ikke en livsstil.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem

Tak, tak, tak. Det var de ord jeg havde brug for at høre fra en erfaren! Jeg har bare læst så meget, og har kun et sted læst tag det med ro, og lad planten og naturen gå sin gang. Men når det kun var en ud af de uendeligt mange ting jeg har læst gennem tiden, ikke turde hører på det, men det er som om alle erfarne har deres metode. Men tror nu bare jeg vil lade dem gå sin gang og hvis de får problemer lige spørge til hjælps. Jeg vil give jer løbene updates når jeg tjekker så det bliver lidt som en log. tror næste gang jeg tjekker er torsdag aften, men igen tak tak tak. alt hvad jeg behøvede. ps. nej, vi har kun naturfaglige fag og ikke et fag der specifikt hedder naturfag. Det eneste jeg er har spiret, er karse og græs i en kompostbunke i et akvarium, evt. med forskellige gødning for at skabe et økosystem med et par dyr hvor alt dette har foregået i biologi ;)

Junior medlem

Gregor: Jeg har nu heller aldrig prøvet at spire et frø før, ikke engang i natur og teknik dengang i folkeskolen (på grund af en utrolig idéfattig og umotiverende lære). Dermed sagt er det altså ikke rakket teknologi vi har med at gøre. Det er knap nok 2 dage siden jeg lagde mine 5 frø til spiring og de er allerede ved at "titte" op af mine grodan blokke, men er helt enig i at det selvfølgelig stadig kræver noget energi og omsorg for at man kan få en succesfuld høst i sidste ende.

Zektos: Du kan tage den hel med ro, de skal nok gro under alle omstændigheder. Med mindre du udsætter dem for et eller andet fuldstændig grotesk. Om hullerne er 2 eller 4 cm dybe gør INGEN forskel overhovedet.
Kan fortælle dig at jeg også er igang med at starte mit aller første udendørs guerilla grow op. Igennem det seneste år har jeg læst op på emnet og en erfaring har jeg gjort mig og det er at der altid vil være delte meninger omkring hvordan det skal håndteres. Brug kun det information som du selv finder brugbar og gør dig selv nogle erfaringer hen af vejen. Det er den bedste måde du finder ud af det på. Har heller ikke valgt at måle pH-værdien, selvom jeg faktisk har indkøbt mig et pH-meter, da det simpelthen er ligegyldigt når du alligevel ikke gror planterne i et kontrolleret miljø, som hvis du groede dem indenfor. Selvfølgelig skal du være påpasselig med gødning og vand, men det er op til dig selv at vurdere.

Anyway held og lykke med det. Smid endelig nogle billeder op hvis du får muligheden :)

Senest rettet af Marcaveli 23 apr 2013 14:18, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Super, tak for det hele. Alt hvad jeg manglede for at få styr på mine ting. Nu føler jeg mig pretty secure. Jeg smider selvfølgelig billeder op :D så hvis det bliver godt kan i jo blære jer med at i hjalp mig ;) anyway super mange gange tak! jeg skriver hvis jeg opdager noget forkert!

Medlem

Hey igen, tænkte på at når mine planter vokser op og så videre, er det da muligt i Danmark bare at lade naturen gå sin gang og hjælpe når man kan se planterne har det skidt. eller skal man ud og finde den rette gødning og alt det der pjat. Synes bare det virker nemmest som første gangs grow bare at lade naturen gå sin gang med minial hjælp fra mennesker, så det bliver en slags "øko" ryger :D

Dedikeret medlem

så længe du ikke lader dem tørre helt ud eller sådan skal du nok få noget røg men jo mere du gør ud af det jo bedre bliver det selvfølgelig også.

Medlem

Det vil jeg ikke lade ske, vil dog høre, der er begyndt at vokse ukrudt ind i mit spot, skal jeg fjerne det eller bare lade den smule være og se hvad der sker? ps. der er ind til videre (i går eftermiddags) 2 frø jeg kan se er begyndt at spire resten er jeg stadig uvidst om hvorvidt er begyndt eller begynder, men jeg forstår at det kan tage sin tid, specielt fordi vi bare har smidt frøene i jorden udendørs, vandet og ventet. Men det er for mig et tegn på at de nok skal begynde at spirer, nu er det bare om de holder :D men jeg vil give dem alt de håb og kærlighed de kan få og bruge uden at overdrive efter alle de råd jeg har fået!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]