Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey Psyc.

Har for nyligt ( langt om længe ) anskaffet mig 15 stk. frø til mit første grow. Da dette er mit første grow er jeg derfor lidt usikker på hvilket forspiringsmetode der fungere bedst.

Indtil videre har jeg lagt 9 af frøene i en kasse med et lag fugtigt vadt i bunden og et tilsvarende lag ovenpå. De resterende 6 har jeg gjort det samme dog har jeg skiftet vadtet ud med fugtigt papir.

Nogle gode ideer, råd, tips, anything ang. min forspirings metode. ( Del hellere end gerne ud af egne afferinger osv.

:peace: - go' ryger!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
Har hørt at røderne sider fast I vat så pas på med det : D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Køkkenrulle eller toiletpapir er er en smule sværerer for rødderne at sidde fast i, men du skal alligevel tjekke dagligt og plante dem så snart kimroden kommer ud af frøet. Så dem en en centimeter eller to nede, så skal de nok komme.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem
Brugeravatar

Super, tak for hjælpen! :)

Junior medlem

de kan jo altså også proppes direkte i jorden =) især hvis det er uden for, så kommer de selv op når de syntes temp passer ca=) så plejer de også at komme.. men så er der bare fugle mus osv. at tage hensyn til, eller måske nærmere at frygte :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg plejer at destillere noget vand og fjerne kalken fra det, og så smide et par lag køkkenrulle i en tallerken. Så tager du frøene og placerer dem deri, gør papiret lidt fugtig-vådt, og folder henover frøene. Så smider du bare en skål eller anden tallerken henover det hele så det er mørkt, og stiller den et sted hvor der er *lidt* varmere end rumtemperatur.

Så står de mørkt, varmt og fugtigt, og så går der sgu ikke mere end et par dage før de spirer :D bare husk at tjek op på om kimroden bliver for lang, og selvfølgelig om papiret bliver tørt. Gud forbyde.

Junior medlem
Brugeravatar

Hvordan ved jeg hvornår kimroden er for lang, og hvilke konsekvenser følger deraf. somsagt er dette mit første grow så er rimelig ny på området.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
så snart spiren kigger ud af frøet planter du det 1-2 cm nede i jorden, vend frøet den vej det åbner sig nedad, ellers skal det bare bruge tid på at vende sig i jorden også, og så går der bare lidt ekstra tid før de kommer op af jorden. (spiren skal vokse nedaf)

hvis kimroden bliver for lang kan du let komme til at ødeligge den når du skal plante den over i jorden, den er ret skrøbelig og jo længere den er jo større risiko er der for du laver skade når du skal plante den over i jord, der er vist også noget med at den kan finde på at sætte sig fast i papiret (slå små rødder i det) som man så ødeligger når man skal hive den af papiret, det vil bremse plantens vækst eller i værste fald (som oftes) dræbe den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]