Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Djævleøen ;).
Og forstår godt pointen :). Men ingen har fortalt mig at Auto sorter ikke Kan udenfor, Eller er dårligt udenfor . Folk de siger bare Gro pot istedet, og det har jeg ikke lyst til . . . Håber på lidt forståelse.. Vil trods alt bare vide hva fanden jeg kan gro i danmark, Som er SKUNK og ikke 3 meter højt :)

Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Tog mig lige tid til at finde sorter der er perfekte til At dyrke udendørs i det Danske Klima :

Mors30 - har vokset over 30 år i Danmark, krydset over flere gange med true Afghani, bliver ca. 1,5 m, Tung Afghan virkning med citrus smag, bliver færdig i september

Danish Passion - grown in Denmark for many years and along the way also crossed with a skunk #1. Is a medium sized plant perfect for guerrilla. Its very sticky, potent perfect for using in crosses also and its harvested in Denmark be the end of September.

Erdbei - god til dansk klima, bliver færdige september, Sativa haze agtig Virkning med jordbæreftersmag.

Erdpurt -dyrket ude i dansk klima i mange år, får flotte lyserøde farver, indica virkning, 1-1.15 m, eftersmag af jordbær.

Henkes Lolland - En sikker vinder uanset hvordan sommeren bliver i Danmark, bliver tidligere færdig end mange andre sorter, ultimo august primo September, Indicadomineret udendørs-skunk, Dejlig afballanceret røg med en heftig duft når det er tørret.

Thyphoon - Meget mugressistent skunk sort, bliver meget tidlig færdig, aklimatiseret til danske forhold i 8 frøgennerationer, smager lidt henad hashplant med et strejf af citrus, virkningen er afballanceret. ca. 1.5 m

Royal dane - Bliver 2 -3 meter, Godt tilvænnet det danske klima, 50/50 indica/sativa

Rocket Chunk - Heftig udendørs indica skunk, meget kraftig smag, indica virkning, færdig i løbet af oktober, Utrolig flot sidst i blomstringen. Bliver ikke så høj.

Dedikeret medlem

henkes skulle også blive noget af et monster men det er jo ikke sværere end at toppe den lidt så den har den ønskede højde.
Har også smidt nogen early wonder skunk i jorden håber da os de bliver færdige :)

Moderator
Brugeravatar

Ja man kan bare så Henkes, lidt senere på sommeren, nedbinde eller som du siger toppe den, så når den ikke at blive så stor, inden den går i blomst.
Early Durban x Mors30 - har jeg også kun hørt godt om som udensdørs skunkplante i dk. Fantastisk med tricomer og ikke den lidt stramme smag som early strains kan have.

Junior medlem
Brugeravatar

Hold da kæft... Hvor er jeg glad for den information :D .. Lader til at alle sammen er Skunk sorter.. ?
Hvis jeg har forstået det rigtigt .

Du har sku styr på dine ting må jeg sige .... :)

Er der nogle af disse frø som fås i femi? ... Eller skal jeg til at mande mig op, Og fjerne de hanplanter :D
(selvom det også er lidt stramt pladsmæssigt) Og mange tak, trods de mange kaktusser du sikkert har spist har du sku styr på tingene :mrgreen: :peace:

Moderator
Brugeravatar

Og forstår godt pointen :). Men ingen har fortalt mig at Auto sorter ikke Kan udenfor, Eller er dårligt udenfor . Folk de siger bare Gro pot istedet, og det har jeg ikke lyst til . . . Håber på lidt forståelse.. Vil trods alt bare vide hva fanden jeg kan gro i danmark, Som er SKUNK og ikke 3 meter højt :)

Mange auto'er er svagere i virkning end noget ordentlig pot, men ok du gør dig bare dine egne erfaringer. Auto'er har ruderalis krydset ind i dem, ruderalis er svagere end pot. Jeg ved ikke hvad folk har bildt dig ind, men der er vel en tendens til at hype succes og skjule fiasko.
Selv har jeg dyrket 18 frøgenerationer af jointdoctors Auto'er, som de fleste auto'er idag er krydset med, så jeg kender dem godt. Senere generationer kryds af auto'er er blevet bedre i virkning, men man kommer altså ikke udenom at DISSE er til INDENDØRS.

hvis man vælger Femi sorter, vælger man samtidig en meget stor del af genpuljen fra. De kan betegnes som kloner, så den der superplanter der er imellem 10 frø, går du glip af. Måden frøene er produceret på går også at mange af planterne er meget udsatte for at blive hermaer. Det er bare det værste der kan ske, så hellere sortere hanner fra.

Jeg har aldrig spist kaktus.

Junior medlem
Brugeravatar

kan ikke forestille mig at blive mere påvirket af pot, end af skunk.. auto eller ej..
siger ikke at du ikke har ret, For har du sikkert.. Bare min mening..

Har du ikk spist kaktus?... Når okay ..... -.-.. Gik jeg bare ud fra ...

det er jo sjovt nok derfor jeg skriver herinde og søger hjælp, så jeg kan være sikker på tingene går rigtigt godt..

Vidste ikke at femi auto, kunne blive til hermoer ud af det blå.
og har jeg aldrig hørt om før, men er da rart at vide .. :)

Og er ikke intra i at gøre mine egne erfaringer, Er her for at lære og lytte :)

Så det vil sige at de 10 ak47 auto frø som min ven har købt, som også skal plantes, de ikke kommer til at overleve ? .
og mine planer skal ændres ....

Dedikeret medlem

Ak47 er krydset med lowryder så de har nu rimelige chancer :)
"Automatic AK 47, a fast growing and flowering cannabis hybrid which can be grown almost anywhere."

Junior medlem
Brugeravatar

Det jo ikke dårligt.. Så får vi da lidt der. Så må der købes Rocket chunk for resten, Tør sku ikke risikere noget. :)

Moderator
Brugeravatar

Ak47 x Lr2 har jeg også prøvet i drivhus, den fik mug sidst i blomstringen, så jeg fik kun dens frø der heldigvis var modne. Men, hvis jeg skal forklare, hvorfor disse sorter ikke er så egnede, må det følgende være det afgørende.
Sorter, som hedder auto-etellerandet skunknavn (auto-white widow, auto northern light osv.) , er vant til et kontroleret temperaturudsving (Nat/dag) og fugtigheden holdes nede - pga. de er avlet indendørs. Når man dyrker disse sorter udendørs har du ikke indflydelse på dette temperaturudsving og fugtighed. Det vil sige at du vil få problemer med bl.a. meldug, som disse sorter ikke er så gode til at bekæmpe.

Så du kan have sunde og flotte planter du bruger hele sommeren på at hygge med og forkæle og så mister du det hele til mug når du skal til at høste frugten af dine anstrengelser. Derfor er det vigtigt at når man køber auto femi udendørsfrø, at de har groet flere frøgenerationer i dansk klima, så de bedste til jobbet udvælges og sorten forfines.

Hvis du bare køber noget de siger KAN gro udendørs, er du prøveklud, men faren for at få en kæmpe bøde og fængsel er den samme.

Junior medlem
Brugeravatar

Der blev jeg godt nok ramt med torden lige i skalden O.o ..

Super god forklaring, Endelig Fatter jeg nu hvorfor jeg ikke skal gro Auto udendørs i danmark :)...

mange tak for at du gad at tage dig tid til at skære det ud i pap for mig, Har ikke kunne finde den forklaring andre steder, og har på ingen måde lyst til at være prøveklud ! .. Fængsel det går nok, Så får jeg da lidt og spise og lidt afvænning :D.. Men håber da jeg slipper ;) .. . Endnu engang, Tak !

Moderator
Brugeravatar

SÅ ER PÅ INGEN MÅDER interesseret i at gro noget Pot med 5-8% thc i..

Lad os lige tage den med, nu vi har åbnet dit sind. Det er ikke størrelsen på THC alene der spiller en rolle når du bliver påvirket. Det er sammensætningen af. Dvs. du vil blive mere skæv af en sort med 5% THC og 5% CBD, end en plante med 21 % THC og 0.02 % CBD.
Desuden virker CBD angsdæmpende og THC kan virke angsprovokerende. Paranoia
Det er desværre sådan at de seneste 10 års avl har ført en høj THC og meget lav CBD med sig. Det vender imidlertid nu og det synes jeg er dejligt.

Junior medlem
Brugeravatar

Ja det kunne jeg godt bruge.. endnu et problem, er at mange hjemmesider ikke skriver hvor meget der af den ene, og den anden ting,
i deres danske Sortér .. :(

Og har bare tænkt helt vildt meget over at gro noget med Ost eller Blåbær smag.. Og svært at finde dansk sort med det ser det ud til ?

Havde godt læst noget med medical marijuana planter, med CBD i .. har også set det på nogle af hjemmesiderne..
Men havde ikke tænkt videre over det ..

skal bestille resten af mine frø om 5 dage når der er penge i bankus .. Håber at have blevet en del klogere, fjernet min nervøsitet omkring at det skal gå godt, og ha fundet de perfekte skunk frø til dansk vejr :) ..

Moderator
Brugeravatar

De allerfleste hjemmesider, som så oplyser indholdet af THC, CBD osv, er alligevel pure opspind. De eneste hjemmesider du kan stole på oplyser rigtige tal, er dem der hver gang de får et nyt hold frø ind, testdyrker dem og sender topskud til HPLC analyse. Det er indtil videre mest hjemmesider, der betjener medicinske patienter. En analyse, der viser det nøjagtige indhold er dyr at få lavet og udstyret til det koster i nærheden af en ny luxus bil.
Så du kan roligt vælge dine frø og helt ignorere oplysningen hvis den fremgår.

Selvom hjemmesiderne reklamerer med at deres sorter smager MARKANT af ost eller blåbær, så er det sjældent tilfældet. Nogle gange kan man være heldig og finde en, men det er nu sjældent og da slet ikke i femifrø :(

Jeg håber da, at jeg har klædt dig og dem der læser med bedre på, til den jungle det kan være som nybegynder.

Junior medlem
Brugeravatar

Er da ked af at høre alle de gode hjemmesider ikke er til at regne med :)..
Men de vil jo også tjene penge det jo klart ..

Må nøjes med at købe min ost på øen så ... Pricey pricey. :roll:

Ja det har du helt klart..

Frø svinger meget i pris.. Er billige fø dårlige frø ?
Tak :D

Moderator
Brugeravatar

Jeg er sikker på at størstedelen ikke gør det i ond mening. De kopierer bare de informationer der fås omkring frøene. Informationen er som oftest, enten fra første gang, den sort er blevet testet. Altså mange frøgenerationer siden og ikke nøjagtigt. Eller at informationen er et estimat, foretaget subjektivt i forhold til virkning. Eller test af sort af samme navn, men ikke avler. Man kan i bedste fald tage tallene som et pejlemærke.

Pris på frø er desværre ikke et kvalitetstegn. Billige frø kan være bedre end dyre frø og omvendt.

Junior medlem
Brugeravatar

Så er det jo på plads . Tak igen KK ;)

Medlem

KK, jeg er selv nybegynder. Jeg planter ud en af de nærmeste dage og anskaffer mig et 60x60 grow tent til indendørs d. 1 juni.

Det som står til at ryge udendørs nu er 3 femi outdoor frø af ukendt variant, 4 original lowryder og 8 white widows. I skuffen er d yderligere 6 original lowryder frø og 10 brutalis automatic frø som jeg havde tænkt mig at begynde at spire om en måneds tid. Alle 15 nuværende planter er pt. Cirka 30 cm høje

På sigt vil jeg gerne bruge mit grow tent til at dyrke et par bubblegum i et scrog.

Hvordan synes du jeg skal prioritere ovenstående? Hvad skal jeg smide udendørs, hvad skal jeg evt holde inde indtil 1. Juni og så dyrke færdig i mit nye grow tent? Hvad kan jeg håbe bliver færdigt udendørs? Og hvad er helt sort?

Se meget gerne min growlog "2013 en begynders dagbog" og min anden post "skal, skal ikke dyrke indendørs". Jeg vil jo naturligvis gerne få det optimale ud af min høst med de muligheder det giver at jeg har besluttet både at dyrke indendørs i et lille telt og udendørs guerilla.

På forhånd tak for hjælpen

Moderator
Brugeravatar

Den første fejl man begår, er at så alt for mange frø :D

Ville nok holde alle sorter undtaget lowryder indendørs. Guerilla er ikke for nybegyndere, der ville jeg ikke satse dyre frø.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]