Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ???
Hey igen!

Jeg oprettede en tråd her for leden omkring at guerilla growe på solskins øen, og har haft et på frø til spiring som nu er helt færdig spirede, og tænkte på om det er muligt at færdig gro en plante i meget små potter? Jeg snakker en cirka 3-4 liter potter. Ville det gå hurtigere end hvis man puttede dem i en større potte?

Det siger sig selv at jeg ville få et meget mindre yield, men det er jo også bare et experiment så jeg ligesom kan få følelsen af at gro mit eget weed :)

Medlem

Det skal desuden lige siges at det er Auto sorter jeg planter!

Medlem

du KAN godt, men det er ikke anbefalet. Jo mere næring rødderne kan optage, jo størere plante og jo flere skud ;)

Junior medlem

Som Tehguy rigtigt nok siger nu større næring rødderne kan optage nu større plante...

Men du kan sagtens spirer dem i små potter til at starte med. Men hvis du vil have et godt udbytte, så skal op i en del større potter.

Jeg vil mene 12 liters er minimum hvis du vil have gode store buds.

Junior medlem

Ved ikke hvor meget erfaring du har, men du kan læse denne guide, den er super god.

http://dcfonline.dk/cf/

Dog husk på de vokser ikke uden lys... Så hvis det inddørs så skal du have noget kunstigt lys

Medlem

Jeg smider dem skam udenfor, og ja ved godt at man ikke får nær så stort udbytte, men rent konkret vil jeg egentlig bare vide om man kan smide dem i sådan en lille potte, og om de så kan være der igennem hele den levetid, og stadigvæk få et udbytte, stort eller småt, det er ligemeget :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis du skal have dem udendørs i den størrelse potter, så skal du også være parat til at vande dem to gange hver dag. Hvis du vælger 10 liters murerspande, så kan du nøjes med at se til dem engang om dagen. Du kan også oprette en tredje tråd, men det ændrer ikke rigtig noget ved den måde planter lever på.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Jeg har skam intet imod at vande dem lidt ekstra, det har jeg skam fået styr på.

Har dog stadigvæk ikke fået svar på om det ville gå hurtigere fra start til slut i små potter?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Freelancer skrev:
Jeg har skam intet imod at vande dem lidt ekstra, det har jeg skam fået styr på.

Har dog stadigvæk ikke fået svar på om det ville gå hurtigere fra start til slut i små potter?

Auto planter kører automatisk. Derfor gror de, og går i blomst og bliver færdige på samme tid, uanset pottestørrelse, lysmængde osv.
Men ved at optimere alle forhold kan du få resultatet til at blive bedre, men ikke tiden... Derfor er det vigtigt at du planter dem så tiden kommer til at lægge mest optimalt, hvor der er flest lystimer i døgnet.

(Baudelaire 1860).

Medlem

Ah okay, tak for svaret :)

Medlem

Hvis jeg må smide mine 2 cent.

Man man sagtens gro i 3-4liter spande.
Men så KAN du også komme ud for at din plante kun når en vis størrelse --> når der ikke er mere plads til rodnættet vil planten hellere ikke længere vokse.

Størrelsen på yield er afhængigt af sammensætningen af en masse faktorer. Deriblandt størrelsen på rodnættet.
Jeg man kan ikke forestille mig planten vil vokse hurtigere pga størrelsen på potten. Om ikke andet vil det tage længere tid, hvis du lader planten blive blomster klar. Altså en lang vækst fase --> større rodnet.

Men et alternativ kunne jo også være at hvis du skulle fortryde dit valg af potte. Kan du når/hvis rødderne fylder potten helt ud omplante? Eller skære hul i potten, så vil du jo i princippet have Jordenkloden som din potteplante?

Note: har endnu ikke nogen praktiske erfaringer. Så mine ord skal nok bare tages med et gram salt :)

Gg

Medlem

Ja det er rigtigt nok, men nok en af de største grunde til jeg har plantet dem i en lille potte er pga. at det skal være så stealth som så muligt, har dog nu plantet dem i en 1.5-2 Liter potter istedet. Bare jeg får en 5 gram god røg per plante er jeg en glad dreng :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Freelancer skrev:
Ja det er rigtigt nok, men nok en af de største grunde til jeg har plantet dem i en lille potte er pga. at det skal være så stealth som så muligt, har dog nu plantet dem i en 1.5-2 Liter potter istedet. Bare jeg får en 5 gram god røg per plante er jeg en glad dreng :D

Med en lidt større potte vil du evt. kunne ekspirimentere med nedbinding, så kaldt LST. Det vil forsat være stealth forestiller jeg mig.
Her er et eksempel:
Billede

(Baudelaire 1860).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]