Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Djævleøen ;).
Hej Gutter.

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg godt kunne bruge et Svar på !

Har anskaffet mig 6 frø, 3 forskellige sortér. Alle feminized...

Har tænkt mig at gro dem udendørs. Da der stod på hjemmesiden de kunne det, Men ville høre om nogle af jer andre havde prøvet de Sortér udendørs.

Ak47

Sweet deep grapefruit ... :roll:

Og Kush N Cheese.

Kunne give mig ro i min sjæl, Hvis jeg fik afvide alle Sorterne kan leve optimalt i det danske vejr :peace:

Senest rettet af smoker1990 21 apr 2013 17:56, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: ???
Altså, hvis der står de kan gro udenfor, kan de nok også. Desuden vil jeg lige sige at de fleste udendørs frø dog ikke er tilegnet det danske klima, og derfor nok uanset hvad får lidt modgang. Jeg har selv et Pineapple Express frø og et Maxi Gom frø til spiring, som jeg har tænkt mig at plante udendørs.

Tror man har langt mere held med autoflower sorter udendørs i Danmark, end photo-period frø.

Dedikeret medlem

Har selv smidt 2 mako haze frø i jorden jeg fandt i mit skunk. Bliver spændende og se om de bliver færdige selv om jeg tvivler stærkt men man finder jo aldrig ud af det uden at prøve :)

Junior medlem
Brugeravatar

Tak Freelancer, Lige hva jeg tænkte det med Klimaet.. Men må jo bare køre Auto Sorter for resten.. Så jeg slippe for uheld :D .

Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

Medlem

God idé, hvis du kan, så skaf sorten der hedder Blue Mammoth!! Har ikke selv prøvet den, men af hvad jeg har læst ville jeg helt klart foretrække det frø, dog har jeg svært ved at finde den på danske sider. Det er en Auto-Flower indica sort, der er ultra frost resistent og mug resistent, da den er avlet på en sirbirsk Ruderalis. Tror helt klart det ville være den optimale plante til Dansk sommer.

Medlem

Specielt da den Danske sommer er meget fugtig, hvilket øger risikoen for mug sent i blomstrings fasen en hel del.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg går straks igang med at søge :), Kunne forestille mig den var med en form for Cheese smag? Siden den hedder blue ..
Kan jo kun håbe :)

Og tak igen . :D

Junior medlem
Brugeravatar

Det er meget Små planter, De Blue Mammoth ! :) ..

Er det muligt at have mere end 1 af dem, i en 20liters murerbalje .. Tænkte på 3 i den ? Da de er så små .... :hm:

Dedikeret medlem

2 vil der godt kunne være man plejer vidst og sige 10l minimum til en auto.

Junior medlem
Brugeravatar

10 Liter per Auto ! :) , Så er den feset ind. Takker.

Dedikeret medlem

ved dog ikke om det er det optimale jeg er bare sikker på jeg læste et eller andet sted igår at man skulle gå efter 12l per auto og 10 som minimum.

Junior medlem
Brugeravatar

super :). Har et spørgsmål, Og syntes det ville være lige i overkanten at starte et nyt "Emne" ...

Ang spiring (Auto hvis det har noget at sige).. Når jeg nu har haft mine frø under tallerken process i nogle dage, og de er klar til komme i de helt små potter med jordblanding. KAN JEG SÅ starte dem op i vindueskarmen/Altanen , og vil det være det optimale for dem ? ... jeg har ikke nogle form for lampe .. :). Er meget bekymret MHT opstart af mine planter. Frøene er satme dyre, så overskuer ikke pengemæssigt at det går galt .

Selvom jeg dog tror det fungere uden lampe .. Men håber på konkret svar ! :hm:

Dedikeret medlem

hvis det er autoer burde du ikke omplante dem da det vil sætte væksten i stå i et stykke tid hellere bare prop dem i der hvor de skal være fra starten. jeg ved ikke helt hvad du mener med i starten? hvis det bare er mens de spirer kan du sagtens men jeg ville nu tage dem ud så hurtigt som muligt når de er kommet op.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er Autoer, og de skal være udendørs i 12/20 liters.. Men syntes det er lidt voldsomt at starte op i.
Og føler mig lidt mere sikker ved at starte dem op småt, også rykker dem til positionen efter :D ...

Men du siger at jeg godt kan starte dem op i vindueskarmen fx? :), og jeg behøver ikke et af de der mini-plastikdrivhuse..

Tak :D

Dedikeret medlem

det kommer vel an på hvor længe du har tænkt dig og lade dem stå i vindueskarmen og hvor meget sol de får men det er nu nok næppe det optimale. jeg starter os kun mine normale frø op i vindueskarmen rykker dem så os rundt mellem et nord og sydvendt vindue ;) mine autoer ryger bare direkte ud.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har læst en del tråde herinde omkring dette emne nu. Jeg forstår ikke at folk vælger auto og feminiserede frø. Det er langt bedre at dyrke tilvænnede gener og så sortere hanner fra. At sortere hanner fra er meget nemt, da de er nemme at kende. Og at noget bliver kaldt pot skunk eller et kryds.... Hva så med landrace? Dansk pot er vel landrace x skunk, når det kommer til stykket. Så vælg I man kan trygt vælge potfrø.

Jeg tror nybegynderne gør det pga uvidenhed. Altså vælger femi-frø og auto frø. NU skal de igang og det skal lyde vildt. Det er ikke godt hvis det hedder jørgens pot, nej det skal hedde femi/auto ShaBoombummellum :D Som en skriver i en tråd "alt kan gro udendørs, men det bliver bare ikke færdigt". Bevares, jeg kan godt se fordelen i at krydse noget autoblomstrende gen ind i ens plante. Men som nybegynder skal man ikke vælge disse, hvis de ikke har veæret dyrker i 3-4 frøgenerationer i Danmark. Tror næsten det er med vilje frøpusherne skriver outdoor ved hvad som helst. De ved nok folk sidder og leder efter frø om foråret.

Junior medlem
Brugeravatar

Så jeg kan godt starte mine autoer i vindueskarmen ! og tage dem ind i stuen om natten ? Eller ?

Har tænkt mig at have dem i en have et anonymt sted i spande, hos en kammerat.

Er selv storryger og har et minimum forbrug af 2-3 gram røg om dagen, Gerne mere hvis det kan anskaffes
SÅ ER PÅ INGEN MÅDER interesseret i at gro noget Pot med 5-8% thc i..

Kan godt være jeg er noget dertil i mit misbrug hvor et par ugers pause kunne gøre godt..
Men man kan vel altid strække den lidt :oops: ..

Men ja du har helt ret, er forholdsvis nybegynder i det her dyrkning .. Men ikke i rygning :D

Så kunne godt tænke mig noget lækkert SKUNK til sommeren... Med blåbær/Ost/Lemon smag, eller noget i den stil..

Hvis du kan pege mig i retning af nogle SKUNK sorter, som er en sikker vinder i det danske vejr, og som smasker en godt ud, Ville det gøre mig meget glad :)

Har foreksempel hørt om en der hedder ROCKET CHUNK.. Men er i tvivl, for der står ikke meget i beskrivelsen om den.

Håber på flere svar.... Og mange tak :)

Junior medlem
Brugeravatar

Men du har helt 100% ret Massa....

Håber bare jeg kan stole på når de skriver outdoor, Eller få svar herinde om de kan .

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jamen det lyder da alt sammen godt, kan høre du har læst en masse reklamer på webshops, det er nok bare nødvendigt at dyrke dem indendørs under kunstlys.
Jeg gider ikke lege rems en masse sorter op og så skal vi fortælle dig om den kan dyrkes udenfor i Danmark. Hvis du ikke forstår pointen I at sorterne skal have gennemgået flere frøgenerationwer under danske forhold til at blive det du efterspørger, kan jeg ikke hjælpe dig.

Junior medlem
Brugeravatar

Ingen har fortalt mig at "Pointen" var at frøene først KUNNE når de havde gennemgået flere generationer..
Folk har derimod peget mig i retning af auto sorter , fordi de skulle have lettere ved at blive færdige . og nogle som havde mug resistance osv..

Forstået pointen i noget der ikke er blevet nævnt ? Og hvis det er, er det ikke blevet fortalt som en nødvendighed.

Lidt flabet af dig at skrive det på den måde som du gør.. og hvis du ikke selv kan se det, Ja så er det sørgeligt. :(

Må håbe der er andre som er interesseret i at dele hvilke sorter de har groet ude af auto..
Og gerne nogle som er til og få fat i .. :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]