Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa

Er der nogle kloge hoveder herinde der se hvad mine planter fejler.

Planterne står indenfor

De har vokset fint og der har ikke været nogen problemer indtil netop nu, hvor jeg skal til og sætte dem i blomst problemet er at bladene bliver gule og visner, og det er vel og mærket i toppen af planten bladene bliver gule og visner

De har vegget i over 3 mdr har opnået en fin størrelse, kan det skyldes af deres 14liters potter er blevet for små til deres rødder, eller mangler de noget ?

2 planter er allerede gået til, :(

Håber der er nogen der kender løsningen på dette, så jeg kan få noget ud af planterne.

[img]http://imageshack.us/a/img13/9922/foto4of.jpg[img]
[img]http://imageshack.us/a/img600/9687/foto5lt.jpg[img]
[img]http://imageshack.us/a/img132/610/foto2ly.jpg[img]
[img]http://imageshack.us/a/img689/396/foto3mz.jpg[img]

Ser frem til svar

Mvh
Bommi

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Billede
Billede
Billede
Billede

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

Det ligner for meget gødning blandet med forkert pH. Mit gæt ville være at der over tid (hvis de altså har stået i samme potte de 3 mdr+ du har haft dem) er blevet ophobet nogle salte i jorden som hindre optag af visse stoffer / forskyder pH'en / forgifter planten. Det kan selvfølgeligt være at der er noget cannabis-specifikt jeg ikke lige kender til, men mpn ikke BisMann dækker den del ind. :)

Jeg ville potte dem om, men da det sikkert ikke er så realistisk mht cannabis, blomstring osv. må mit bedste bud blive at skylle dem godt igennem, helst med rent pH'ed vand. Hvis du ikke har alt for hårdt vand, kunne du tage dem en tur under bruseren.

Moderator
Brugeravatar

Det kunne godt ligne noget varmestress, og så tror jeg Randomname har ret i at der er nogle pH problemer eller forkerte relative værdier af nærringsstoffer i den gødning du bruger. Da der på den ene side ligner lidt zink mangel, og på den anden side ligner overgødning.

Hvor varmt har de det derinde?
Hvilken gødning(sserie) bruger du?

Junior medlem

Først ,Mange tak for svar, og korrekt indsætning af billeder

Jeg tror ikke de har haft det for varmt, men måske skyldes det mangel for næringsstoffer
Det er nogle planter jeg netop har modtaget/overtaget da tidligere ejer er flyttet til udlandet.
Tidligere ejer som som også var første gangs grower fortæller mig at han kun har brugt Hornum Næring ( 5-1-4+Mg & S med kalkfjerner, så mon ikke det er her problemet ligger ?

Tidligere ejer fortæller mig at planterne begyndte med dette problem for ca 14 dage siden, jeg har overtaget dem for 5dage siden

Jeg har har købt GHE totalgro og total bloom, som jeg har læst er godt, men hvad gør jeg ?

Skal jeg sætte planterne til at vegge igen og bruge total gro x antal dage for at planterne får den rette nærning igen, og så håbe det kan rette op på resultatet, og så derefter sætte i blomst igen

Kunne det mon lykkes, og er det en mulighed

Ser frem til jeres svar

Moderator
Brugeravatar

For overgødning flusher man typisk med rigeligt vand, sådan at nogle af nærringsstofferne bliver skyldet ud af jorden. Det skulle også gerne afhjælpe pH problemerne medmindre det er dit vand der er for surt eller for basisk. Hvis det er tilfældet skal vandet naturligvis pH-justeres inden flushing.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]