Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 19:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Bruger du Fluortandpasta?
Ja da, det forebygger caries! 78%  78%  [ 32 ]
Nej, kunne aldrig drømme om at inficere min krop med sådan et giftigt stof... 22%  22%  [ 9 ]
Afgivne stemmer : 41
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Imp, du diskuterer jo ikke når du bare lægger et facepalm billede op.
Sådan, 4 real.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Admin
Brugeravatar

Citat:
Ud over at det findes i tandpasta, bliver det også tilsat vand (se etiketten på købevand på tankstationer)

Forkert. Der forekommer fluorid naturligt i drikkevandet i Danmark og mere eller mindre i resten af verden.
http://www2.mst.dk/common/Udgivramme/Fr ... /kap01.htm

Citat:
Det er alment kendt, at hvis man synker tandpastaen, skal man straks kontakte en læge, da det er giftigt for maven.

Det har jeg sgu aldrig hørt om. Det er alment kendt, at børn kan finde på at synke deres tandpasta, og derfor skal tandpasta holdes udenfor små børns rækkevidde.

Citat:
Nazityskland anvendte det mod jøderne i flere koncentrationslejre - det er der historisk evidens for.

Og? Igen, det er dosen der gør noget giftigt.

Citat:
(NaF vs. CaF2)Jeg er ikke helt sikker, der kan vel godt være forskel på stofferne, selvom de begge kan være bl.a. neurotoxiske. Det ene er jo slet ikke et naturligt forekommende stof, mens det andet er et industriaffald. Der har været gjort en vis indsats, for netop at indføre Natriumfluorid flere forskellige steder, som erstatning for kalciumfluorid. Så man kan spekulere over om det er gjort af økonomiske årsager, eller for bevidst at forgifte befolkninger.

Natriumfluorid til tandpasta er ikke industriaffald. CaF2 omdannes til HF med svovlsyre. NaF dannes udfra HF og NaOH
(Canham, G; Overton, T.; Descriptive Inorganic Chemistry, 4. ed., s. 449)

Citat:
Du kan læse bag på pakkerne af det meste tandpasta, at hvis det synkes, skal man straks kontakte lægen eller giftlinjen, så det burde du da have hørt om :p

Jeg har brugt en del forskellige mærker tandpasta, og det har jeg aldrig set. Jeg har heller aldrig hørt om det.

Citat:
Kan du huske den undersøgelse der blev lavet i gamle dage, der videnskabeligt beviser at cannabis dræber hjerneceller? Det er af nogenlunde samme seriøsitet, som studiet der beviser at fluorid skulle modvirke caries. Du kan google dig rundt, der ligger massere af kritik af den rundt omkring på nettet. Og så er der jo lige pludselig ikke nogen grund til at proppe sig med det, når det ikke har nogen gavnlig effekt.

Effektiviteten af fluorid mod caries er meget veldokumenteret gennem mange studier.
http://www.nature.com/ebd/journal/v9/n2 ... 0578a.html
Oveni købet er det faktisk et ret overskueligt review fra Nature. Se selv efter :)

Citat:
(fluorid i drikkevand)Ja lige præcis, og det kan naturligvis ikke optages i kroppen og derigennem have nogen som helst indflydelse på caries

Igen kan jeg henvise til det review fra Nature, som også dokumenterer effektiviteten ved fluorid i drikkevand.
http://www.nature.com/ebd/journal/v9/n2 ... gure-title

-Jimmy Carter

Junior medlem

Hey IMP,

Ja Calcium flurid findes naturligt.
Det gør natrium flurid altså ikke.

Da jeg gik til undervisning i tandbørstning hos skoletandlægen fik jeg at vide det kun skulle tage 2 min.
Hvis tænderne ikke var rene efter jeg havde skyllet munden, skulle der børstes UDEN tandpasta efterfølgende. -(synes det var underligt, men giver mening nu)

Det er vigtigt at bevare sine naturlige bakterier i munden og dem dræber natriumfluorid.

Kan ikke forstå at folk ikke vågner op, kan se i afstemningen at MANGE bruger fluortandpasta, natriumflurid FJERNER dit 3. øje, pinealkirtlen.

Det er ikke for sjov.
Du ødelægger dine knogler
Du har sikkert også underskud af mineralet selen. hvis du har amalgam kviksølvsplumper i munden er du endnu mere på den, stop fluorindtag øjeblikkeligt da.
Der sker en kemiskreaktion mellem amalgam og fluortandpasta der danner cancer og du vil ikke have dét-

Amalgam fyldninger smuldrer konstant og blander sig med små mængder fluor der giver en risiko for kræft rundt regnet hver dag.

Junior medlem

Dette er industri, stoler du på industri?

Tror du at Colgate og Zendium og Aquafresh bekymrer sig om dig?

Jeg tror de ejer en god del af stort set alle andre firmaer, inkl. medicinal industrien.
Og medicinalindustrien vil have at du er syg ( det er deres livsgrundlag )

Junior medlem

køb fluorfri tandpasta i helseforretninger, f.eks. Ayucare eller Biorepair

Junior medlem

Læs fra denne verdenskendte østriske Dr. Clark (R.I.P.) hun er et stort forbillede.

http://www.drclark.net/en/the-essential ... avy-metals

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Kan ikke forstå at folk ikke vågner op, kan se i afstemningen at MANGE bruger fluortandpasta, natriumflurid FJERNER dit 3. øje, pinealkirtlen.

Ahhh, hva? Jeg har ikke læst nogle af dine links, men kom gerne med den specifkke kilde for ovenstående påstand!

Når enten natrium- eller kalciumfluorid opløses, dissoscieres de til deres respektive ioner.. Forklar venligst hvorfor der skulle være forskel på flourid-ionerne og hvorfor (den ene slags) skulle fjerne koglekirtlen.

Edit: Ok, jeg læste så lige URL'en du postede.. Flour er altså ikke et (tung)metal.. Og som Imp så fint har påpeget flere gange er der forskel på fluorid og fluor.

Dedikeret medlem

"Du kan læse bag på pakkerne af det meste tandpasta, at hvis det synkes, skal man straks kontakte lægen eller giftlinjen, så det burde du da have hørt om :p"

Har lige kigget vores lager igennem - 3 forskellige slags med flour og der står ingen advarsel som minder om ovenstående.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Fluor(id)-bagvaskelse af værste skuffe :P ...

Alt er giftigt i de forkerte doser/mængder!

Dedikeret medlem

Det er fascinerende som "alternative" sider, der byder ind med en-eller-anden information der strider mod den gængseopfattelse, altid vil sælge noget, som kan løse det 'problem'. Både mht linket fra Shambala, omkring ioner i vand, hvor de vil sælge et filter - og mht PM87's link, hvor Dr. Clark prøver at sælge sin "Zapper" og "Liver cleanser".

Det er meget muligt at "Dr Clark" er verdenskendt, men jeg tvivler på at hun er verdens-ANERkendt, det der på siden fyres af lyder ihvertfald - i bedste fald - som halve sandheder.

Grunden til at man ikke ser NaF i naturen er iøvrigt at alle salte med natrium er let opløselige. Hvis du gad læse hvad Imp skrev, PM87, ville du se at det faktisk er ret udførligt forklaret deri.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Hahaha... hvis ikke det her er trolling så æder jeg fandme hele min samling Dam-trolde.

PVC er også et tungmetal ifølge Dr. Clark... ja ja, man lærer noget nyt hver dag.

Admin
Brugeravatar

Jeg ved sgu ikke, hvad frk. Clark har en doktorgrad i. Men kemi er det ihvertfald ikke :lol:

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Billede

Det er sku da sjovt at læse.
Nu kan jeg læse at fluoride ikke kan optages igennem munden, så hvad er det problemet er? Almenlig tandpasta indeholder flouride i en koncentration af 1000 ppm. LD50 er på 933 mg pr kilogram.

Så det vil sige at i de 10 mg tandpasta jeg bruger pr. tandbørstning er der 0,22% fluoride i. Det må være 10 mikrogram fluoride?
I så fald at jeg slugte det hver gang jeg børstede tænder og at der var intet af det som blev udskilledet af min krop, så skal jeg børste tænder 933000 gange for at komme op på det første 933 mg. Jeg vejer 85 kilo, så det vil sige 7905000 gange jeg skulle børste tænder. Hvis jeg var så flittig at jeg børstede tænder to gange om dagen ville det tag mig 10000 år før jeg nåede LD50.

Sjovt at noget så harmløst som 10 mikrogram fluoride skal sætte sindende i kog på et forum hvor størstedelen af folket har indtage så store mængde af andre potentielt dødelige stoffer, uden at rynke på panden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Disregard alt det jeg skrev om tandpasta. Det jeg er imod, er at man tilsætter det vand, og andre ting som skal indtages oralt. Det med at man kan læse det bag på tandpastaen var måske lidt hårdt slynget ud, måske er det på børnetandpastaen, eller måske er det mig der tager fejl. Hvis jeg ikke vitterligt troede det var sandt, ville jeg nok ikke påstå det, når alle og enhver har muligheden for lige at kigge efter ude på toilettern'. Den mulighed har jeg bare ikke selv, da jeg bruger fluorid fri tandpasta

Imp, jeg har læst den artikel på nature tidligere, men der er samtidig også mange studier der peger på det modsatte; at tilsætning af fluorid i vand ikke har nogen nævneværdig virkning mod caries, da det ikke optages oralt. Den mikroskobiske gavnlige virkning det har, må skyldes de få sekunder det er i kontakt med tænderne. Og man har ikke sat de gavnlige effekter overfor de skadelige.
Lad os lige se kigge på det logisk: Fluorid bekæmper caries ved at være i direkte kontakt med det, ik? Hvad skulle det så gavne, at man fik det ned i maven? Skulle det blive optaget, og igen ende på tændernes overflader gennem en eller anden proces, eller hvad foreslår du?
Og hvorfor skulle det dog tilsættes vand, hvad er det for en måde at tvinge medicinering af befolkningen? Det er jo trods alt det, der er argumentet for at tilsætte det, at beskytte mod en sygdom, og altså ikke for at rense vandet eller noget.
Hvis ''alm'' flaskevand indeholder NaF, skal det da markedsføres som et dental toothcare etc.-produkt? Ligesom vitaminvand markedsføres som en kosttilskuds tørstslukker.

Ja selvfølgelig er dosen afhængig, men USA har også en stor tilsætning af fluorid i drikkevandet, men nok ikke en ligeså voldsom mængde som nazisterne brugte. Grunden til at jeg nævner det med nazisterne, er at jeg mener det bliver brugt bevidst mod den amerikanske befolkning, for at holde dem nede. Jeg er ikke den store kemiker, så der er mange detaljer vdr. fluorid jeg ikke umiddelbart kan sætte mig ind i. Men årsagen til at jeg på forhånd har et skeptisk forhold til fluorid (og aspartame, GMO mm.), er at jeg har et helt andet syn på hvordan verden fungerer, end (næsten) alle andre, da jeg er konspirationsterrorist. Og jeg har brugt lang tid på at sætte mig ind i det, ikke til sammenligning med fluorid temaet

Derfor ser jeg et motiv med bruge det mod udvalgte befolkninger, ligesom nazisterne gjorde. Og jeg er af den opfattelse at Nazityskland og de allierede var styret af de samme bagmænd.

Rootmood, du kan ikke bare tage et stof, og vurdere dets skadelighed ud fra LD50, det fortæller da bare noget om risikoen for at kradse af på det ved overdosering? Det vi snakker her, er mest kroniske skader fra daglig indtag. Men ud over det har du nok ret, da det nok ikke er store koncentrationer man optager ved tandbørstning, det spyttes jo ud igen.

Admin
Brugeravatar

Imp, jeg har læst den artikel på nature tidligere, men der er samtidig også mange studier der peger på det modsatte; at tilsætning af fluorid i vand ikke har nogen nævneværdig virkning mod caries, da det ikke optages oralt. Den mikroskobiske gavnlige virkning det har, må skyldes de få sekunder det er i kontakt med tænderne. Og man har ikke sat de gavnlige effekter overfor de skadelige.
Lad os lige se kigge på det logisk: Fluorid bekæmper caries ved at være i direkte kontakt med det, ik? Hvad skulle det så gavne, at man fik det ned i maven? Skulle det blive optaget, og igen ende på tændernes overflader gennem en eller anden proces, eller hvad foreslår du?
Og hvorfor skulle det dog tilsættes vand, hvad er det for en måde at tvinge medicinering af befolkningen? Det er jo trods alt det, der er argumentet for at tilsætte det, at beskytte mod en sygdom, og altså ikke for at rense vandet eller noget.
Hvis ''alm'' flaskevand indeholder NaF, skal det da markedsføres som et dental toothcare etc.-produkt? Ligesom vitaminvand markedsføres som en kosttilskuds tørstslukker.

Jamen vis mig da endelig de mange studier, der dokumenterer det modsatte :)
Nature er en af de allerbedste kilder til videnskabelig information. Et så solidt review på baggrund af de studier er sgu svært at modsige. Men kom endelig med dine kilder.
Fluorid bekæmper ikke kun caries ved at være i kontakt med det. Som det er sagt flere gange i tråden, reagerer det med emaljen på tænderne og danner fluoroapatit. Et mineral der er mere resistent overfor syre end hydroxyapatit, som emalje primært består af.
Almindeligt drikkevand indeholder både natriumioner og fluoridioner fra naturens side. Og det er fuldstændigt det samme du får, når du opløser NaF i vand.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen

Rootmood, du kan ikke bare tage et stof, og vurdere dets skadelighed ud fra LD50, det fortæller da bare noget om risikoen for at kradse af på det ved overdosering? Det vi snakker her, er mest kroniske skader fra daglig indtag. Men ud over det har du nok ret, da det nok ikke er store koncentrationer man optager ved tandbørstning, det spyttes jo ud igen.

Lad os sige det så tager en tiende del af tiden for at få kroniske følgere, fordi jeg slugger det hver gang, som jeg fremlagde. Det bekymre mig stadig ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

+1 for Imp's pædagogiske evner og store tålmodighed. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Vil gerne sige tak til alle for jeres store engagement! Jeg har ikke selv været så aktiv, men har fuldt med på sidelinjen da min kemiforståelse ikke er den største. Det er i øvrigt dejligt at se en tråd der ikke er kogt over med personlige hetz, men derimod er der holdt en sober tone helevejen igennem - I har alle været meget søde :)

Nu vil jeg børste mine tænder med fluorid tandpasta igen med ro i sindet... :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

Man skal da være ren astral for at tro på noget af det der

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg bliver simpelthen nødt til at citere Rootmood ud af kontekst her...

jeg slugger det hver gang

:lol:

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]