Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heyzan alle,

Newbie her.

Jeg har et forholdsvis simpelt spørgsmål omkring Nitrazepam 5mg.

Min forhistorie:
Jeg har været afhængig af diverse semi sovepiller som Imovane, Stilnox, imosop osv. i over 3 år men år tilbage. Jeg kom op på en ubegribeligt høj daglig dosis af disse "indsovnings sovepiller" i de godt 3 år. Mange vil umiddelbart påstå at jeg direkte lyver/overdriver når jeg fortæller at jeg kom op på en indtagelse af 18 styk 7,5 mg imozop dagligt til slut i denne lange periode. Men det er desværre og yderst skræmmende sandt. Det er normalt en dosis som medføre en dødelig overdosis. Men det forgik over en lang periode som eskalerede fra 2 piller om natten til de ufattelig mange piller grundet en opbyggende resistens. Den korrekte måde at indtage disse "milde" semi-sovepiller er i en periode på maks 2 uger hvorefter man skal holde en god pause før man skal tage dem igen. Som så mange andre benzodiazepin ligende piller, er de yderst afhængighedsdannende og jo længere man indtager dem desto mere resistent bliver man af dem. Det vil sige at hvis man ikke holder denne længere pause efter et par uger, skal man tage flere og flere for at opnå den samme virkning. Dette resulterede i at jeg kom op på et totalt ekstremt indtagelses forbrug. På det tidspunkt havde jeg en læge som udskrev stort set alt jeg bedte ham om uden opsyn.

Dette er nu ikke grunden til at jeg skriver dette indlæg. Jeg har ikke indtaget nogle form for sovepiller i godt to år. Men da jeg lider af kronisk søvn problemer har jeg netop fået 20 Nitrazepam 5mg. Jeg tog en tablet i forgårs og regnede med at selvom det er nogle år siden jeg havde den resistens for både benzoer og benzo ligende sovepiller som imosop og stilnox. Dette er et af mine spørgsmål. Den ene 5mg Nitrazepam havde absolut ingen virkning overhovedet. Jeg har nu intaget 3 stk. og fik en fin lille buzz men kun i 10 minutter og så aftog det og forsvandt helt efter godt 20 minutter. Jeg har stor respekt for en overdosis af disse piller og vil høre om der er andre her inde som kan kan rådgive omkring dosis og hvad der er umiddelbart en farlig dosis. Jeg har virkelig brug for søvn og jo, for at være bundløs ærlig er det da en rar følelse/buzz man får af benzoer. Men jeg er sku pisse bange for at overdoserer af benzoer.

Lang smører, men jeg håber at der en nogle som har erfaringer med Nitrazepamer og kan sætte sig ind i min situation og rådgive mig. Er 4 stk 5mg Nitrazepam direkte farligt? Jeg er en større gut. 105kg og har altid haft stor resistens over for morfika og alkohol.

Insane psychedelia user!

20mg nitrazepam er ikke farligt. Men du skal være opmærksom på at du kan risikere blackout.

Medlem

Kontakt din læge. Hvis du én gang har kæmpet dig ud af benzo´er, så er der ingen grund til at du også skal til blive afhængig af Nitrazepam. De er nogle af de ledeste piller at slippe af med. Så for din egen skyld, så pas på - bordet fanger endnu nemmere med Nitrazepam end hvad slumrepiller gør.

Dedikeret medlem

Fik du de 20 ved din læge?
Jeg bruger nogen gange truxal ved søvnbesvær - bliver godt nok træt i hovedet dagen efter, men for det første giver de en ufed rus og for det andet bliver man ikke afhængelig af dem.
Snak med din læge som Peter pedal skriver, for det lyder direkte usmart med benzoere med din historik.

Mvh

Junior medlem

Tusinde tak for de gode råd. Jeg har bare så vilde søvn problemer. Men i har ret. Det er absolut ikke for mig. Det er så godt at der findes dette forum. Objektive og ærlige meninger fra folk med refaringer. Jeg vil smide de sidste ud og holde stor afstand fra alle disse benzoer.

Junior medlem

Og jo, Det var min læge som sagde at jeg kunne starte med en æske på 20 stk. 5mg. jeg har en overtalelses evne som desværre ikke altid er for mit eget bedste. Min læge giver mig stort alt jeg beder om, og det er en ny læge som ikke kender til mit tidligere ekstreme misbrug.

Junior medlem

Men hvis der er nogle der har et rigtig godt råd til at få sovet på må i meget gerne skrive det. Det er ikke normale søvn problemer men virielig super store problemer. De sidste 2024 døgt har jeg højdt 3 timer hvert døgn. i går som jeg overhovedet ikke og i nat bliver det nok det samme.

So i sikkert ved, er det brugt som totur at underenære mennesker/fanger i søvn gennem flere dages tid. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sov over 3 timer sammenlagt over 3-4 gange hver nat. Jeg har extreme smerter i min ryg og skulder efterfølgende en trafiuk ullykke år tilbage. Så jeg vågner på grund af smerte men jeg har altid haft problemer med at sove.

Dedikeret medlem

Får du nogen opiater hos din læge for smerterne? Ellers kunne det være en mulighed. Eller måske at prøve en større dosis eller andet præparat.

Medlem
Brugeravatar

Har du talt med din læge om evt. at blive henvist til en søvnklinik.?

Junior medlem

Tak for de gode indlæg. Jeg er nu henvist til en søvnklinik. Piller er en ting, og der er sikkert en masse der har stor glæde af dem men det er ikke løsningen for mig, men et godt og desværre nødvendigt onde ind i mellem. Men i stedet for at bedøve mig selv hver nat er jeg nu i et behandlingsforløb for at finde en permanent løsning. Til andre med lignende søvnproblemer kan jeg godt anbefale at gå i lægelig behandling. Sovepiller er virkelig ikke en god og holdbar løsning (for mig i hvert fald)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]