Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 01:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Vi står over for en mulig legalisering af cannabis.
Det er i forbindelse med den omdiskuterede prøveordning som Københavns Kommune vil iværksætte.
Forslaget er blevet nedstemt 2 gange tidligere af justitsministeren og man mener at dette vil ske igen, når der skal tages stilling til det i starten af juni i år.

Nu er det vores tur til at hjælpe!
Vi skal gøre det almindeligt kendt i befolkningen at dette forsøg skal komme. Det gør vi f.eks. med gode artikler.
Ideen er at vi alle taler om legaliseringen, linker på Facebook til gode og positive artikler om det osv.
På denne måde får folk indtryk af at dette er noget nært forstående vi ikke kan bekæmpe. Befolkningen vænner sig hurtigt til det (præcis som med fixerum og legalt heroin).
Dette vil lægge et ekstra pres på justitsministeren, fordi det kan skabe røre i tilfælde af at han afviser det endnu engang. Med fixerum opdagede man at folk der var imod ordningen pludselig stod frem og var for ordningen. De var egentlig ikke for ordningen som sådan -men de tog afstand til at andre skulle bestemme. Derfor kom det til at se ud som om befolkningen var for rummet -og det blev en realitet. Denne ordning blev også afvist 2 gange før justitsministeren godkendte den.

Vi må alle støtte op om dette. Det gør vi ved at sprede et godt budskab som flest mulige kan relatere til eller forstå.

Vi får her leveret en chance for at hjælpe en legaliseringen vej -lad den ikke gå til spilde. Vi må udnytte chancen!

:peace:

(f.eks. artikler som denne: http://www.bt.dk/politik/socialdemokrat ... e-sikker-0)

Medlem

Jeg syntes bestemt ikke det skal legaliseres :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det håber jeg er en joke raller

der er absolut ingen anden god mulighed.

Medlem

raller tjener sikkert kassen paa at saelge hash..

Junior medlem

RALLE, Københavns Kommune har lovet, at I får markedet tilbage, hvis ordningen ikke kommer til at gå godt. :wink:

"og hvis det ikke går som forventet stoppes forsøget og vi er sikre på at bandemiljøet er klar til at overtage markedet igen".

Køberne har ikke noget ansvar over for nuværende sælgere. De røvrender os jo alligevel på både priser og kvalitet (eller mangel på samme). Københavns Kommunes forslag indebærer konkurrencedygtige priser og ens kvalitet i hele landet.
Når sælgerne har været fuldstændig ligeglade med køberne og ikke set os som samarbejdende, hvorfor skulle vi så ikke kæmpe for en legalisering? Vi havde sikkert været ligeglade og intet foretaget os hvis sælgerne havde et begreb om kundeservice og ikke snød så meget. Men nu er der en åbning til at andre kan tage sig af salget og på en bedre måde. Den mulighed skal vi selvfølgelig udnytte.

Medlem

hvem siger at alle pushere pisser på deres kunder :)?

Dedikeret medlem

Derfor vil jeg nu alligevel heller slippe for at være kriminel - der er jo ingen som afholder en fra at købe legal hash og tage hen til sin "forhenværende" dealer og ryge en bønne på vedkommende.

Junior medlem

Raller: det kunne selvfølgelig være rart hvis ikke alle var sådan. Det ville jeg da ønske mere end noget andet. Men jeg køber ofte og for mange penge af gangen. Jeg får altid forskelligt og minimum (jeg bliver snydt med flere gram ofte!).
Desuden arbejder jeg som laborant. Man skal ikke finde ud af hvad klumperne fra Staden består af. Så bliver man deprimeret. Man kan finde alt muligt underligt deri. Størstedelen af klumpen kan(!) være gummiarter. :wink:

Medlem

bare for sjov :).. og føj da godt jeg ikke ryger mere :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Vi har stået overfor en mulig legalisering af cannabis, lige siden det blev forbudt.

Medlem

Raller: det kunne selvfølgelig være rart hvis ikke alle var sådan. Det ville jeg da ønske mere end noget andet. Men jeg køber ofte og for mange penge af gangen. Jeg får altid forskelligt og minimum (jeg bliver snydt med flere gram ofte!).
Desuden arbejder jeg som laborant. Man skal ikke finde ud af hvad klumperne fra Staden består af. Så bliver man deprimeret. Man kan finde alt muligt underligt deri. Størstedelen af klumpen kan(!) være gummiarter. :wink:

Lyder spændende, vil du ikke oprette en tråd hvor du har testet en klump eller diverse klumper for deres indhold?

Junior medlem

Godt initiativ, men nok ikke det mest smarte sted at opstille problemet .. Ville være bedre at lave noget i offentlige medier ( som dette også er, men der er bedre til at sprede budskaber :cheers: ) eks. facebook ?
Lave nogle arrangementer :D jo flere jo bedre, her møder du ingen du skal overbevise tvivler jeg på ..

Junior medlem

Kaktus Klausen: det er korrekt men det er også nye tider. Der er sket sindsygt meget med verden og mennesker siden dengang

Kiwi: det kunne være interessant men desværre kan det ikke bruges til meget. Vi må ikke skrive om sælgere eller boder herinde. Så tester vil ikke kunne bruges til andet end at man kan se at jeg har fundet klumper et eller andet sted og hvad de indeholder. Men i kan ikke få at vide hvor jeg fik det fra og så jo ikke bruge det til noget?

420Smokey: Nemlig! Men det er idéen med denne tråd. Så kan endnu flere (som er for legalisering) sprede budskabet på en god og ikke-skræmmende måde.

Medlem

Kiwi: det kunne være interessant men desværre kan det ikke bruges til meget. Vi må ikke skrive om sælgere eller boder herinde. Så tester vil ikke kunne bruges til andet end at man kan se at jeg har fundet klumper et eller andet sted og hvad de indeholder. Men i kan ikke få at vide hvor jeg fik det fra og så jo ikke bruge det til noget?

Altså det er trods alt et HR forum, og jeg tror der er mange der vil tage afstand fra hash hvis de vidste hvad der var i, i stedet for hvad man tror der "Måske" kunne være i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]