Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 06:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har søgt lidt rund, og kan ikke finde nogen med de symptomer jeg har.

Jeg startede med at ryge hash sent, som 21 årig. Jeg er idag 26, og har haft mere eller mindre vellykkede pauseperioder.

Jeg har været igennem svedeturene, uroen de gange jeg tidligere har forsøgt at stoppe. Men denne gang er det dog noget anderledes. Det skal siges, at det sidste år, halvandet, har jeg max røget 2 joints på en dag med meget svage mængder (0,3-0,6g pr. mix). Dette fordi jeg fandt ud af, at der reelt set ikke er en forskel på min rus på alt over 0,6 gram, andet end at jeg segner stille hen i et sted mellem vågen og sovende.

mit "problem" (hvis man kan kalde det det?) er, at jeg nu er stoppet helt på 3. uge. Og denne gang oplever jeg ting som jeg ikke har prøvet før.

- Jeg sover i snit 10 timer i døgnet
- har ingen svedeture, selvom jeg har været igennem perioder hvor jeg før har stoppet, hvor det at vågne op i en våd seng var noget jeg bare måtte regne med.
- Har her på 14. dag virkeligt problemer med at høre mit vækkeur, eller blive vækket af kæresten. men vågner af mig selv efter ca. 10 timer.
- Jeg oplever stadig en "skævhedsfølelse" til tider, hvor jeg sidder på skolebænken, eller der hjemme, og bliver det jeg bedst kan beskrive som skæv uden at ryge. Min kæreste nævner endda at mine øjne blanker til, når jeg har det på den måde. Kan kroppen selv gøre en skæv når man har opbygget et vidst niveau af THC i kroppen?

Dette er som sådan ikke et råb om hjælp, men mere en undren over hvordan det kan være jeg oplever disse symptomer, hvor det eneste negative er øget appetit og øget søvnmængde. Ligesom dette er en lille gennemgang hvad jeg går igennem når jeg prøver at stoppe efter 5 år som ryger. Igennem årene har jeg lært at mærke efter hvad forskellen på kedsomhed og reel rygetrang er, og jeg kvæler kedsomheden med en gang gaming/bøger/damen og kvæler rygetrangen med træning i form af en løbetur eller en gang lagengymnastik.

Er der andre der har oplevet noget lignende?

Junior medlem

Thc'en sætter sig på fedtet så hvis du sveder og forbrænder fedtet forbrænder du også thc'en så kan man godt blive lidt skæv/føle :)

Junior medlem

Så giver det sgu mening at min hjerne siger "psst.. ud og løb min dreng!" så snart jeg får en rygetrang, hvis forbrændingen af fedt udløser THC, hvilket i sig selv er møg logisk! tak for den Pumba2

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
hvad jeg har hørt fra folk der stopper, er det omvendt med søvn - at de ikke kan falde i søvn de første 1-7 dage (hvis det overhovedet ER et problem for dem).
så det tyder egentlig ikke på at det har noget direkte med hashen at gøre...
måske der spiller lidt psykisk afhængighed ind stadig som du også selv er inde på.. det kan godt have en indflydelse.
tror generelt bare at motion, sund mad og en nogenlunde "rytmisk" hverdag, hvor sengetider, spisetider osv ikke svinger alt for meget hjælper på bedre søvn og mere overskud.
held og lykke

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Thc'en sætter sig på fedtet så hvis du sveder og forbrænder fedtet forbrænder du også thc'en så kan man godt blive lidt skæv/føle :)

De stoffer der bliver lageret i dit fedt, er der ingen beviser for er psykoaktive mere. Jeg har i hvert fald aldrig set en kilde på det.

Måske din øget søvntrang rent faktisk skyldes at du er mere aktiv under dit rygestop, end når du ryger joints?

Junior medlem
Brugeravatar

Det med at blive skæv efter man er stoppet i noget tid kender jeg helt sikkert til!. hvis jeg har røget den ene dag, og ikke ryger de næste 2-3 dage, kan jeg godt mærke når jeg er aktiv at jeg bliver blæst. Men synes nu at det er meget rart :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]