Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 00:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 302 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Fuck ups
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Nej, jeg tager mig til hovedet - også selvom jeg sorterer de mulige 50% overdrivelse fra. Måske har jeg bare glemt hvordan det er at være hormonforstyrret teen, som jeg gætter på at de implicerede må være.

Omvendt ville vi med et skrivekursus være fint på vej mod solide beretninger om dysfunktionelle relationer i et ungt dansk misbrugsmiljø - lidt alá en dansk Bukowski.

Og manden her - talte pøblens ord.

fortsat god Søndag.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem
Brugeravatar

Obama, du skulle have holdt dig til din første indskydelse (smilet på læben), i stedet for alligevel at ende ud i en lang fornærmet rant.
Jeg er helt klar over at jeg muligvis dømmer dig uretfærdigt, når jeg dømmer dig på de historier du skriver her. Du har jo nemlig helt ret i at jeg ikke kender dig, og jeg håber da så sandeligt at der rigtigt nok er mere til dit liv end du giver udtryk for i tråden her.

På trods af at jeg ikke kender dig, må du finde dig i at jeg danner mig en mening udfra netop det du selv skriver. Du må også finde dig i at min mening ikke bygger på den fuldstændige sandhed om din person, og så må du slutteligt finde dig i at jeg rent faktisk giver udtryk for det. Sådan er vilkårene altså nu en gang bare, når man på den her måde vælger at blotte sig på et offentligt tilgængeligt forum.

Inden din sidste historie, skriver du at det nok skal "komme til at gå galt på en eller anden måde". Er det mærkeligt at man derfor får den idé at det vil være passende at kalde din omgangskreds dysfunktionel, når du på den måde allerede VED at det ender i ballade, igen-igen? Og er det mærkeligt at jeg tror at du (og dine) er teens, når persongalleriet helt konsekvent er pænt uligevægtigt? Når ALLE er så skævvredne i kranierne at det hele udelukkende handler om fissejagt, "snits" og optakter til slagsmål, kunne man jo nemt få indtryk af at det er hormonelt betinget.

Du skriver i et andet indlæg om en læge der stikker dig en klamydiakur uden at orke at teste dig - ligenøjagtigt DET får mig til at skrive om de MULIGE 50% overdrivelse. Jeg går ud fra at han stikker dig kuren, fordi du fortæller at der kunne være en vis sandsynlighed for at du kan være smittet med noget, og jeg har svært ved at tro på at en læge forvalter sit embede SÅ skødesløst at han kan tage så let på noget så alvorligt, at han ikke gider at teste dig. Potentielt kunne du jo have været smittet med noget andet, som du så kunne gå rundt og dele ud af med pikken, i den tro at din læge havde styr på tingene. Om du siden er blevet tjekket melder historien selvfølgeligt ikke noget om, men det er vel også hip som hap når du allerede har givet din medicin væk, og knaldet rundt.

Og når vi er ved skødesløsheden, så springer det mig også i øjnene at du intet problem ser i at sidde og rykke "snits" og så sætte dig bag rattet - du har jo ikke drukket, så du kan jo umuligt være påvirket og dermed have ændret motorik og ændret dømmekraft? Jesus christ Obama!

Jeg er ked af at du blev så fornærmet over det jeg skrev, men jeg dømmer dig altså ikke på noget jeg hiver op af tryllehatten - udelukkende på ting du selv fortæller om.
Og nej, jeg kender dig ikke og dømmer dig på en brøkdel af det der i virkeligheden er dig - den brøkdel du selv serverer mig. Jeg er glad for at høre at dit daglige liv er anderledes.

Medlem

lol Sjarles, du virker langt mere fornærmet end Obama. Men ja, klap klap, du er dygtig til at have en ansvarlig holdning, og ikke mindst til at forklare hvor meget du har ret til at have den :')

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Vi tager den lige fra toppen af :P
For er helt enig med dig i at man skal kunne stå på mål for sine handlinger og meninger når man fortæller om "fuck ups". Og er jeg også mere end villig til.

Skal være ærlig og indrømme at jeg, når jeg har siddet og skrevet de indlæg i den her tråd, ikke har tænkt overraskende meget over hvilket billede andre folk får af mig. Da det jo - som du selv siger - er et offentligt internet forum, og egentlig i bund og grund er helt ligeglad med hvad folk der ikke kender mig, synes om mig.

Grunden til at jeg skrev at "det nok skal komme til at gå galt på en eller anden måde" skal kort fortalt opfattes som en sætning med et smil på læben. Som jeg skrev i sidste indlæg, så er den efterhånden ret bredde vennekreds utrolig sjælendt samlet i så stor en grad som den vil blive til svigerindens fødselsdag. Og når vi er så mange samlet, der har kendt hinanden igennem så mange år, så går der altid pis i den - forstået på den måde at vi tager ufattelig meget pis på hinanden. Havde på daværende tidspunkt (da jeg skrev det jeg gjorde inden sidste update), på ingen måde nogen fornemmelse af at der vil ske en masse andre ting end det gode gamle spas og sjov vi tager på hinanden når vi er samlet.
- Må dog give dig ret i, at når man ikke kender mig, så kunne indlægget sagtens forstås på tusindvis af andre måder, end den hensigt det egentlig blev skrevet i. Og egentlig også derfor at jeg ikke kunne lade den ligge ved "Det kommenterer jeg slet ikke det der". For godtnok er det her bare et offentligt internet forum. Men men men... Selv i den virtuelle verden vil jeg være ked af at skulle fremstå som noget jeg ikke er. :)

Din kommentar med "fissejagt, "snits" og optakter til slagsmål," er ret forvredent..
Hvis du læser igennem de seneste par indlæg, vil du hele vejen igennem se at jeg faktisk på ingen måde opildner til slåskamp, for at starte et sted.
Ligesom du forhåbentlig har en bred skare af venner, der ikke nødvendigvis kender hinanden eller har samme interesser, så har jeg også det. De sidste par måneder har jeg haft et par venner, som hører til den del af vennerne, som ikke i øjeblikket er i en sindstilstand, hvor de kan læne sig tilbage og sige "Puuh.. godt med lidt ro på", af vidt forskellige personlige årsager. Vil jeg langt hellere forsøge at præge dem på de betingelser som de nu engang har at arbejde udfra. Føler, og synes ikke at "privat" fornuftsnak hører hjemme i sådan en tråd som den her. Men vil Muhammed ikke komme til bjerget, må bjerget komme til Muhammed. Prøver på ingen måde at fremstå som personen med den mest velpudsede glorie, for de er stadig mine venner, fordi at vi har en del ting til fælles, og hygger os sammen (som vi har gjort i flere år uden at der har været den mindste smule problemer internt). Kald det fællesskab, omsorg eller bare gode venner, men når jeg tidligere har været på vej ud på et sidespor p.g.a personlige problemer, har de hevet fat i mig og sagt "Hey Obama.. nu skal du lige slappe af!" På samme måde er jeg der for dem, når de har brug for det.

For at tage den med klamydia.. Så går jeg ind til min læge, og siger at jeg gerne vil testes, da mig og en ven har lagt og humpet 2 tøser (som vi så fandt ud af var ret billige - siger jeg dog ikke til lægen). Der siger han så til mig at han udskriver en recept, og så kan jeg blive testet næste gang jeg kommer op til ham min læge. Efter at jeg gav min medicin væk, ringede jeg selv til lægen for at få en recept mere, uden at sige hverken det ene eller det andet, som han så udskriver til mig uden nogen kommentar.

"Og når vi er ved skødesløsheden"... :P
Så sætter jeg mig aldrig bag et rat hvis jeg er påvirket - enten af snits eller andet.! Har mistet nok venner på den konto, og er endvidere ret glad for både mine venner og mit kørekort.

Kan som tidligere skrevet godt se at man hurtigt kan få et helt forkert indtryk af hvem jeg er, og hvad jeg står for. Også derfor at jeg ikke kunne holde min mund, og affeje det hele. Da jeg alligevel føler en eller anden form for "fælles ansvar" eller hvad man skal kalde sådan en HR side som psy.dk.
Håber da at jeg forhåbentlig har fået ændret dit indtryk af hvem Obama er bag skærmen.

Har på ingen måde været min mening at det skulle være et surt opstød, men skal være ærlig og indrømme at jeg fra de weekender jeg har skrevet om, kun har taget det der er i trådens ånd.. Nu er det jo en "Fuck ups" tråd ;)

Dedikeret medlem

Jeg synes det er løbet lidt af sporet i tråden. Der er i min verden ingen grund til at komme med diverse person kritiske kommentarer til Obama.
Han har beskrevet hans oplevelser med hans ord til manges morskab og vel også til en vis eftertanke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Også underligt at blive fornærmet over en anden persons udgydelser på nettet.
Henviser til den altid vise Stephen Fry: Billede

Jeg har haft det lidt modsat af at have lavet fuckups; der er stortset kun sket episk nice ting for mig de sidste 3 uger, men det er jo ikke spændende at høre om. Næste weekend kan måske blive til en historie.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Også underligt at blive fornærmet over en anden persons udgydelser på nettet.
Henviser til den altid vise Stephen Fry: [ Billede ]

+1

Medlem
Brugeravatar

Ikke for a deraile tråden endnu mere, men det citat er simpelthen for dumt. Så man har ikke retten til at blive stødt over noget nogle siger eller gør? Det vil jeg bestemt mene man har. Hvorfor i alverden skulle man ikke have retten til det? Måske ikke i Nordkorea, men i vesten har man da for fanden ret til at være uenig og imod ting, uanset hvad. Så længe man kan argumentere for det... Vidste ikke Stephen Fry var så uintelligent, synes ellers han er underholdende nok. Så det han siger er, at man skal være ligeglad hvad andres synes og ikke respektere andres holdninger og bare sige "Fuck hvad de andre tænker. De har ingen ret til at blive sure over det jeg mener". Whaaaat? Det er sku for dumt. I hvertfald er det meget douchebag-agtigt. Forstår altså heller ikke hvad du mener spaffeh. Hvorfor er det underligt at blive stødt over noget nogle skriver på nettet? Fordi man er anonym eller hvad? Så på FB er det ok at blive stødt? Hvis obama havde udgivet en bog med sine fuck ups måtte jeg godt blive stødt eller? Hvis jeg mødte ham i virkeligheden, og han fortalte mig sine beretninger, så måtte jeg godt blive stødt? Man kan ikke bare sammenslutte to tilfældige ting og sige, at det er underligt, uden yderlig forklaring. Nettet er en så integreret del af vores liv, så selvfølgelig kan man blive stødt eller vred. Obamas beskrivelser er jo også beretninger fra hans virkelige liv, og bygger på virkelige hændelser, så selvfølgelig støder det nogle. Så hvis Obama havde fortalt om hvordan han havde tortureret 7 katte i weekenden, skulle det så ikke støde nogle, fordi det er "udgydelser på nettet". Wtf? does not make sense to me... Sorry jeg derailer tråden yderligt, men jeg forstår det altså ikke helt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Så det han siger er, at man skal være ligeglad hvad andres synes og ikke respektere andres holdninger og bare sige "Fuck hvad de andre tænker. De har ingen ret til at blive sure over det jeg mener".

Tror nu nærmere han mener, at der er ingen grund til at blive fornærmet over dagligdagsting (hans ordvalg: "I'm offended by that" tror jeg skal illustrere almindelig samtale), og at man derimod hellere skal tage en debat op på saglig vis, fremfor at drage den ned på et bundniveau, hvor folk bliver fornærmede - det ødelægger lidt en debat, at man bliver fornærmet over noget, så forholder man sig ikke rigtig til emnet, og begynder at blive personlig, hvilket er totalt irrelevant for debatten.
Ses ofte i politik.

Og jo, har han lavet noget ekstremt som at torturere syv katte, dræbe en pige, skide en politimand i hovedet mens han sugede coke foran en børnehaveklasse - så kan man det nemt blive stødt, forarget og gal. Men det er at tage den til ekstremerne, og jeg snakker nu mere generelt - hvad gør det nogen som helst på psy.dk, at Obama har nogle sindssyge historier? Hvis man ikke personligt er involveret i dem, forstår jeg ikke at man kan blive fornærmet.
Man kan synes at den illustrerede opførsel er tosset og sidde som et gammelt tantepar og mene ditten og datten, men man kan imo ikke blive fornærmet over det.
Min ven oplevede to ældre kvinder der blev fornærmede over, at en tigger tiggede om penge i S-toget - det er lidt det samme her.
Anyway lad os tage den i PM hvis det er. Men kun hvis det er

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: A spot within a spot
Tråden startede ellers så godt ud.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
seriøst obama. jeg ville gerne betale penge for at feste med dig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gir du en bytur skal jeg gerne komme til Kolding 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Prøv lige og hit me up, så rammer jeg også kolding der ;)

Medlem
Brugeravatar

Også mig rødder ! Count me in !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Fucking sweet, skal vi tage en masse druugs og smøre kolding ind i kærlighed?!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg synes Obama virker som den fornuftige, i hvertfald i hans historier - det er altid ham der prøver at stoppe slåskampe, hjælpe andre i deres vanvittige brandert, score dejlige damer and what not.. :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

haha, vi burde jo næsten finde ud af noget så!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes Obama virker som den fornuftige, i hvertfald i hans historier - det er altid ham der prøver at stoppe slåskampe, hjælpe andre i deres vanvittige brandert, score dejlige damer and what not.. :D

Mange tak Hypnos! :D
For oftest er det faktisk mig der er den fornuftige og sørger for at alle kommer godt ud af det med hinanden :P
Man bliver vel ældre med tiden :roll: :shock:

Har overvejet rigtig meget om jeg burde skrive om min alt for fucked sidste weekend. Men eftersom jeg næsten ingenting husker, vågner op i detentionen og var total efterdopet helt frem til tirsdag (første chefen spurgte om da jeg snakkede i telefon med ham mandag eftermiddag var om jeg var skæv). Hvortil jeg svarede "Nej... bare lidt bagstiv?"
Hvortil han så bekræftede mig i at jeg ikke skulle arbejde i den tilstand.

Men den var slem den weekend, rigtig slem! Troede jeg var kommet over mine unge dage, men nææ nej... der gik lige ungkarl i den. Gjorde dog ikke skade på andre mennesker eller mig selv. Men ja... Måske kommer den fantastisk åndssvage weekend herind i tråden senere hen. Går stadig og tygger på, om jeg kan/vil stå inde for den weekend! :shock:

@Narkodating;
I siger bare til drenge! Så skal jeg nok komme ned til Kolding en tur og vise jer hvordan man har en god weekend! 8)

Moderator
Brugeravatar

narkodating for altid!

men vil sgu gerne høre om en weekend, der kan være så vild, at du ikke vil stå indenfor den!!

Junior medlem

Jeg stemmer i den grad også for at den historie skal frem :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 302 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]