Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej har læste flere tråde her og alle vejne, men er nu stadig lidt i tvivl...

Kan jeg bruge isopropyl alkohol fra matas? på deres side står der 99% men har også hørt nogle sige at isopropyl er giftigt at indtage.

Eller burde jeg bare få posten til at bringe mig en af disse 2 fra en udenlandsk side:
METHYL ALCOHOL,ANHYDROUS, ?
ETHYL ALCOHOL, 95% DENATURED ? <--- matas er 99%..? Er isopropyl 95% "denatured" bedre end den 99%'s fra matas?

Faldte også over disse to, kan de bruges?
POLYVINYL ALCOHOL, 99+% HYDROLYZED
n-PROPYL ALCOHOL

Prisen betyder ikke det store når nu det er noget der engang skal i maven.

Mvh Tordl :)

Medlem

Prisen betyder alt når det er noget der skal i maven!

Du bør ikke bruge nogle af de alkoholer du nævner, både isopropyl- og methyl alkohol (methanol) er giftig ved indtagelse, og især isopropyl alkohol kan være svær at komme helt af med i en ekstraktion med mindre du har en rotationsfordamper ved hånden. Går ud fra at det samme gør sig gældende for både PVA og propyl alkohol (propanol).

Ethyl alkohol er det samme som ethanol, så det er nok det bedste bud på et relativt ufarligt solvent. Du skal dog ikke benytte denatureret ethanol, da der her er tilsat stoffer som lige netop gør at det er giftigt ved indtagelse (så du slipper for spritafgiften). Køb noget finsprit i stedet, din krop bliver glad for de ekstra par hundrede kroners investering.

Og hvorfor ikke bare brygge te på svampene? Psilocybin er yderst opløseligt i vand og syre idet det er en zwitter-ion.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
er psilocybin ikke et ret ustabilt stof? mener at have hørt det engang.

Admin
Brugeravatar

Hvis du har tænkt dig at dampe isopropanolen af bagefter, er det altså ikke noget problem at bruge det. Isopropanol er relativt ugiftigt. Man skal nok drikke forholdsvist store mængder, før det blir rigtigt giftigt. Men ja, hvis du har tænkt dig at drikke psilocybin opløst i solventet, bør du da gå efter noget mindre giftigt som ethanol.

Men som teenspirit siger, hvorfor så ikke bare bruge vand? Psilocybin er ret opløseligt i varmt vand. Hvis du bruger surt vand, vil psilocybinen dog blive hydrolyseret til psilocin med tiden. Men det kommer nok ikke til at gøre den store forskel, så længe vandet er forholdsvist surt.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror ikke det kan betale sig. Psylocybin er som Pedobear siger meget ustabilt, og der vil derfor gå meget til spilde i indampningsprocessen. Lav dig en god kop the.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Er det ikke psilocybin som er mere stabilt end psilocin? Jeg mener da, at det er fosfat-esteren som beskytter den aromatiske hydroxygruppe, og øger opløseligheden i vand når phosphaten er deprotoneret. Psilocin er meget mere følsom overfor oxidation, men til hvad aner jeg ikke. Sikkert noget keton-lignende stads.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
viewtopic.php?f=10&t=23161&hilit=Psilocybin+Ekstraktion

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Tak for jeres gode svar (:

det jeg vil ekstrahere er det hvide i bunder af svampen. Noget af det er indgroet vermiculite, som jeg ikke tør putte i maven.

Havde tænkt mig det bare skulle være den reneste måde at gøre det på. altså finsprit af hvad jeg kan forstå.
Og der næst i en gryde i en gryde med varm vand til at afdampe.

Det er nu lige så meget for at se hvor meget der går til spilde (trip mæssigt) ved afklippet :)

Intet er spild hvis det kan belære dig med gavnlig viden (:

Medlem

tordl skrev:
det jeg vil ekstrahere er det hvide i bunder af svampen. Noget af det er indgroet vermiculite, som jeg ikke tør putte i maven.

Tænker du på selve myceliet? Det ligner lidt hvid mug, og er slet ikke mere giftigt end svampene selv. Det samme med vermiculiten, der var vist nok engang asbest i, men det er nok ved at være nogle år siden. Hvis du virkelig er så nervøs for det, så skær dog lige "roden" af din svamp, no harm done. :D Du ekstraherer jo ikke dele af svampene fra hinanden, men kun de aktive stoffer (plus det løse).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Så vidt jeg husker indeholder myceliet ikke specielt meget psilocin og psilocybin.. Jeg tror man skal have en god del mycelium for at det kan betale sig at lave en ekstraktion der ender ud i forholdsvis ren psilocin/psilocybin a la den Kaktus Klausen linker til..

Men du er langt fra den eneste med idéen Tordl ;)

Prøv at søg efter "mycelium extraction" på google, der findes alligevel en del.. Det lader bare til at udbyttet er forholdsvis lavt. Var det mig havde jeg nok bare valgt en vandig/syrlig ekstraktion af myceliet og evt. tilsætte ethanol(For holdbarhedens skyld, afhængig af mængde selvfølgelig).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]