Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg skal på en weekend tur til Tyskland med tog, og kunne godt tænke mig at tage en klump hash med derned, da jeg ved det kan være svært at finde.

Er der noget at frygte udover at jeg selvfølgelig rissikerer at få konfisikeret hashen og få en bøde? Man bliver ikke anholdt og hevet med på stationen og alt muligt?

Vh
Myggen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Så vidt jeg ved, tolererer de små mængder hash til eget forbrug, men du må ikke hænge mig op på noget.
Dog er det vist stadig ulovligt at sælge, men det er sgu ikke lovligt at tage med over grænsen, så hvis du bliver taget i tolden er det nok det værste.

Medlem

Nej nej, du bliver ikke anholdt for besiddelse af en lille mængde. Lovgivningen dernede er mere afslappet end herhjemme, mener bare, at du slipper med en påtale og så selvfølgelig konfiskation. Sandsynligheden for, at du skulle blive visiteret af toldere på toget er også forsvindende lille, så løb du bare risikoen.
Til gengæld har jeg oplevet at 'almindelige' tyskere er mere tilbøjelige til at lave ballade eller alarmere die Polizei, hvis de ser noget, de ikke vil finde sig i, så det kan anbefales at holde lav profil, hvis du skal ryge offentligt, men det kommer selvsagt også an på, hvor du er i Tyskland. I Berlin tager de, svjv., ikke den slags så alvorligt.
Jeg kan i øvrigt ikke se, hvad problemet er i at søge information om andre landes narkotika-lovgivning eller at det skulle være i mod regelsættet.

Medlem

Lige for at være en flueknepper kommer her den relevante paragraf fra regelsættet:

Ingen råd til smugling- Det er tilladt at debatere smugling,hvorfor ?, Hvorfor ikke? hvad er straffen osv. Men lad være med at spørge hvordan du gør. #

Så vidt jeg kan se, er Krimse den eneste, der har brudt reglerne.

Dedikeret medlem

Ts spørger ikke om noget som strider mod reglerne sååå tag nu lige en slapper :P

Junior medlem

Først og fremmest beklager jeg meget hvis nogen føler sig stødt over min post. Jeg anede ikke der var nogen der kunne se det som et problem. Jeg spørger jo netop ikke til hvordan jeg skal smugle en kæmpe parti tjald ind i landet. Jeg tænker at komme en 3-4g nold i tasken og håbe at der ikke er nogen der opdager det. Spørgsmålet går bare på: Men hvad nu HVIS det bliver opdaget - hvad sker så?

Det er udelukkende selve togturen der bekymrer mig. Har tidligere boet i Tyskland og ved hvordan jeg skal gebærde mig dernede...Men er usikker på hvad der sker hvis man bliver snuppet i tolden...

Tak for de fine svar, især bingobongo. Jeg kan dog ikke lide at du skriver "jeg MENER..." - jeg kan godt lide at være på den sikre side :). Men du er helt sikker på at det ikke vil afstedkomme en anholdelse at blive taget med en mængde i den størrelsesorden?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Først og fremmest beklager jeg meget hvis nogen føler sig stødt over min post. Jeg anede ikke der var nogen der kunne se det som et problem. Jeg spørger jo netop ikke til hvordan jeg skal smugle en kæmpe parti tjald ind i landet. Jeg tænker at komme en 3-4g nold i tasken og håbe at der ikke er nogen der opdager det. Spørgsmålet går bare på: Men hvad nu HVIS det bliver opdaget - hvad sker så?

Altså det var heller ikke dig, men de svar der kom ang. smugling, da psychedelias regelsæt ikke tolererer diskussion om smugling:

Citat:
Ingen råd til smugling- Det er tilladt at debatere smugling,hvorfor ?, Hvorfor ikke? hvad er straffen osv. Men lad være med at spørge hvordan du gør. #

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvis du er dansk statsborger og bliver taget i toget ved grænsen, vil du blive overført til det danske politi (deres regler kender du vel). Først bliver du højst sandsynlig overført til en skummel Tysk arrest, hvor du bliver behandlet som en anden kriminel. Du skal aflevere bælte, sko osv. sidde i en celle med andre medfanger.
God tur, hold en rygepause, det har aldrig skadet nogen.

Advarsler udstedt og slettet barnligt lort fra de sædvanlige.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]