Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nybegynder!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The world of Bith.
Hejsa psy! Ville bare lige vide om man kan kombinere Meskalin med de Mao og MaoI inhibitors der. Eller om man skal holde sig fra det.. Og om der er en måde at undgå kvalmen efter indtagelse.. Tak på forhånd!

- ZzhadowzZ :peace:

Medlem

Ingefær kunne godt hjælpe mod kvalme, men tror ikke rigtigt man kan undgå kvalme ved meskalin.

Medlem

Nej. Meskalin er et phenetylamin og bør ikke kombineres med maoi-hæmmere. Tag og læs lidt mere om dine substanser, inden du overvejer at fylde dem i dig.

Admin
Brugeravatar

Jeg er enig med bingobingo. Hold dig fra at blande meskalin med MAO hæmmere. Generelt er det en rigtig dårlig idé at blande MAO hæmmere med andre stoffer. Det kan gøre virkningen af andre stoffer meget uforudsigelig og farlig i mange tilfælde, da det inaktiverer kroppens naturlige metabolisme. Normalt nedbryder maven og resten af kroppen dmt meget hurtigt, så det er lidt et særtilfælde, at man kombinerer dmt med en MAO hæmmer. Det er ikke noget, man generelt kan gøre med andre stoffer.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg troede egentlig også at det var no-go at blande meskalin med MAO hæmmere og det er også noget jeg holder mig fra at eksperimentere med, men der findes faktisk rapporter om gode oplevelser med meskalin + harmala alkaloider..

Citat:
(with 100 mg harmaline, 60 mg mescaline (3,4,5-trimethoxyphenethylamine) [20 min]) "At two hours I was in a pleasant state of physical relaxation, a fine sense of well being, and I found music most enjoyable. From then to the fourth hour, thoughts flowed freely, and it became obvious that insight was a major part of this experience. Normally unconscious thoughts were easily available. It was as if I could observe my mind in operation, as facts were weighed to form conclusions. By the sixth hour music was a thing of beauty, with the higher notes crisp and clear. The harmaline has probably worn off. Sleep at eight hours, and the next day was without any adverse effects. This was a remarkable experience, the insight of TMA, and the relaxation of MDMA."

(with 150 mg harmaline, 100 mg mescaline [15 min]) "A stomach ache developed at about 45 minutes, followed by a mild nausea which occurred intermittently throughout the next six hours. I felt comfortable, although there was a slight discoordination at about two hours. Walking was never a problem but did require more concentration than normal. Colors on the television were obviously more intense, and highly saturated at this point and moderate photophobia developed. Even a fire in the fireplace was distracting, and stereo was best enjoyed in the dark. Attempts at sleep did not work until the ninth hour. Upon awakening there was a feeling of dehydration but otherwise no ill effects. Mild looseness of stools was present later that morning. Since experiments using only mescaline at doses between 80 and 120 mg resulted in no CNS effects at all, it seems clear that the MAO blocking effects of the harmaline were crucial to this experience.
- http://www.erowid.org/library/books_onl ... al13.shtml

Så vidt jeg har kunne læse mig frem til kan det udgøre en væsentlig forskel om det er syntetisk meskalin eller kaktus, fordi kakti indeholder en masse andre stoffer end meskalin som kan interagere dårligt med MAO hæmmere.
Selv relativt rent meskalin(fra en ekstraktion) + MAOi ville jeg ikke røre med en dildtang ;)

Så alt i alt; hvis ikke du har syntetisk meskalin bør du undlade at kombinere med MAO hæmmere

Admin
Brugeravatar

Ja, der er mange derude, der kombinerer alverdens stoffer med MAO hæmmere. Men jeg synes stadig, det skal frarådes generelt. Det er sgu lidt at lege med ilden i min bog. Jeg synes, det er for uforudsigeligt til at være sikkert nok. Men dermed ikke sagt, at det ikke kan gøres uden negative følger.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Mao hæmmere.. Er det i mad som pizza og slik osv? Har ikke rigtig kunne finde noget om hvad for noget det er i..

Medlem
Brugeravatar

Der er vist mange slags mad som indeholder MAO hæmmere. Men det er i meget meget små mængder, så det er altså ikke noget du behøver bekymre dig om. Det kommer kun til at betyde noget i forhold til dit meskalin-trip hvis du bevidst indtager urter (såsom passionsblomst) med et særligt højt indhold af MAO hæmmere.

EDIT: slettet irrelevant link

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Mao hæmmere.. Er det i mad som pizza og slik osv? Har ikke rigtig kunne finde noget om hvad for noget det er i..

Søgt på "MAOi" ??

MAOi står for MonoAmin Oxidase Inhibitor - det er en type stoffer som hæmmer de enzymer i kroppen som bl.a står for nedbrydning af DMT(derfor DMT bliver oralt aktivt og oplevelsen forlænget) og som navnet antyder - en hel del andre monoaminer. De samme enzymer sørger normalt også for at nedbryde stoffet Tyramin som er hovedårsagen til "cheese syndrome" - en af de potentielt farligste ting ved MAO hæmmere.

Hvis ikke du kan finde info om MAOi's, har du sgu ikke ledt ;)

Som Nigeru Mono siger, behøver du ikke bekymre dig om dem egentlig medmindre du naturligvis har tænkt dig aktivt at indtage nogle.. Der findes ikke store nok mængder i almindelige fødevarer til hverken at opnå potentiering af andre stoffer eller "cheese syndrome".

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
ZzhadowzZ@ altså nu må du tage dig sammen! "mad som pizza og slik"?? Tsk tsk!

Der er masser af information om MAOIs (Monoamine Oxidase Inhibitors) her:
http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois.shtml

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Tak tak. Havde ingen idé om hvad der inheholdt det, kun hvad det gjorde.. Sorry Sorry..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]