Det kan klart anbefales at i starter lavt ud. Hvis jeres mærker er af nogenlunde kvalitet, så er det vel omtrent et halvt mærke.
Jeg startede selv med et halvt mærke i sin tid, og det synes jeg egentlig var ganske passende. På intet tidspunkt hverken kedede jeg mig eller var uoverskueligt langt væk fra virkeligheden. Ved så lave doser vil i primært mærke de psykiske effekter i form af anderledes tankemønstre og let ændrede sanseindtryk. Et helt mærke (af dem jeg spiste et halvt af) ville i retrospekt nok også havde gået fint første gang, men jeg følte mig meget mere tryg ved at gå ind til andet og væsentligt kraftigere trip fordi at jeg havde en smule erfaring med hvad LSD gør ved en. Desuden er mange mærker IMO lidt for vilde til første tur, specielt når man medregner hvor forskellige folk er. Når man leger så kraftigt med sin psyke er det ikke godt at skynde sig for meget, og der er faktisk heller ikke nogen grund til det. Både lavdosis og højdosis trips er spændende på hver sin måde, men alting til sin tid

Angående hvor i skal tage det, så vil jeg 100% anbefale en varm og totalt tryg base. Et sted hvor i kan gøre hvad i vil og sige hvad i vil uden at bekymre jer om hverken at blive opdaget eller misfortolket af udenforstående. Derudover kan det være vildt fedt at have adgang til en gåtur i naturen. Hvis i kan søge i ly i et hjem tæt på et grønt område, så kan det fint anbefales at tage et kig på vores natur med LSD briller på. I bør nok undgå offentlig transport (og motoriserede køretøjer), så hvis det er en nødvendighed for at kunne kom væk fra byen, så bliv hjemme i stedet.