Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Er jeg den eneste der synes at friske shrooms smager frådern?

Enig, ihvertfald så længte vi taler cubensis. Tørrede skal jeg stille væk for ikke at komme til at snacke på dem mens jeg tripper

Junior medlem

Jeg plejer som regel at æde dem og skylde ned med vand. synes ikke rigtig smagen er videre behagelig, men værre er det heller ikke.
Andre end mig der har erfaret at the på trøfler ikke virker særlig godt?

Jeg har ikke prøvet the-fremgangsmåden med trøfler, men derimod med cubensissvampe to gange. Og begge gange har jeg nøje fulgt forskellige opskrifter enten herfra eller på erowid. Første gang kunne jeg intet mærke, anden gang var det meget svagt og lettere ubehageligt. Så jeg gør altid ligesom dig Flux., jeg spiser dem råt og skyller ned med vand, øl, juice, whatever. Synes slet ikke de smager slemt, og så giver det klart den bedste virkning for mig!

Måske har jeg bare ikke brugt tilstrækkelige mængder, da noget psilocybin altid vil gå tabt, når man brygger the? (brugte 1,3 første gang og 1,5 anden gang. Får normalt virkning omkring 0,8g "rå")

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Som blazR sagde i starten af tråden, så bliver psylocinen nedbrudt af varmen. Jeg har spildt de svampe jeg skal på det forsøg, og jeg vil absolut ikke råde nogen til at putte dem i noget varmere end the.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Har med stor succes lavet the af cubensis.
delte/skær svampene op i små nok stykker til at jeg kunne fylde 2-3 gram i et tebrev(lipton)
Brugte "frisk" tørrede svampe og lod dem trække i en gryde(kogt,let afkølet vand) på mindste blus(gas) i små 10 minutter.
Drak the´n
svampene virkede 30 - 40 minutter efter, med fuld tilfredshed

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Hvis jeg skulle lave te på svampe ville jeg klart lade vandets temperatur falde til en ca. 80 grader. Og så lade dem trække godt, selvom det betyder at teen ikke er så varm når den er drikkeklar. Medmindre du varmer den roligt op igen. Og så ville jeg også tygge på/sluge svampene bagefter.

Men 100 grader varmt vand er selvfølgelig no-go. Selv instant-kaffe bliver sgu smadret af at få bulder-kogende vand hældt over sig.

Faktisk findes der vel egentlig ikke rigtig noget her i verden som bryder sig synderligt om spil-kogende vand.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hvis jeg skulle lave te på svampe ville jeg klart lade vandets temperatur falde til en ca. 80 grader. Og så lade dem trække godt, selvom det betyder at teen ikke er så varm når den er drikkeklar. Medmindre du varmer den roligt op igen. Og så ville jeg også tygge på/sluge svampene bagefter.

Men 100 grader varmt vand er selvfølgelig no-go. Selv instant-kaffe bliver sgu smadret af at få bulder-kogende vand hældt over sig.

Faktisk findes der vel egentlig ikke rigtig noget her i verden som bryder sig synderligt om spil-kogende vand.

Kaffe skal helst tilberedes ved varme oppe omkring de 100 grader. 95-98 grader, hvis min hukommelse ikke svigter mig. Kogende vand kan bruges til mange ting. Som i rigtig mange ting. Meget sær ting at afskrive synes jeg :P

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Ha ha, ja ja du har da helt ret. Det var egentlig også mest pis, det med at ingenting i verden bryder sig om kogende vand.
Jeg har i hvert fald selv lige kogt noget pasta for fulde tryk;)

Det var mere ment som i kategorien kaffe, te, svampe...og andet hvor det varme vand skal trække smag/kraft ud af et emne.
Spilkogende vand skolder emnet, hvilket jo ikke er meningen.
I mit forrige indlæg er jeg kommet til at skrive 80 grader, men jeg mener selvfølgelig 90 grader.

Jeg kom til at drikke et par glas hvidvin på mit arbejde, inden jeg skrev det indlæg, så måske er det derfor jeg vrøvlede totalt igår.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]