Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories

Hvor mange mg Griffonia simplicifolia - pure (98%) 5-HTP tar man for at få en effekt?
Har andre nogen erfaring med Griffonia simplicifolia, så er jeg meget nysgerrig for at høre om virkningen?
Hvor meget tar man, hvis man vil tag det som et slags kosttilskud, og hvor meget skal man tag, for at få en her og nu effekt?

Peter dyb dyb psykedelisk
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

en her og nu effekt? de tror jeg ikke lige du faar med 5-htp ! du faar de kun godt de er min erfaring!.........

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
Min anbefalede dosis er, 200 mg af 20% Griffonia simplicifolia sammen med 25 mg B6 vitamin pr. dag.
Min erfaring er, at jeg får opløftet mit humør ved indtagelse i en 4-5 dage.
Derefter holder jeg pause, til jeg føler jeg trænger til en opløftning igen.

Ved 98% Griffonia simplicifolia være dosis være ca. 40,8 mg.

In our memories

Okay, så er det afprøvet!!
Den her og nu effekt jeg tænker på, er når man nu har taget nedbryderen, og så derpå bruger 5-HTP som opbygger igen, og kan mærke hvordan det simmer i hjernen og man bliver træt og afslappet, og springer den værste fase over på nedturen.
Men uden at have nedbrudt noget, tog jeg 400mg 98% Griffonia med 100mg B6 vitamin, uden at ha' nedbrudt noget serotonin, her den ene aften før sengetid. Ganske kort tid efter mærkede en let prikken i hjerne, blev meget hurtigt let træt, sov en fantastisk søvn og vågnede op totalt veludhvilet...
Jeg er dog stadig i tvivl om dosering, og om der er andre ting end B6 som kan bruges og om hvad det egentlig er hvad der sker i hjernen når man indtager "stoffet".

Er der ikke en der kan fortælle en gang for alle, på let forståelig dansk(ikke alt for videnskabligt(ikke engelsk og henvisninger)), hvad 5-HTP er og hvad der sker i hjernen...!? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Og med det samme, en liste over ting som er gode at tag før og efter stofindtagelse, og hvorfor det er godt...

Jeg kan desværre ikke bruge forummes søgefunktion fra min computer, og er desværre endnu ikke løbet ind i indlæg som omhandler emnet....

Please hjælp en ny bruger, som ikke kan bruge søgefunktionen...

På forhånd tak,
Peter

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Naturligvis vil vi gerne hjælpe.
5-HTP = 5-hydroxytryptophan, som nemt bliver decarboxyleret i hjernen til 5-HT, 5-hydroxytryptamin som er serotonin.
Årsagen til at man ikke blot tager serotonin, er vist nok at det ikke kan krydse blod/hjerne-barrieren i samme grad som 5-HTP.
Så 5-HTP er altså et for kroppen lettilgængeligt forstadium/precursor til serotonin. Det lader til at hjælpe på mange som har tendens til nedtrykthed dagene efter MDMA. Som preloading lader det også til at virke ganske udemærket...

[ 23 Oktober 2002: Besked ændret af: Prom_away ]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
...og nu vi er i gang med newbie-spørgsmålene: er det lovligt i Danmark, og hvis det er, kan man så købe det på apoteket sammen med sine vitaminpiller eller hvad?

(jeg har prøvet at UTFSE, men den virker ikke! (heller ikke selvom man kun søger i eet enkelt forum))

Insane psychedelia user!

Nej det er ikke muligt at købe på apotek. Jeg er dog stødt på en dansk hjemmeside der solgte det, men puha det var dyrt! En bekendt bestilte det hjem fra udlandet, men det blev taget i tolden, da det er ulovligt at importere lægemidler...

/Jensus

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Peter Deep Psychedelic:
Er der ikke en der kan fortælle en gang for alle, på let forståelig dansk(ikke alt for videnskabligt(ikke engelsk og henvisninger)<HR></BLOCKQUOTE>

Og så starter Prome ud sådan her:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
5-HTP = 5-hydroxytryptophan, som nemt bliver decarboxyleret i hjernen til 5-HT, 5-hydroxytryptamin som er serotonin

Nok bare mig, men FUCK jeg flækkede af grin (tror måske kun det er mig der synes det er SÅ sjovt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img])

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Tvivler sq på at peter blev et pluk klogere af den geniale forklaring [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

VH

In our memories

Geografisk sted: København
Well... JEG blev klogere! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Joh joh, jo mere jeg får det ind med skeer, jo mere samler det sig...
Jeg tror alligevel, at jeg er ved at fatte et eller andet, men glæder mig alligevel til det indlæg hvor det hele siger *pling*....!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Tak anyway,
Peter

In our memories
Brugeravatar

Okay, lad mig prøve så... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

5-HTP er en aminosyre, men ikke en af de 20 essentielle aminosyrer...

Tryptofan derimod, er en af de 20, og det bliver ved indtagelse først til 5-Hydroxy-Tryptofan (5-HTP), og derefter 5-Hydroxy-Tryptamin (Serotonin)...

Tryptofan findes bl.a. i mælk og mange andre fødevarer.

Så 5-HTP er den direkte precursor til Serotonin, derfor er den så effektiv... Så vidt jeg husker bliver ca. 75-80% af 5-HTP'en til Serotonin.

5-HTP er IKKE noget godkendt lægemiddel, men dog godkendt i USA af FDA til menneskelig indtagelse (kosttilskud).

Lovgivningen i Skandinavien er stadig lidt en gråzone for mig!

Jeg har før brugt 5-HTP som "kickstarter" i en periode hvor jeg har været mildt deprimeret, træt, umotiveret, etc.

Jeg tog 200 mg. den første uge, 150 mg. den næste, 100 mg. den tredje og 50 mg. den fjerde... Og efter den måned var der ikke behov for yderligere selvmedicinering. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg vil anbefale at tage minimum 1 mg. B6-vitamin pr. 10 mg. 5-HTP.

Håber det hjælper på forståelsen! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Mvh
/Dex

Medlem

var det endnu sjovere for dig liquid?

hvorfor vil i ha det i ren form (når det nu er så dyrt)?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
...men hvor faen får i lortet fra? bestiller fra USA og håber på det ikke bliver nappet i tolden eller hvad? (...eller falder dette ind under narkohandel?). Nogen der ved hvorfor det ikke er godkendt i DK, er der nogen ubehagelige bivirkninger eller ligger det bare nederst i bunken der venter på godkendelse?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
web> næh

In our memories
Brugeravatar

Det er lovligt nok som planteekstrakt (20%), men det er af en eller anden lam årsag ikke lovligt at sælge rene aminosyrer i skandinavien...

Ironisk nok, så består protein-pulver som man kan købe i alle træningscentre udelukkende af aminosyrer, bl.a. Tryptofan, Tyrosin, Glutamin osv...

Det står stadig som en gåde for mig!

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Har sadt og søgt nogle forskellige steder på netttet, og det billigste sted jeg har fundet indtil vidre, er maya. Der koster f.eks. 15 gram 20% 9$.
Det er dog i ren pulverform, så man skal også købe kapsler udover. Dette er dog stadig langt billigere end andet jeg har fundet.

Andre som har nogle gode/billige online forhandlere de vil dele?

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg har købt mit 5-HTP i smartshops i Holland, det var ik så dyrt. Vi bruger det efter E mig og konen. Og man sover bedre og er ik så nede. Det virker godt!

In our memories
Brugeravatar

Jeg kan varmt anbefale Maya... top-service! 10/10

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Ironisk nok, så består protein-pulver som man kan købe i alle træningscentre udelukkende af aminosyrer, bl.a. Tryptofan, Tyrosin, Glutamin osv...

Proteindrik består vel af polypeptid/protein der endnu ikke er hydrolyseret til de respektive aminosyrer?
Der er brugt veldefinerede proteiner hvor de enkeltes aminosyrers konc. kendes.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]