Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 04:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Salvia?
Junior medlem

Hej psych. Vil starte ud med at sige at jeg ikke ved om det her er postet korrekt så vis det er forkert postet så undskyld.

Men jeg vil efter en masse rygning af cannabis og stor interessere i de psykedeliske stoffer tænke mig at prøve Salvia. Efter hvad jeg har hørt fra nogen venner giver det en visionær oplevelse i alt fra 4-30min er det rigtigt? Fordi jeg vil gerne prøve noget som gir hallucioner uden det er svampe, lsd osv. som varer i flere timer. Mit/Mine spørgsmål er så:

Hvilken stærkhed(x) skal jeg vælge som begynder?
Og kan man ryge det i som en joint så man kan doserer det, eller skal man ryge det i bong?

Titel: Re: Salvia?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Lad være med at putte det i en joint, det får du ikke meget ud af. Put det helst i en pibe eller bong, gerne mixet op med cannabis.
Brug enten noget lignende en storm lighter eller flere lightere på en gang, da salvia skal brænde ved en meget højere varme end tobak og cannabis for at få noget ud af det.
Med hensyn til styrke kan du altid putte mere eller mindre i af det du nu vælger.
Ps. de fleste sider sender ikke Salvia til DK, da det lyder som om at det er det du har gang i.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Bluelight har en ret god FAQ om Salvia :) http://www.bluelight.ru/vb/threads/5282 ... ural_Shock

Citat:
How do I smoke salvia?
For decent visionary levels forget pipes and joints. You need a bong with a CHAMBER capable of holding a good lungful of smoke, and an AIRHOLE. This allows you to
quickly fill the chamber with lungfuls of smoke. I have assumed that you have found your desired dosage for a visionary level, with an appropriate strength product
that will produce three lungfuls at most. Despite rumours, a regular cigarette lighter will sufficiently combust salvia. Dried material will burn quickly. Most of
the Salvinorin A will not be absorbed from your lungs until 20 seconds have passed. The depth of the trip is defined by the amount taken within a 2 minute period.

Men...

Citat:
Can I not smoke salvia in a joint?
You can, but you will achieve a mild trip at most. It is wasteful this way, but it can be done. It's quite pleasant. I recommend using flakes of 10x through a
hash-oil joint for a unique experience.

Jeg har ikke selv erfaring med at ryge det i joints, og meget lidt i det hele taget. Men jeg har planer om at prøve Salvia af i den nærmeste fremtid :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Salvia kan godt ryges i joints, men ikke med ret god effekt. Synes virkelig man skal være klar på at trippe salvia, når man gør det, eller slår man ikke igennem. Det er ligesom om dit sind skal brydde barrieren før du rigtigt kan trippe.
Mit bedste trip har foregået på en tom fodboldbane, mens det var mørkt. Det var dejligt at være udenfor, dejligt at se på himlen, og dejligt at have så meget plads. Synes også med fordel du kan ryge dig lidt tjald til.

Køb evt 20 g uden ekstrakt. Og ryg det et par gange med nogle venner. Jeg var rigtig glad for at have 30-40 bonghoveder med salvia på samvittigheden før jeg forsøgte mig med ekstrakter. Herefter kan du lave dit eget ekstrakt af ønsket styrke (synes selv 6x er det bedste jeg har prøvet).

Du får ikke et trip ud af det som svampe ville give dig. Har svært ved at finde ord for rusen, men svamperusen minder bestemt ikke om.

Junior medlem

Har nu læst lidt igennem og også selv fundet ud af at man virkelig skal være klar på et Salvia trip. Fordi ellers kan det blive så skræmmende man ''skider i bukserne''. Men har ikke kunne finde noget om at det er den bedste ide at tage det når man er fuldt udvokset og voksen og stabil osv. ligesom med Svampe, LSD og andre psychedeliske stoffer. Vil i råde en der gene vil prøve at være oppe i 20'erne eller er der ikke de samme farer som ved fks. Svampe som sagtens gør jeg kan tage det som 16-17årig? Ved godt at psychedeliske stoffer ikke er noget for de sarte sjæle, har selv set hvad det kan gøre ved folk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Salvinorin A som er det aktive stof i Salvia, adskiller sig fra de "almindelige" 5HT2a psykedelika som svampe og LSD f.eks. Det betyder naturligvis ikke at Salvia er mere eller mindre sikkert uanset om man er færdigudviklet i hjernen eller ej.

Generelt anbefales salvia ikke som en første gangs psykedelisk oplevelse. I bund og grund TROR jeg ikke at alderen har så meget at sige, selvom det selvfølgelig er smart at vente til man bliver 20-22 år eller måske endda 25 - tror jeg det er vigtigere at være mentalt klar og forberedt på en oplevelse der kan vende op og ned på dit liv.
Teenage årene kan i forvejen være meget forvirrende og en psykedelisk oplevelse gør det ikke nødvendigvis mindre forvirrende ;)

Junior medlem

Godt svar.

Vil nemlig også gerne prøve Svampe og LSD i min fremtid, men har set folk(venner) som er blevet indlagt i en alder af 15 pga de har fået en psykose af svampe. Om det så var pga overdosis eller at de bare ikke var mentalt klare og udviklet ved jeg dog ikke. Men i så fald vil jeg nok vente til jeg er i 20'erne trippe på nogen svampe, og så senere se på Salvia'en :D

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Lyder som en moden beslutning at vente til du er i starten af 20'erne. Start hellere ud med mindre mængder svampe eller LSD, da det er noget mere "jordbundet", forstået som at man skal tage uansvarlige doser, for ikke at vide at man bare tripper modsat salvia som reelt kan ophæve de fleste begreber du kender til.

Har ingen førstehåndserfaring med salvia, mere klassiske hallucinogener, men har hørt fra mange erfarne psykonauter at det virkelig er heftigt.

Junior medlem

Har hørt det samme. Læste også at de nærmest smider dig ind i et andet univers hvor nogen nærmest beskriver det som ''Nirvana'' fordi man er i tvivl om det faktisk er den rigtige virkelighed eller ej. Men ja venter lidt, gror nogen svampe tager små doser og så nok små doser salvia senere. Skal nok komme tilbage om nogen år så og fortælle noget efter jeg har prøvet det. :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
jeg tror nærmere svampe/lsd var sikre at tage første gang. salvia kan tage en godt og grundigt i røven hvis du får at badtrip, selv om det kun vare 30min vil det føles som en uendelighed. med svampe/lsd kan du selv styre dit trip lidt, salvia derimod er kaotisk og ikke lige så behageligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg tror nærmere svampe/lsd var sikre at tage første gang. salvia kan tage en godt og grundigt i røven hvis du får at badtrip, selv om det kun vare 30min vil det føles som en uendelighed. med svampe/lsd kan du selv styre dit trip lidt, salvia derimod er kaotisk og ikke lige så behageligt.

Jeg ville heller ikke anbefale Salvia til en førstegangs psykedelika-bruger, men et "badtrip" på svampe(har ikke haft nogen på LSD) kan så sandelig også være et ustyrligt uendelighedshelvede. Psykedelisk voldtægt :P
Det varer bare 4-6 timer istedet for ½...

Men men, vi er stadig enige om at Salvia ikke er det bedste valg som førstegangs psykedelisk oplevelse..

Junior medlem

Den her plante lyder fantastisk! Lige hvad jeg har ledt efter :D Tak!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]