Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 21:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Har ikke lige selv fået hørt den endnu, men det lyder som nogle spændende (OG FORNUFTIGE!) synspunkter der bliver præsenteret.

http://www.dr.dk/P1/Netvaerket/Udsendelser/2012/02/14142237.htm

Citat:
Er Helle mon til hash, smile-urt og fjolle-tobak?
I hvert fald er der flere, der gerne ser, at Helle Thorning bruger vores EU formandskab til at arbejde for at gøre hash lovligt i alle EU-landene.

København har haft en model for fri hash klar siden 2009. Håbet er, at 20 statsbutikker skal sælge hash, for på den måde at fjerne to tredjedele af markedet fra kriminelle bander.
"Den eneste måde at kontrollere farlige stoffer på, er at gøre dem lovlige", sir nogle misbrugseksperter.

Andre frygter, at fri hash vil fyre endnu mere op under forbruget og hash-afhængigheden blandt vores unge - der i øvrigt i forvejen topper de europæiske hitlister, når det gælder bruger af hash og andre stoffer.

Modstanderne ser det som en samfundsmæssig falliterklæring, at fri hash overhovedet er et tema i vores fællesskaber.

"HALLO - er der nogle voksne tilstede?? Hvis vi var i stand til at etablere gode, trygge, anerkendende forhold for børn og unge, så ville vi have et minimalt problem med hash - og i øvrigt også alkohol og andre typer af euforiserende stoffer" - lyder påstanden.

Er det bedre at forsøge at standse det stigende hashforbrug - end at frigive hashen?
Eller er det simpelt hen nødvendigt at forsøge nye veje i kampen mod kriminalitet?
Forbud har spillet fallit

Lone Frank er en af dem, der gerne ser, at Danmark går foran, når det gælder legalisering af hash i hele EU.

-Al erfaring viser os, at forbud mod hash ikke hjælper på udbredelsen. Det er i dag muligt at få hash alle vegne. Måske skaber forbuddet endda mere kriminalitet end det modsatte, siger hun.

-Hvis man frygter hash-turisme i Danmark, jamen så er det jo bare endnu et argument for, at Danmark burde arbejde for at gøre hash lovligt i hele EU, mener Lone Frank.

Gør alle stoffer legale
Karen Ellen Spannow ser også gerne en forsøgsordning med fri hash, selv om hash beviseligt kan være farligt og skabe afhængighed.

-Det samme kan man jo sige om alkohol, petroleum og mange andre stoffer i vores fællesskaber, mener Karen Ellen Spannow.

I princippet mener hun ikke det vil være så skidt, hvis vi fjernede kriminaliseringen af alle stoffer.

-Det handler om at opdrage os selv og vores børn til at kunne omgås de stoffer, der i forvejen florerer i vores fællesskaber, siger Karen Ellen Spannow;

-Vi skal ikke tro, at forbud fjerner vores trang til beruselse. Vi VIL beruse os, og de steder, hvor man ikke har alkohol eller andre euforiserende stoffer, drejer man rundt om sig selv 227 gange indtil man besvimer eller hvad man nu gør, for at komme i en anderledes bevidsthedstilstand.

Væk med forbud og ind med fællesskab
-Jeg vil nødig have, at vores verden bliver dopet i stumper og stykker, men det vigtigste er for mig at se, at få rettet op på nogle af de følgevirkninger, der er af forbuddet mod hash. Hele kriminaliteten, paralleløkonomien og alt det vi absolut ingen kontrol har over, siger Søren Hermansen.

Han mener dog, at et eksperiment med fri hash bør følges op af indsatser på nogle sociale områder, og her forestiller han sig, at vi kan lære unge at være fælles om noget andet end druk og stoffer.

-De skal lære, at fællesskabet ikke bare er ansvarligt for de friheder, der byder sig, men også har ansvar, hvis nogen kommer for langt ud. Når der ikke er forbud, er man nødt til at forholde sig til, hvordan man vil tackle et givent tema - som for eksempel fri hash, siger Søren Hermansen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det er fuldstændig rigtigt. Det er ikke stofferne der er problemet, men dårlig opdragelse

Medlem

Har ikke lige selv fået hørt den endnu, men det lyder som nogle spændende (OG FORNUFTIGE!) synspunkter der bliver præsenteret.

http://www.dr.dk/P1/Netvaerket/Udsendelser/2012/02/14142237.htm

Citat:

-De skal lære, at fællesskabet ikke bare er ansvarligt for de friheder, der byder sig, men også har ansvar, hvis nogen kommer for langt ud. Når der ikke er forbud, er man nødt til at forholde sig til, hvordan man vil tackle et givent tema - som for eksempel fri hash, siger Søren Hermansen.

Ååååååååååha for satan hvor det varmer

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Måske er Helle Thorning så den forkerte person at sætte sin lid til her. Hun er ikke lige den politiker jeg har oplevet, der har været bedst til at lytte til sine vælgeres ønsker og behov.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hun er ikke lige den politiker jeg har oplevet, der har været bedst til at lytte til sine vælgeres ønsker og behov.

jeg har endnu tilgode at opleve én tror jeg... :roll:

Dedikeret medlem

Hun er en stribet so - synes jeg personlig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fremtiden er klar, men det synes ikke somom det er noget politikerne har lyst til at forholde sig til.

Medlem
Brugeravatar

Hun er en stribet so - synes jeg personlig.

Dejligt med sådan et godt, informerende og velskrevet indlæg. specielt der hvor du forklarer hvorfor du mener som du gør. Men det havde jo også krævet at du skulle tænke dig lidt om inden du skrev. måske skulle du også bruge lidt tid på at skrive det. Så er det kart, at en kvindenedladende oneliner om vores statsminister er bedre. Jeg er ikke fan af Thorning, jeg synes faktisk hun klarer sig rigtigt dårligt, men hvad der får voksne mænd til at skrive så noget bag en mørk computerskærm, er svært for mig at fatte.

Dedikeret medlem

Jeg tænkte bare først var hun for hash så var hun i mod.
Først var hun semi rød så blev hun blå.
Er ret skuffet over hende det er såmænd det hele.
Hvad ville du bidrage med udover selvfølgelig at jeg nu er klar over du er et at de helt specielle mennesker som respektere kvinder og grise?

Junior medlem

Hvad ville du bidrage med udover selvfølgelig at jeg nu er klar over du er et at de helt specielle mennesker som respektere kvinder og grise?

jeg elsker bacon svøbt i kvinder!

ontopic tror jeg heller ikke vi skal regne med at helle udretter noget om helst, hun har travlt med at rette bod på alle det bummerter hun konstant laver

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
JA ja, snakke kan de, men lad os se nogle resultater, vis mig i (politikerne) tør tage nogle kontroversielle chancer i stedet for at stå der og pisse i bukserne.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

JA ja, snakke kan de, men lad os se nogle resultater, vis mig i (politikerne) tør tage nogle kontroversielle chancer i stedet for at stå der og pisse i bukserne.

De vælger den gyldne mellemvej! Sådan en ministerløn/pension er heller ikke helt dårlig!

Medlem

Sagen er klar, Helle Thorning er en nar!
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]