Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej der der nogle der har erfaringer med the lavet med friske svampe?????

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Kan det overhovedet betale sig at lave te? Er det ikke bedre bare æde dem tørrede eller friske?

Junior medlem

jo men jeg kan ikke spise den da de smager af sur RØV

Dedikeret medlem
Brugeravatar

viewtopic.php?f=2&t=29389&p=388162&hilit=svampete#p388162

Hæld vand på lortet og lad det stå i 20 minutter.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Har ingen erfaring med det... Men det skulle da gerne kunne lade sig gøre, bare sørg for at choppe dem godt op inden du hælder vand over, samt at lade vandet køle af et minut eller to inden du hælder det over..

Junior medlem

takker for svar. jeg prøver (skulle det går glat så må jeg vendte til resten tørre)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
det kan du godt, har jeg ihvertfald gjort et par gange, bare sørg for der er lidt ekstra plads i din tekrus da de også smider lidt vand :)

og husk nu at 1 gram tørrede er ca 10g friske, hvis det er cubensis ihvertfald!
held og lykke! :rocking:

Dedikeret medlem

Når nu man linker til en tråd, ville det være meget passende (og almen god kutyme) at viderebringe samme information som det man linker til.
Krimse skrev:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=29389&p=388162&hilit=svampete#p388162

Hæld vand på lortet og lad det stå i 20 minutter.

Tråden beskriver at svampene koges i 5 minutter (der foreslås også 90min ved 90 grader) - Ikke "Hæld vand på lortet og lad det stå i 20min"

Principielt burde der ikke være nogen forskel på at lave the af friske svampe versus tørrede, bortset fra at friske svampe vejer omkring en faktor 10 mere end tørrede, som SvampenOgHampen også nævner.

viewtopic.php?f=2&t=43373#p595734 - Denne guide til at brygge svampe the er ganske udmærket. Man skal dog være opmærksom på at effekten indtræder noget hurtigere og vare kortere end ved normal indtagelse. Muligvis fordi citronsyren katalyserer hydrolysen af psilocybin til psilocin, men det er ikke noget jeg har undersøgt videre - udover at konstatere ændringen i rusen.

EDIT:
Da det virker irrelevant med en ny post som respons på nedenstående indlæg, bliver det denne redigering.

Efter din pointering ser jeg nu også HopIFjordens indlæg, det må jeg indrømme at jeg overså da jeg skimmede gennem tråden. Da havde det dog måske været mere meningsfyldt at linke til det indlæg, fremfor et helt andet i tråden. Der er trods alt forskel på at hælde vand på noget, og på at lade det trække 20 min i varmt vand. Men selvfølgelig kan OP også selv læse tråden.
Jeg tror ikke jeg forstår din afsluttende kommentar, men jeg beklager da at du tager sådan på vej over min mening om din måde at videregive information på..

Senest rettet af Randomname 26 feb 2013 23:05, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du læste hele tråden, ville du se flere forskellige fremgangsmåder. Bl.a HopIFjorden, som skriver, at han putter det i en tepose og lader det stå i 20 minutter. Belær ikke mig om god kutyme på et narkoforum, tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det kan du sagtens, men jeg ville nu foretrække at spise dem som de er nu når de er friske :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]