Når nu man linker til en tråd, ville det være meget passende (og almen god kutyme) at viderebringe samme information som det man linker til.
Krimse skrev:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=29389&p=388162&hilit=svampete#p388162
Hæld vand på lortet og lad det stå i 20 minutter.
Tråden beskriver at svampene koges i 5 minutter (der foreslås også 90min ved 90 grader) - Ikke "Hæld vand på lortet og lad det stå i 20min"
Principielt burde der ikke være nogen forskel på at lave the af friske svampe versus tørrede, bortset fra at friske svampe vejer omkring en faktor 10 mere end tørrede, som SvampenOgHampen også nævner.
viewtopic.php?f=2&t=43373#p595734 - Denne guide til at brygge svampe the er ganske udmærket. Man skal dog være opmærksom på at effekten indtræder noget hurtigere og vare kortere end ved normal indtagelse. Muligvis fordi citronsyren katalyserer hydrolysen af psilocybin til psilocin, men det er ikke noget jeg har undersøgt videre - udover at konstatere ændringen i rusen.
EDIT:
Da det virker irrelevant med en ny post som respons på nedenstående indlæg, bliver det denne redigering.
Efter din pointering ser jeg nu også HopIFjordens indlæg, det må jeg indrømme at jeg overså da jeg skimmede gennem tråden. Da havde det dog måske været mere meningsfyldt at linke til det indlæg, fremfor et helt andet i tråden. Der er trods alt forskel på at hælde vand på noget, og på at lade det trække 20 min i varmt vand. Men selvfølgelig kan OP også selv læse tråden.
Jeg tror ikke jeg forstår din afsluttende kommentar, men jeg beklager da at du tager sådan på vej over min mening om din måde at videregive information på..