Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 00:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: n2o og olie
Dedikeret medlem

Hey psy :).

Jeg har under mine sidste trips og et par gange med nogle joints suger en røvfuld n2o og til det formål har jeg købt en sifon og et læs patroner 2 forskellige slags nogle som hedder noget med cream og så isi jeg syntes de virker lige godt.

Men er blevet smask nøjeren over alt den olie som er i sifonen efter brug ? Har set flere tråde omkring netop dette men kan ikke komme frem til noget konkret omkring det ? Ryger olien med ned i mine lunger og i såfald må det vel være HAMMER usundt ??
ud fra mine oplevelser er der lige meget olie i cream som der er i isi.

Håber der er nogle som kan give nogle brugbare svar da jeg syntes det ville være synd og sætte sifonen på hylden efter så kort tid hvis det ikke bringer nogen reel fare med sig :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Tror du ikke de meste olie bliver nede i sifonen? Ellers kan du måske putte et stykke toiletpapir alá det man bruger som filter i bong?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
... prøv at puste en ballon op, og så vend den på vrangen og føl på indersiden, hvis der ikke er noget olie dér, så er der nok heller ikke noget i lungerne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har selv tænkt tanken, synes også man kan smage det lidt. Konsistensen fører mine tanker hen på motorolie.

Dedikeret medlem

har suget massere af balloner men har dog ikke tjekket dem på indersiden bagefter :) kunne være man skulle lave et forsøg med det !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Tag noget toiletpapir og spænd det fast med nogle elastikker over udgangen på sifonen, det tager det værste :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
normalt siger man at farerne ved N2O er mangel på vitamin b12 - hvis man misbruger det, og ellers iltmangel hvis man glemmer at trække vejret.. jeg er sikker på at hvis olien var farlig ville så mange modstandere som muligt bruge det som argument imod lattergasmisbrug.

Medlem
Brugeravatar

normalt siger man at farerne ved N2O er mangel på vitamin b12 - hvis man misbruger det, og ellers iltmangel hvis man glemmer at trække vejret.. jeg er sikker på at hvis olien var farlig ville så mange modstandere som muligt bruge det som argument imod lattergasmisbrug.

Sådan kan du jo ikke se på det, flødeskumspatronerne er jo ikke lavet til inhalering, hvorimod det de har ved tandlægen er.

Jeg har tænkt lidt på om man ikke kunne lave et mundstykke med filter i, men indtil videre putter vi også bare lidt toiletpapir i siphonen, så må det meste af olien vel blive fanget der i.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sådan kan du jo ikke se på det, flødeskumspatronerne er jo ikke lavet til inhalering, hvorimod det de har ved tandlægen er.

Jeg har tænkt lidt på om man ikke kunne lave et mundstykke med filter i, men indtil videre putter vi også bare lidt toiletpapir i siphonen, så må det meste af olien vel blive fanget der i.

Altså inde i siphonen ? lyder heller ikke specielt lækkert.

Hvad jeg har kunne læse mig frem til er der olie til at smøre siphonen, men mon ikke nogle ved sundhedsstyrelsen er interesseret i hvad der er for noget olie i flødeskummen - Hvis det altså er skadeligt at indtage.
Derudover fandt jeg noget filter man kunne sætte i der hvor man lader patronen.
Purewhip skulle vist være lavet til inhalation og fuldstændig fri af olie, men må blive en anden dag det bliver testet.

Medlem
Brugeravatar

Altså inde i siphonen ? lyder heller ikke specielt lækkert.

Hvad jeg har kunne læse mig frem til er der olie til at smøre siphonen, men mon ikke nogle ved sundhedsstyrelsen er interesseret i hvad der er for noget olie i flødeskummen - Hvis det altså er skadeligt at indtage.
Derudover fandt jeg noget filter man kunne sætte i der hvor man lader patronen.
Purewhip skulle vist være lavet til inhalation og fuldstændig fri af olie, men må blive en anden dag det bliver testet.

Ja, bare inde i den, og nej det er det vel heller ikke, men det kan umuligt gøre det værre.
Og du skal da være velkommen til at sætte sundhedsstyrelsen på sagen, men igen, de er jo ikke lavet til at inhalere.
Det betyder sikkert ikke ret meget med den smule olie der kommer i flødeskummen når man bruger den til det, så er selve fløden sikkert mere skadelig i sig selv. Men nu er det jo ikke ligefrem fordi vi bruger dem til at lave flødeskum med.. hihi

Men hvad er der forresten for et filter du taler om? :)

Fandt en side på erowid der omhandler urenheder i N2O patroner http://www.erowid.org/chemicals/nitrous/nitrous_article2.shtml

EDIT:
Undskyld hvis nogen skulle have mistet lysten til at suge den ellers så sjååve gazz, selvom jeg nu ikke tror at det er tilfældet :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Personligt tager jeg det med i pakken, og vasker min siphon jævnligt - så tit suger jeg det heller ikke, og heller ikke i store mængder.

Medlem

Jeg har to gange købt no name patroner fra en eller anden hjemmeside de lavede meget betydeligt mere snask på indersiden i forhold til de lidt dyrere "mærke" patroner fra cash and carry. Til min sifon, har jeg købt noget slange i en akvarie forretning, det har jeg har sat på tuden.
I det bruger jeg babyservietter rullet sammen i en klump som et filter.
Det er ret fedtet og misfarvet efter en aften hvor vi plejer at suge ca 50 patroner.
Man kan evt stikke noget i gennem slangen for at holde filteret på plads.

Dedikeret medlem

Jeg har to gange købt no name patroner fra en eller anden hjemmeside de lavede meget betydeligt mere snask på indersiden i forhold til de lidt dyrere "mærke" patroner fra cash and carry. Til min sifon, har jeg købt noget slange i en akvarie forretning, det har jeg har sat på tuden.
I det bruger jeg babyservietter rullet sammen i en klump som et filter.
Det er ret fedtet og misfarvet efter en aften hvor vi plejer at suge ca 50 patroner.
Man kan evt stikke noget i gennem slangen for at holde filteret på plads.

Det lyder fandme som en god ide :)

Men det lyder lidt uhyggeligt som den ser ud efter 50 patroner da jeg snildt suger 100-200 patroner på en aften og det eneste det stopper mig er den lille smule fornuft der er tilbage under n2o påvirkning :P
tror måske jeg må på udkig efter en stor flaske n2o istedet for de små patroner med mindre der os er massere olie i de store flasker ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan vil du få fat i sådan en, på lovlig vis? :D
Skal jeg ikke kunne udtale mig om men vend endelig tilbage.

Btw, Nogen der får mere effekt ved at skyde gassen ud i balloner?? For jeg suger snildt en patron i en lunge, og skal gerne have 3 for at nå stedet jeg gerne vil hen :p

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]