Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 20:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
http://jyllands-posten.dk/aarhus/article5203388.ece

Citat:
AF SARAH ANDERSEN

Politiet har sigtet 22 personer og har endnu flere i søgelyset.

67 personer i Aarhus blev fristet af et visitkort i deres postkasse fra pushere, der solgte hash.

Sidste mandag slog Østjyllands Politi til og sigtede to personer for at skaffe kunder til deres hash-biks ved at smide visitkort i aarhusianernes postkasser.

Siden er 22 personer blevet sigtet, fordi politiet kan bevise, at de rent faktisk har købt hash, og yderligere 45 personer er i politiets søgelys, fordi de har vist interesse for pushernes tilbud. De 45 personer kan nu forvente en alvorssnak med politiet.

”Vi kan ikke bevise, at de har købt hash, men vi kan bevise, at de har haft hensigten. Enten fordi de står i et køberregister og er med i en ”tilbuds-smskæde”, eller fordi vi ved, de har forsøgt at købe hash. I de tilfælde ringer vi og tager en alvorssnak med dem," siger leder af specialpatruljen ved Østjyllands Politi, vicepolitikommissær Kristian Harlev Sørensen, i en pressemeddelelse.
Fristet af levering ved døren

I første omgang kunne Østjyllands Politi kun aflytte pushernes telefon men ikke anholde dem, fordi politiet ikke må fremprovokere en lovovertrædelse.

Men i sidste uge gav retten en særlig tilladelse til, at politiet kunne ringe til nummeret på visitkort, bestille en klump hash og på den måde komme direkte i kontakt med bagmændene.

De fleste i sagen er mænd fra Aarhus i alderen 18-23 år, men det er ikke personer, som normalt bliver fristet af hash, fortæller Kristian Harlev Sørensen.
Ikke normale købere

”Flere af dem, vi har været i kontakt med, giver udtryk for, at de aldrig kunne finde på at gå ned på gaden og købe hash. Men her kom tilbuddet ind af brevsprækken, og varerne blev leveret til døren, og det var alligevel for stor en fristelse. Og det understreger jo bare vigtigheden af, at vi får sat en stopper for den fremgangsmåde, så flere ikke bliver fristet og risikerer at ende i et misbrug,” siger han.

De 22 sigtede i sagen kan nu forventet en bøde på mellem 2.000 og 4.000 kroner, og politiet har endnu ikke fået kontakt til alle 45 personer, der kan forvente et par alvorsord fra politiet.

Nu må politiet så åbenbart også opfordre til ulovligheder... :roll:
SÅ dejligt når politiet kan hjælpe mig med at holde mig fra fristelserne... :life:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Moralen er: Lad være med at have telefonisk kontakt med din pusher. Der er sgu da også for dumt.

Egentlig tror jeg også det var meningen politiet skulle bekæmpe noget terror med de muligheder de har for at aflytte os hele tiden. At kalde gymnasieelever der køber hash terrorister er nok lige at presse den.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aner ikke, hvordan det foregår i andre byer, men i Aarhus er det meget normalt, at man ringer til sin pusher og får ham til at levere i sin bil. Omend han kender en eller ej.
Telefonisk kontakt virker, men i det her tilfælde lyder det godt nok også risikabelt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
De er forfærdelige! -.-'

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det er godt nok også en meget risky fremgangsmåde de kære pushere har valgt :P

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!

Citat:
Nu må politiet så åbenbart også opfordre til ulovligheder...

Ja, det forstår jeg heller ikke noget af. ?

Medlem
Brugeravatar

Hold jer for guds skyld fra visitkortpushere! Hvis du får et kort stukket i hånden så afvis straks, lige meget hvor meget lyst til ryger du har. Jeg blev stukket af sådan visitkortpusher her den anden dag. Synes telefonisk kontakt er fint hvis man alle er indforstået med hvordan man snakker i telefonen ;)

Derudover synes jeg det er utroligt at politiet har ressourcer til at tage snakke med muligt interesserede købere. Det er altid underligt hvad politiet har/ikke har tid til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
I første omgang kunne Østjyllands Politi kun aflytte pushernes telefon men ikke anholde dem, fordi politiet ikke må fremprovokere en lovovertrædelse.

Men i sidste uge gav retten en særlig tilladelse til, at politiet kunne ringe til nummeret på visitkort, bestille en klump hash og på den måde komme direkte i kontakt med bagmændene.

Om 5 år lyder artiklen vel:

I første omgang kunne Østjyllands Politi kun opfordre pushere til at komme med hashen, og derved ikke få fat i de fristede købere.

Men i sidste uge gav retten en særlig tilladelse til, at politiet måtte producere et visitkort, hvor de udgav sig for at være pushere og derved komme i direkte kontakt med køberne.

5 millioner danskere står til en alvorssamtale med politiet og tallet forventes at stige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Derudover synes jeg det er utroligt at politiet har ressourcer til at tage snakke med muligt interesserede købere. Det er altid underligt hvad politiet har/ikke har tid til.

Ja nemlig, og når de ikke gør deres arbejde godt nok, har de jo ikke ressourcer nok lige pludselig. ACAB

Citat:
..Og det understreger jo bare vigtigheden af, at vi får sat en stopper for den fremgangsmåde, så flere ikke bliver fristet og risikerer at ende i et misbrug,”

At de stadig kan koge suppe på den :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
http://jyllands-posten.dk/aarhus/article5203388.ece

Citat:

og så et stort grønt slimet MEN i sidste uge gav retten en særlig tilladelse til, at politiet kunne ringe til nummeret på visitkort, bestille en klump hash og på den måde komme direkte i kontakt med bagmændene.

:lol: :lol: :lol:

jamen så må man jo alt så længe man har en særlig tilladelse :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hvodan fanden får de tid til det? Hold kæft nogle idioter der arbejder derinde på politigården.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan kun være af politiske grunde at politiet bruger så mange resurser på den sag. Man behøves jo ikke ligefrem at være mester detektiv for at buste en flok hash rygere.
Den med at er dommer giver lov til at bruge Agent provocateur i DK. er en f.... fadæse, jeg håber der nogle der lyncher den fascist i pressen de næste par dage.
Ang. at snakke i telefon. Prøv at læse denne side bemærkning i en ellers tragisk sag om et uopklaret mord:
" Mine efterforskere sidder lige nu og er ved at lægge sidste hånd på en kortlægning, hvor vi har dechifreret 50.000 telefonsamtaler. Det er meget tidskrævende, men vi håber jo, at det kan give noget afgørende. Men desværre er der ikke alt for mange lyspunkter" http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/01/19/155928.htm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Lad nu bare værd med at bruge telefonen til ulovligheder. Der findes en del alternativer, der giver én langt mere data sikkerhed, f.eks. tormail, eller jitsi. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vores alle elskede khodr lavede en noget så underholdende opringning til politiet, i den her forbindelse :D

https://www.facebook.com/photo.php?v=4921572910951

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vores alle elskede khodr lavede en noget så underholdende opringning til politiet, i den her forbindelse :D

Perfekt argumenteret af Khodr. Stor respekt herfra.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Han blev da lidt mundlam ham politimanden :D Cutter er måske ikke altid politisk korrekt, man han har fandme lavet et stort stykke arbejde for legalisation i Danmark, helt sikkert stor respekt herfra også.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes også han er for sej. Vi har brug for folk som ham, der er lidt offensive i det. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes også han er for sej. Vi har brug for folk som ham, der er lidt offensive i det. :)

Ja, og han er blevet bedre til at finde de rigtige argumenter lige når han skal bruge dem, og det kan jeg sagtens sætte mig ind i at det kan være svært. Det kan være at han har lært af den erfaring han har opbygget, men jeg tror faktisk også at han har besluttet sig for ikke at være skæv når han optræder på medier.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kender godt de visitkort der.. Har selv en i pungen!

Havde en ven der ringede til dem en aften. Men de kom aldrig med varen selvom de tog telefonen og det hele.

Medlem

Den der er faktisk meget god, synes jeg, taget i betragtning af den måde han plejer at angribe den slags.

Det han til slut siger med folks normale reaktion, når de modtager et opkald fra politiet, er ret essentiel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]