Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Et sted i DK
Jeg har lige anskaffet mig 20g tørrede salvia dovinorum blade og så ville jeg høre hvordan vi for mest ud af dem! Vi har tænkt os at ryge dem, men så har jeg hørt at man skal ikke bruge en bong da røgen har mest effekt når den er varm, altså ikke nedkølet!

Og hvordan med blandingen med tobak? Er det en smøg til et gram oder was.
Håber i kan hjælpe.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
http://www.psychedelia.dk/forum/php/search.php

her er et link til din ven.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Egentlig burde i ha købt ekstrakt, men blade fungerer oxo fint. 1. rule of Salvia: Do not talk about Salvia. 2. rule of Salvia: DO NOT TALK ABOUT SALVIA! Her er de andre:

-Ryg det på en bang.
-Brug en torch-lighter (almindelige lightere er ikke varme nok til at fordampe alt salvinorinen).
-Tag dybe hiv og hold det inde så længe du kan.
-Hav tålmodighed. -hun danser måske ikke med dig første gang. Det eneste der er at gøre er at vente og prøve et par gange mere
-Go' tur! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/karma!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Halifax666:
1. rule of Salvia: Do not talk about Salvia. 2. rule of Salvia: DO NOT TALK ABOUT SALVIA!<HR></BLOCKQUOTE>

Forklar venligst grunden? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
det med tempreturen handler om forbrændingen, hvilket ikke bliver påvirket af vandet i en bong. vh, doeneg

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*childinside* Fight Club? Du ved...?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan da være ligemeget... Salvia er jo alligevel ulovligt nu, så der er da ikke den store grund til at være så skide diskret.

Måske kan det få statens øjne op for, at efterspørgslen ikke bliver mindre (tværtimod), fordi at de kriminaliserer et substans.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var en lille plat finurlighed! Har i virkelig ikke set Fight Club??

*Dex* Hvornår i alverden har det sidst hjulpet på noget?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Halifax666:
Det var en lille plat finurlighed! Har i virkelig ikke set Fight Club??

*Dex* Hvornår i alverden har det sidst hjulpet på noget?
<HR></BLOCKQUOTE>

Tror de vil fatte det, tro mig... Kan godt følge Dex.

Se på i gamle dage: Kaffe, alkohol og cigaretter var det mest forbudte man kunne få fat i...

De arabiske lande er tit meget strenge hvad det angår, men der kan man bare se. Smøger og kaffe er lovligt. Og nu er alkohol lovligt i mange lande.

Idag reklameres der for alkohol og kaffe som.. ja, har ikke et ord for det, men MEGET... Det samme med cigaretter, men det er vist blevet forbudt i noget tid.

Så min teori er, at staten vil fatte hvad der egentlig sker når de kriminaliserer et stof. Og jeg vil gætte på, at om 5-20 år, så er hash ligaliseret, og der kommer endda reklamer om de forskellige Hash-mærker, Hash-light, Hash-mentol osv., længere henne i fremtiden [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Det er min teori. Måske holder det sidste ikke, men jeg holder fast på at hash bliver legaliseret på samme måde som kaffe, smøger og alkohol.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Halifax666 : jeg har ikke set Fight Club... Jeg ser generelt ikke så mange film.

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Halifax: Tag det ikke så tungt, vi er nogen som forstår at sætte pris på den slags. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ali: Det er da taget helt ud af den blå luft, det du siger med at alkohol, tobak og kaffe var voldsomt ulovligt i gamle dage - det passer ikke - selvom forbudstiden i USA (og andre mere eksotiske steder) ikke var munter for alkoholikere. Men tobak og kaffe har så vidt jeg ved aldrig været illegalt i nogen af de vestlige samfund.

Men for at komme tilbage til pointen, så er det tydeligt, at interessen for Salvia Divonorum er vokset betydeligt, siden der blev nedsat forbud mod det. Alene antallet af topics om det, er et tegn på dette, her i psychedelia regi.
Så der har de forregnet sig, de kære politikere...

Til rygning af salvia, er en lille pibe at regne for effektiv, i brug med en form for stormlighter, da det skal være meget varmt.

Let's get out of these stupid mansuits!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
forbudet skyldes formentligt ikke de voksne og kloge mennesker som har brugt det på en behersket måde, men nok merre pga. udbreddelsen blandt de unge da det kom i fjernsynet så alle kunne se det og børn kan sidde og bestille det hjem mens de har skole firikvarter, jeg kunne forestille mig at de gør det i en god mening,
men hvad med os som ikke vil beskyttes af loven som klare os har det fint har et fornuftigt forbrug af stoffer, ??? ja vi må vidst værre kriminelle, er det det vær for at beskytte nogle andre ? jeg ved det ikke.
de kan burre mig inde, give mig bødder vhat ever men jeg er sku den jeg er, her er ingen konklution men jeg lægger op til lidt ikke snæver synet debat, vh doeneg

Medlem

Geografisk sted: Århus
Er der egentlig nogen af jer, der har prøvet at bestille noget salvia fra udlandet, siden det er blevet ulovligt? Og hvis ja, er det kommet frem?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af skambidt:
Ali: Det er da taget helt ud af den blå luft, det du siger med at alkohol, tobak og kaffe var voldsomt ulovligt i gamle dage - det passer ikke - selvom forbudstiden i USA (og andre mere eksotiske steder) ikke var munter for alkoholikere. Men tobak og kaffe har så vidt jeg ved aldrig været illegalt i nogen af de vestlige samfund.<HR></BLOCKQUOTE>

Well, nu levede jeg ikke i den tid, så kan ikke udtale mig om det. Men jeg kender et ældre ægtepar på 60 år, som har været sammen siden de har været 20 år. De er gamle hippier som har prøvet syre da det var meget fremme engang, og hash ryger de stadig i ny og næ et par gange om året.

Jeg sad og spiste aftensmad med dem en aften, hvor vi kom ind på emnet "stoffer" og legaliseringen heraf. Han sad og fortalte hvordan folk smuglede kaffe og alkohol ind i deres hjem, og hvordan folk blev straffet hvis de blev opdaget (bøder, fængsel, etc). Fuldstændig det samme som med stoffer idag.

Så for at være ærlig, så ved jeg ikke om det passer, men jeg tror på det. De har oplevet rigtige mange spændende ting i deres liv, og det her er én af dem - blev helt opslugt af fortællingen.

Jeg ved i hvertfald at kaffe har været ulovligt i mit hjemland engang (Libanon), fordi de havde en opkvikkende effekt - men nu drikker ALLE kaffe eller the dernede. Jeg tror at nogenlunde det samme vil ske med hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*ali* Tror du ikke de taler om besættelsen? Under 2. verdenskrig, hvor Tyskland havde besat Danmark, var der mangel på mange ting. Det betød at alting blev rationeret. Folk fik udleveret en slags frimærker, som de mod udlvering fik fødevarer, stof, benzin og den slags for. Når mærkerne slap op var det bare ærgeligt og man måtte vente til næste gang rationeringsmærkerne blev uddelt.Der var bødeforlæg og fængsel hvis man blev taget med mere end mærkerne tillod. Tror du ikke det kan være det de mener?

/karma!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
jeg ville ikke bytte mine frimærker for benzin, jeg ville lægge dem under tungen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Ej, tror ik Libanon var pålagt rationeringsmærker under WW2, ved det sæføli ik...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*IM* Jeg snakkede oxo om Danmark... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] Ali er fra Libanon, de to gamle er fra Danmark. Tror jeg da...?

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>
...Men tobak og kaffe har så vidt jeg ved aldrig været illegalt i nogen af de vestlige samfund.

<HR></BLOCKQUOTE>

Hov hov...
Den historieinteresserede vil vide, at Christian d. 4. af Danmark gjorde tobak ulovligt, da han hadede røgen, og så at folk hostede for vildt.
At det så senere er gået lidt i glemmebogen er en anden ting.

Kaffe blev "opdaget" rimeligt sent, og har i lang tid været brugt som afføringsmiddel, men har som du selv siger sikkert aldrig været decideret ulovligt.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

*ali* Tror du ikke de taler om besættelsen? Under 2. verdenskrig, hvor Tyskland havde besat Danmark, var der mangel på mange ting. Det betød at alting blev rationeret. Folk fik udleveret en slags frimærker, som de mod udlvering fik fødevarer, stof, benzin og den slags for. Når mærkerne slap op var det bare ærgeligt og man måtte vente til næste gang rationeringsmærkerne blev uddelt.Der var bødeforlæg og fængsel hvis man blev taget med mere end mærkerne tillod. Tror du ikke det kan være det de mener?

/karma!
<HR></BLOCKQUOTE>

tja, jeg kan da prøve at spørge dem i morgen... der skal jeg lige spise aftensmad med dem igen, så smider nok et indlæg i løbet af lørdagen eller sådan noget.

Men læs Sparg's indlæg... aner ikke om det er det, men det ku være? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

*IM* Jeg snakkede oxo om Danmark... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] Ali er fra Libanon, de to gamle er fra Danmark. Tror jeg da...?<HR></BLOCKQUOTE>

HAHAHAHA Libanesiske hippier!! jeg må le... De er danskere [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]