Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 11:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Lukket

Senest rettet af kildevand 16 jun 2013 18:48, rettet i alt 1 gang.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det er normalt ret smart at lave lidt research, så det er helt fint du spørger. Brug evt et par dage på at læse om stoffet, så du ved hvad det er, du vil indtage
Spørgsmålene har været stillet tusindvis af gange på en side som denne..
Hvis du kigger på psychedelia's wiki side, vil du få svar på nogle af dine spørgsmål. http://psychedelia.dk/wiki/index.php/MDMA.
Erowid bør du også lære at kende: http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml
Men hvis jeg skal knytte et par kommentarer:
Hold dig til ca 100 mg med max én redosering senere.
Mht indtagelsesmetode, så er det en smagssag. Nu er det virkelig længe siden jeg har taget MDMA, men..
Ved snifning er der hurtigere onset, og virkningen er ikke helt så lang.. Til gengæld er rusen mere smooth ved oral indtagelse, imo..
Tænk over dit alkoholforbrug

Kan i øvrigt ikke se hvad der er i vejen med at tage MDMA med nogle kammerater, under mere stille og rolige forhold.. Faktisk vil jeg anbefale at gøre dét første gang, i stedet for at tage i byen på et nyt stof.

Junior medlem

Meget af det samme som Frugthat siger, jeg foretrækker at sniffe det da jeg syntes men bliver mere "kvik" af det, og ja hold dig til lave doser til at starte med, jeg plejer tit når jeg får for meget at lukke helt sammen og ikke rigtig kunne snakke men tværtimod har en lækker euforisk følelse, men held og lykke første gang er altid bedst! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg kan bedst lide at tage en start dosis oralt og så sniffe mig igennem resten - 1 eller 2 redoseringer, helst så få som muligt.
100 mg oralt til at starte på og når du rammer plateau efter halvanden time så tag en god streg(50-150 mg efter ønske - 2 streger hvis der er for meget til en), så er det bare at sige ja tak dakke dak :D

husk! solbriller, tyggegummi (!), smøger - evt. menthol (normalt hader jeg menthol, men på emma giver det et dejligt frisk pust i halsen).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Set & setting er også værd at overveje.
Husk at drikke vand
indtag gerne bananer og tun et par dage inden indtagelse, har hørt det skulle minimere kæbespændingerne 8)

Medlem
Brugeravatar

Vil ikke anbefale at du tager i byen din første gang på mdma, men heller at i sidder hjemme hos en af jer og fyrrer den af :), du kan hurtig komme til at se helt knast ud, og det vil dørmænd nemt kunne se, hvert fald her hvor jeg komme fra.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

efter min mening kan man godt tage emma første gang i byen - en hygge aften med vennerne ville være ideelt, men ikke nødvendigt - og slet ikke når man har erfaring med andre stimulanter i byen.

det kan godt være lidt svært at holde den cool, men samtidigt synes jeg godt man kan "tage sig sammen" selvom man er lidt lam i roen :p det vigtigeste er næsten at man kan få lov til at spasse ud på et dansegulv uden at nogen giver skæve blikke. - hellere diskotek end bodega :D

Junior medlem

Jeg vil sige rigtig mange gange tak for de hurtige og hjælpsomme svar!

- Jeg kan helt sikkert bruge det i har informeret mig om, tak for det! Vender tilbage med min oplevelse dagen efter!

- Glæder mig sku til at prøve det an, har længe haft lysten til det og har så bestemt mig for at jeg er klar til det :cheers:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jep bare husk ikke at drikke for meget væske (en halv liter i timen) - og alkohol dæmper euforien i mdma trippet, så lad endelig vær' med at drikke ret meget - et par bajere skader ikke. hvis du ryger joints så kan det godt gå hen og blive en smule psykedelisk, jeg kan selv rigtigt godt lide at ryge pot eller skunk på mdma.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Doseringen er meget individuel, nogle kan ikke rigtig mærke noget før de kommer op over 250mg andre smelter helt på 100mg, derfor vil mit doserings forslag til dig som førstegangsbruger være: 80-120mg med en redoseringer på 40-60mg efter 1½time.

Jeg ville ikke anbefale at tage MDMA i byen, med mindre i tager til et form for trance event. Stoffet egner sig IMO ikke til fulde mennesker, og høj pop/gammel dansk musik :)

Jeg foretrækker klart at tage det enten sammen med 4-10 andre til en privat fest hvor alle er med på legen, eller til et tramp event :)

EDIT: Eller alene sammen med en tøs, det er sgu de ultimative :P

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Med langt de fleste stoffer, ville jeg anbefale, at man tog det under rolige omgivelser første gang. Men når det komme til de kærlighedskrystallerne, kan det være super fedt at være ude/til fest første gang - jeg var selv til rave. Men som Hypnos siger: Lad være med at tage på værtshus eller et eller andet lorte diskotek. Hvis du vil tage det fredag (og er i KBH), så tag drengene med på KB18, hør Format B og dans jeg i stykker til minimal hele natten. Så skal i nok få det vildt.
Mht. dosering på første gangsoplevelsen, vil jeg anbefale 110 mg. på den første dosering og 50 mg. til efter en time. Det er lidt mere, end den anbefalede dose, men ikke mere end at du bare flyver lidt højere, end du ellers ville have gjort.
Pt. tager jeg selv 200 på den første og 50 efter en time. Desværre gør min grådighed, at jeg typisk kommer til at sluge 50-100 mere senere på aftenen....
Jeg kan kun anbefale at gøre det oralt. Dit high er langt federe, det vare længere tid og du slipper for at skulle have kemikalier siddende i næsten hele aftenen.

Junior medlem

Jeg vil helt klart anbefale dig at indtage det oralt, put det ned i din vandflaske, for mdma svier utroligt meget i næsen.
husk at drik massere af vand, og husk dine solbriller ;) God første gang. Ja tak dakke dakke dak :)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Er det ikke kun douchebags, der tager solbriller på til fest.. I mørke.. Indendørs?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

haha, det kan være virkelig rart at have solbriller på, da ens pupiller bliver meget store(af mdma) og derfor bliver alt meget lyst. desuden er det meget fedt at kunne lukke sig lidt inde i sin egen verden og spasse ud som man har lyst til uden at skulle tænke over ens ansigtsudtryk.

så nej, det er ikke KUN douchebags :) men jo der er også nogle folk der tror de bliver til Agent Smith (matrix ref.) så snart de tager solbriller på indendørs.

Dedikeret medlem

Er det ikke kun douchebags, der tager solbriller på til fest.. I mørke.. Indendørs?

Er det ikke kun folk som dig der er så smask fyldt med fordomme ?...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
haha, det kan være virkelig rart at have solbriller på, da ens pupiller bliver meget store(af mdma) og derfor bliver alt meget lyst. desuden er det meget fedt at kunne lukke sig lidt inde i sin egen verden og spasse ud som man har lyst til uden at skulle tænke over ens ansigtsudtryk.

så nej, det er ikke KUN douchebags :) men jo der er også nogle folk der tror de bliver til Agent Smith (matrix ref.) så snart de tager solbriller på indendørs.

Det er de der fullface sunglasses?
Billede

Junior medlem

Nej det er det ikke, som Joe_biden siger så kan du få lov til at lukke dig inde i din egen verden og bare lave din ansigtsudtryk.
Og ja, hvis man havde sådan en der maske på, så jeg ville da da personligt føle mig endnu mere godt tilpas.
Jeg elsker at skejse ud på MDMA, og tage det mærkeligeste tøj på, og bare sidde i min egen verden :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

når man står på en club på et dansegulv med solbriller på så skal man være ret skarp som dørmand/påvirket festperson for at kunne se hvordan personen bag solbrillerne har det. du skal læse et ansigtsudtryk kun ud fra næsen og munden.. så medmindre man har en rigtig vild kæbeknuser igang så ville jeg ikke være bekymre mig.

Dedikeret medlem

Nej det er det ikke, som Joe_biden siger så kan du få lov til at lukke dig inde i din egen verden og bare lave din ansigtsudtryk.
Og ja, hvis man havde sådan en der maske på, så jeg ville da da personligt føle mig endnu mere godt tilpas.
Jeg elsker at skejse ud på MDMA, og tage det mærkeligeste tøj på, og bare sidde i min egen verden :)

Joe_biden skrev:
når man står på en club på et dansegulv med solbriller på så skal man være ret skarp som dørmand/påvirket festperson for at kunne se hvordan personen bag solbrillerne har det. du skal læse et ansigtsudtryk kun ud fra næsen og munden.. så medmindre man har en rigtig vild kæbeknuser igang så ville jeg ikke være bekymre mig.

THIS^^^Der er ikke noget bedre en masker og solbriller på MDMA ! Det skulle da lige være joints og frugt ! Gerne på samme tid :rocking:

Junior medlem

Præcis kool! Dig kan jeg lide! ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]