Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har fundet mange bøger på nettet om hash..
Men er der nogen som ved med sikkerhed en titel på en god bog..
Der skal stå noget om hjemme dyrkning i små forhold..?

Håber i kan hjælpe, så jeg ikke skal købe 10 bøger..:)

Medlem
Brugeravatar

HAMPEDYRKERENS HÅNDBOG
Af Mel Frank og Ed Rosenthal

Citat:
Den helt fundamentale og uundværlige dyrkningsvejledning om hampeplanten.

Medlem
Brugeravatar

Btw tror måske at du skulle have oprettet indlægget under cannabis dyrkning :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, Hampedyrkerens håndbog kan klart anbefales.

Jeg kan også anbefale Jorge Cervantes' Ultimate Grow DVD 1, 2 og 3 ..
Han skriver vidst også bøger, men de findes nok ikke på dansk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Før der var noget der hed nettet og alt det der, købte jeg med meget besvær "Marijuana Horticulture: The Indoor/Outdoor Medical Grower's Bible" af Jorge Cervantes. Den og nogle frø fra Sensi Seed (jeg tror der var 8 strains dengang) gjorde os i stand til at lave et hydro grow i en lejlighed i kbh. Den er kommet i nye udgaver og er holdt up to date siden den først kom ud i 1983! Er på lidt over 500 sider med over 1000 billeder og illustrationer. Har solgt en halv mil. eksemplar på et par sprog. Kan fås for omkring 20$ på nettet. Det vil helt klart være mit bedste bud, hvis du leder efter et "Codex Dyrk Selv" da jeg som sagt selv har praktisk erfaring med at den bog alene kan gøre "det" for et par meget unge, skæve og tumpede knægte. Og meget af det jeg lærte den gang har tjent mig senere, indendørs og udendørs. Og ikke kun hvad ang. cannabis, som HDH, var det hvad der satte mig i gang med at lære om planter og vider biologi som ingen velmenene uddannelses system nogensinde ville være istand til.
Jeg begræder at ha' mistet mit egen ex. af "Hampedyrkerens Håndbog". Den bog har helt sikkert en speciel plads i mit hjerte. Men nutildags er bogen vist mest en kuriositet (af stor kulturhistorisk værdi vel at mærke). Men er hvis ikke updatet siden 80'erne? Hvis man kan få fat på den uden at betale samler pris for den, så er det da bare at købe den. Og den har den force at den er på dansk, hvis ens engelske ikke er til teknisk læsning. Den ligger vist på engelsk på nettet til fri afbenyttelse, men det er en rigtig bog til at have i hånden du tænker på ikke?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Korrekt at den ikke er blevet opdateret siden 80'erne, hvorfor den også er spækket med gamle hippie myter. Den kan selvfølgelig stadigvæk bruges, men vil klart sige at der er bedre information at finde rundt omkring på nettet, i guides og sådan noget.

Junior medlem

Man købe "Hampedyrkerens Håndbog" på nettet for 128 kroner..:)

Junior medlem

Men er Hampedyrkerns håndbog nok...?

Kan sagtens læse engelsk men gider det ikke og læse det for man møder mange fremmedeord i sådan en bog, specielt når det er et emne man ikke ved så meget om...

Skal bare ha en enkelt eller 2 i skabet..

Junior medlem

Nu hjemme hos mig kommer der meget familie hele tiden så har et perfekt sted i et rum hvor der sjælden kommer nogen
og i et skab i mit skrivebord som altid er låst og det er kun mig som kan dirke den op, men skabet er kun 45 cm højt.

Er der planter som ikké bliver særlig høje og måske bare bredder sig istedet..?

Kan det lade sig gøre..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

45cm. så rækker en gammel hippe bog fra 70'-80' med forord af selveste Ebbe Kløvedal nok ikke..... Så skal du ud i noget LED thingy artig noget og det går vist så stærkt at der ikke bliver skrevet bøger om det. Personlig er jeg stået af der, en glødelampe forstår jeg, en højtryks lampe hmm.. måske, LED nej. Men da det sikkert er fremtiden inde for indendørs dyrkning så kan jeg da kun opfordre til at sidde sig ide i det. Lige noget for en ung frisk hjerne at tumle med!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]