Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 15:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej Psy

Jeg har fundet lighteren frem, da min pusher er væk på ferie, så jeg har ikke nogle andre muligheder sådan en fredag aften, for har ikke så mange midler.

Jeg har siddet og sniffet i godt 20 minutter har ikke oplevet den vilde rus endnu, skal jeg bare opgive :D?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal stoppe med det samme!
Lightergas kan give hjerneskader og slå dig ihjel.

Medlem

Ja det er jeg klar over :) Spurgte egentlig bare om det kunne betale sig at fortsætte til rusen kommer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej for fanden da, selvfølgelig skal du ikke sidde og sniffe ting, der opløser hjernen. Det er sgu da det sørgeligste jeg længe har læst, såfremt du er bevidst om hvad det egentlig er du udsætter dig selv for. Skal du absolut bare være blæst, fordi det er fredag aften?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, det er da fuldstændig vanvittigt snotdumt af dig at gøre det alligevel så. Er du virkelig så desperat efter at blive skæv, at du vil idsætte dig slev for den fare det er?
Der er forhåbentlig ikke nogen herinde der vil guide dig til brug af lightergas.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det er jeg klar over :) Spurgte egentlig bare om det kunne betale sig at fortsætte til rusen kommer?

Nej, det var ikke det du spurgte om. Læs dit eget indlæg igen, hvis du er i tvivl

Medlem

Drenge, jeg ved hvad jeg har med at gøre, kan i ikke komme med noget harm reduction istedet for at skræmme mig væk fra det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drenge, jeg ved hvad jeg har med at gøre, kan i ikke komme med noget harm reduction istedet for at skræmme mig væk fra det.

Det var 100% HR, din spade. Du spørger om hvorvidt du bør opgive dit lille 'projekt', og det svarer vi på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det eneste harmreduction der findes i forbindelse med lightergas er ikke at tage det :)

edit: damn du er hurtig Shambala :)

Senest rettet af Homo Superior 19 jan 2013 00:37, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Tror bare jeg opgiver det her..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
God idé :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
snif en bane chilipulver, og voilá, endorfinrus!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hvordan føles en lightergas rus? Tanken om at det æder hjernen er ret klam.

Medlem

Vil sige jeg ikke tænker så meget på bivirkninger, hvilket nok er tæmmelig uklogt, men jeg synes det føles sløvende og man er hel tom i hovedet og nogle gange mærker jeg en mild eufori.. Synes det er nice nok, det skal dog ikke tages som en opfordring.

Dedikeret medlem

Jeg syntes kun det er klamme mennesker som suger lighter gas. uhmmm godt med butan osv osv i lungerne, det skal nok sparke dig i røven om nogle år, husk kræft og sådan gerne viser sig efter et par år.

Tænk dig om det er virkelig skadeligt det du har gang i

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Du skal bare lade være med at sniffe det lort

Jeg håber du vil læse det her og forstå, at det du har gang i er totalt hjernedødt (bogstavelig talt).
http://ungekontakten.com/?id=184571
Citat:
Bivirkninger og risici
Ved den akutte rus kan man blive meget uklar og desorienteret og får svært ved at styre sine bevægelser. Typisk foregår snifning på afsides udendørs steder, f.eks. jernebanelegemer eller busskure. Der er risiko for at man roder sig ud på banelegemet eller i trafikken.
Snifning af opløsningsmidler virker med det samme på hjernen. En stor risiko i den forbindelse er at det center i hjernen, som styrer åndedrættet, bedøves af gassen, så vejrtrækningen ophører. Efter 4-6 minutter uden ilt er der risiko for permanente hjerneskader, og risikoen for at dø, hvis man ikke bliver fundet og hjulpet i tide, er selvfølgelig også til stede.

Man ser desuden, især ved førstegangssniffere, et fænomen, som kaldes akut snifningsdød. Man kan ikke forklare det endnu, men tilsyneladende kan den pludselige inhalation af opløsningsmidler forårsage akut hjertestop.

Når der lukkes store mængder gas ud i et lokale og der efterfølgende tændes ild, f.eks. for at ryge en smøg, er det meget farligt! Gassen, som svæver rundt i luften, vil antænde, hvilket medfører store forbrændinger.

Man kan få ubehagelige følgevirkninger af at sniffe lightergas: Man bliver sløv, kan få hovedpine, kvalme, forkølelsessymptomer, irriterede slimhinder, blæner og rødmen på huden omkring næse og mund, miste appetitten, sove dårligt og plages af mareridt.

Forskellen mellem den dosis, som giver rus, og den dosis, som giver forgiftning, er meget lille. Der er derfor stor risiko for forgiftning.

På længere sigt kan snifning give alvorlige skader. Fordi opløsningsmidler fjerner hjernens beskyttende fedtlag er brug forbundet med permanente skader på hjernen allerede fra første sug. I modsætning til f.eks. alkohol er det skader, som hjernen ikke kan reparere. Det kan gå ud over så forskellige funktioner som hukommelse, indlæringsevne og hånd-øje-koordination.

Desuden risikerer man også fysiske skader, herunder skader på lever, nyrer og knoglemarv.

Fordi hjerne og krop endnu ikke er færdigudviklede, når man er ung vil skaderne typisk være større, hjernens og personlighedens udvikling forsinkes, kroppen ældes hurtigere og man risikerer at blive senil i en tidligere alder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg er helt enig i at lightergas er noget af det dummeste at sniffe overhovedet! Men drenge easy, tror godt han forstår det hvis i bare fortælle hvor dumt det er, ingen grund til at kalde ham spade og det kun er "klamme mennesker" som sniffer det.

Drop gassen med det samme! Det er simpelthen ikke det værd. Findes masser andre ting som er federe og mindre skadeligt. Køb noget lattergas.

Medlem
Brugeravatar

Dont feed the troll..

Hvis han rent faktisk er så dum som han lyder, så er løbet alligevel kørt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
dopamin: Man kan jo aldrig vide om det er troll eller ej - derfor syntes jeg det er latterligt at tonen generelt er blevet sådan her.

Trådstarter: Jeg kan ikke give dig et svar ud fra den problemstilling du kom med andet end det ikke er så godt for dig, men det er ikke problemstillingen her og nu.
Nu er situationen ovre, men vil anbefale næste gang at fortælle lidt mere om din fremgangsmåde osv. F.eks om det er direkte fra flasken, lightere osv. Så dem der har noget at byde ind med, bedre kan give et svar.
Håber du ikke er blevet dårlig efter dit forsøg - men håber du kan prøve at komme igennem det på en anden måde næste gang du evt. står i samme situation.

Generelt tror jeg egentlig det er svært at give et bud på hvor meget gas der skal ind, før man bliver påvirket - både fordi der er vist meget få der gør det mere samt at der er forskel på personer samt deres kroppe.

Håber i hvert fald du skriver igen hvis du står i en lignende situation eller noget helt andet - tonen er ikke altid så hård når folk spørger om hjælp, men tror nu lige det her var grænsen for mange.

Hav en god weekend :)
Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]