Jeg går generelt ikke ind for at man nedgør andre rusmidler, for at få sit eget rusmiddel til at fremstå bedre. Derfor mener jeg ikke, at man skal bruge denne undersøgelse som et argument i kampen for en legalisering af Cannabis, fordi det undergraver argumentet om, at man selv skal have lov til at vælge sine rusmidler, og at rusmidler ikke nødvendigvis er lige skadelige for alle, da det handler om at bruge dem med måde(HR).
Denne undersøgelse viser, at rusmidler er skadelige for både individ og samfund, nogle mere end andre. Hvis man vil bruge undersøgelsen som et argument hvor man f.eks. siger: "Hvorfor er alkohol lovligt, når det er mere skadeligt for samfundet og individet, end Cannabis, som er ulovligt?" Hvis man bruger dette argument, så glemmer man at der findes personer, som godt kan finde ud af at bruge alkohol med måde, og hvorfor skulle det så være ulovligt for dem? Lige som med Cannabis, nogle kan finde ud af at bruge det med måde, så hvorfor skal de hænges op som forbrydere?
Når det så er sagt, så synes jeg passende, at en undersøgelse som denne, kan bruges til at påpege, at den nuværende lovgivning fejler, da vores allesammen elskede Ethanol, som rent faktisk er lovligt, viser sig at være et af de mest skadelige rusmidler. En undersøgelse som denne bør ikke nødvendigvis bruges som et argument for at lovliggøre andre stoffer, men, den bør smækkes i hovedet på de danske forældre inden de opfordre deres børn til at drikke alkohol ved deres konfirmation. Den nuværende holdning til alkohol og den måde de unge bliver kastet ud i flasken på, er for mig at se fuldstændigt hul i hovedet. En undersøgelse som denne kan bruges som et stærkt argument for, at der skal gøres noget ved den udbredte holdning, som vi har til alkohol i Danmark. Hvorfor skal 14-årige opfordres til druk? Hvorfor skal der være et lighedstegn imellem det at træde ind i de voksnes rækker og det at drikke alkohol? Shit, I don't get it...

Edit: Haha.. Min første rigtige post her inde i lang tid, og så hopper jeg fuldstændigt udenom debatten og kører mit eget shit... Well, I'm back people