Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 23:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
hørt

Medlem

Jeg synes det er noget generaliserende at påstå at man ikke kan jage sine drømme når man tager stoffer.

siger du at rophe er generaliserende? :D

Du er så kedelig at høre på, seriøst ;)

Medlem
Brugeravatar

0.20...

Junior medlem

Nej nok ikk, men eftersom han sked i sine bukser så synes jeg sgu det var sørgeligt at være så blæst.. Men hva fa'en det jo op til en selv, jeg har aldrig og vil aldrig ende i lignende situation :)
Men det var underholdende for andre der grinte og lavede videor, måske det kan findes på youtube el lign :-P

Det skulle være forbudt at tage video af folk der er blæste

Haha hvorfor det? Du vælger selv at være blæst så kan du jo bare lade være at gå på gaden..
Mener at den er selvforskyldt i denne situation ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg tror folk tager stoffer af samme grund som folk drikker sig fulde.

Dedikeret medlem

red.

Håber du er et bedre sted nu, FSO!

Jo tak det er jeg - nærmer mig de 40 år og elsker livet.
Er taknemlig for det ikke lykkes for mig og trække stikket ud under diverse nedture og psykoser.

Psykoser? De har vel været flygtige eftersom du sidder her?
Men kan du fortælle om den oplevelse måske? Hvordan vidste du at det var en psykose, hvor lang tid varede de osv? :)

Nedenstående var den lange - har også et par gang haft mere kortvarrige slip af virkeligheden som resulterede i selvmordsforsøg, hvor det må siges at være nærmest guddommelig indgriben som reddede mig. Rent held kunne det også kaldes at jeg er sluppet med brud på rygsøjlen og lidt skudhuller i loft og væg herhjemme.
viewtopic.php?f=18&t=23081

"Badblindboy skrev:
Jeg kunne høre folks tanker i flere år fra jeg var en 19-20 stykker og frem til jeg var en ca 25 - selvfølgelig meget af dæmpet tilsidst men kan stadigt til tider høre dæmpet støj.
Mareridtet var da det var høje stemmer tilhørte omkring værende folk naboer og lignende - plus der var en god og en ond stemme - de var begge sandfærdige men så verden i hvid eller sort godt skidt. De to kunne råbe igennem.
De sidste tanker som påvirkede mig var var nogle højt udviklede væsner som jeg til tider kunne tune mig ind på og her ved opnå bevidsthed om det uforklarlige - bevidstheden forsvandt selvfølgelig for mig da kompleksiteten var ekstrem.
Da jeg ikke kunne komme i psykolog behandling medmindre jeg stoppede med at ryge så valgte jeg og ryge det tog nok lige et par år ekstra på den bekostning.
Det der fik det løst var en meditations teknik (fandt jeg ud af senere at det var) som jeg brugte til og tømme hovedet og dermed kunne falde i søvn - hvilket ellers var et stort problem.
De udløsende stoffer var nok kombinationen af amfetamin - exstacy og hash."

Vidste ikke det var en psykose jeg troede på mine vrang forstillinger også selv efter jeg fandt ud af jeg ikke kunne læse tanker, så kunne jeg det jo stadigt.

Senest rettet af .....? 10 jan 2013 16:33, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Så du så væsner men vidste ikke at det var en psykose?
Og det med at læse tanker er jo ligeså uvirkeligt.. Hmm

Det er mig en gåde med sådan nogle psykoser

Dedikeret medlem

Så dem ikke jeg kommunikerede med dem.

Har også selv haft svært ved at forstå det, men det her gav mening til min forståelse.

Neurotikkeren bygger luftkastelser - psykotikkeren flytter ind i dem.

Giver det mening?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

:sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks:

viewtopic.php?f=5&t=16177&start=0
viewtopic.php?f=18&t=28098
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =5&t=40059
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 17&start=0

Senest rettet af incase 10 jan 2013 17:42, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

:sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks:

Så lad da vær!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
fordi det var spændende at prøve at udforske sine egne grænser

Er ikke helt sikker på hvad du mener med det her, men umiddelbart lyder det som en af de værste grunde til at tage stoffer. Hvilke grænser er det du søger? For hvis det er at se hvor meget du kan holde til så burde du virkeligt stoppe og overvejer konsekvenserne af hvad du har gang i. Jeg kan forstå hvis man gør det for oplevelsens skyld. Jeg kan endda forstå hvis man gør det for at komme væk fra noget, selvom det selvfølgeligt heller ikke er det smarteste.

For det første, så skriver jeg VAR, hvilket er fordi jeg ikke længere gør i andet end en joint i ny og næ som jeg også skriver i denne tråd.

For det andet, mener jeg det samme som du mener når du siger for oplevelsens skyld. Jeg var nysgerrig og fandt stoffer fascinerende. Og jeg brugte rigeligt med tid på at undersøge sagen inden jeg forsøgte mig frem de første gange.

Jeg gør ikke længere som sagt, og det er fordi jeg synes ikke der er mere at komme efter. For mig har det aldrig været en flugt fra noget, tværtimod, så var det for at finde ud af hvad det var for en størrelse. Jeg er glad for at have prøvet, og for aldrig at have haft et dårligt forhold til stoffer. Især lsd, som har været en kæmpe inspiration til både at søge efter viden og gøre brug af den viden man skraber sammen. Selvom det kun blev til få gange, så føler jeg alligevel at jeg fik det ud af det, som jeg søgte, og det var en oplevelse for livet :) med andre ord, at få prøvet sine grænser af.

Håber det var lidt mere uddybende.

Junior medlem

Klovn Absolut ingen tvinger dig til at deltage ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes det er noget generaliserende at påstå at man ikke kan jage sine drømme når man tager stoffer.

siger du at rophe er generaliserende? :D

Du er så kedelig at høre på, seriøst ;)

At dømme fra dine indlæg er du meget generaliserende, her vil jeg give mandenmedskægget ret.
Det gælder om hele tiden at kunne udfordre sine egne synspunkter, så man kan udvikle sine holdninger. Sug viden til dig.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor tager (du/i/man) stoffer?
-det får mig til at slappe af. gør det dog ikke så ofte.
Har man overvejet eller oplevet konsekvenser både i nutid og på langtidssigt?
-ja da
Hva mener i der er baggrund for psykoser?
-overforbrug, medfødte tendenser evt.
Har nogen oplevet positiv mental udvikling?
-næh.
Hvorfor tør man, tænk hvis man selv blev sindslidende, er det chancen værd?
-det gør det sjældent.

Medlem
Brugeravatar

Det gælder om hele tiden at kunne udfordre sine egne synspunkter, så man kan udvikle sine holdninger. Sug viden til dig.

Thumbs up!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fedt man, written like!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Hvorfor tager (du/i/man) stoffer?

fordi det giver mig mulighed for ar udforske mig selv, min tankevirksomhed eller bare giver mig en pause når der er brug for det. Desuden falder det mig naturligt at prøve nye ting for at udforske mig selv og verden omkring mig...

Har man overvejet eller oplevet konsekvenser både i nutid og på langtidssigt?

Da jeg første og sidste gang prøvede kokain sad jeg en hel aften anspændt i hele kroppen og et tankemylder uden lige. ingen ide om det var coken, noget cut-halløj eller mig selv den var gal med, men jeg gør det ikke igen.

Jeg er fra barnsben opdraget med at alle stoffer, fra vitaminpillen, kaffen og hovedpinepillen til hash, coke og amf, skal behandles med ypperste respekt. Hvad der første gang cementerede den holdning, var første gang jeg drak mig stiv (og den efterfølgende dags kraniebrud). Hvad der lagde den fast, var min oplevelse med coke.

Hva mener i der er baggrund for psykoser?

Hvordan ens hjerne er bygget op, i al fald på grundplanet. Det kommer an på hvordan hjernen arbejder og dens opbygning når det kommer til at forudsige et bestemt stofs virkning. Nogle kan tåle stoffet og andre kan ikke.
Den anden mulighed ligger i hjernens forsvarssystemer, da hjernen i bund og grund er en meget avanceret biokemisk computer, kræver den en slags "antivirus", en måde til at beskytte ikke bare de funktioner i kroppen den varetager, men også den selv og de informationer den indeholder (viden, minder osv.). Som mange computervira kan sætte AV programmer ude af spil, vil jeg tro at visse stoffer også kan påvirke hjernens foranstaltninger, så hjernen opretter forkerte nerveforbindelser og de indbyggede informationer går i stykker. Yderligere ravage sker og hjernens kemiske balance bliver forstyrret eller ødelagt.

En meget forsimplet form sker når man overclocker processoren i en computer. Processorens hastighed øges udover det den er beregnet til, og trækker man den højt nok op, vil den begynde at regne forkert (hvilket ender i BSoD eller at maskinen fryser). Når man indtager et stof, kører hjernen også på en anden måde end den er beregnet til, der er bare MEGET mere der kan gå i stykker på mange flere måder, da hjernen er mange gange mere kompliceret end den chip der sidder i din computer.

Der er også en grund til at brugere af psykedeliske stoffer konstant taler om "set & setting". Forkert mindset og forkerte omgivelser kan trække ens visuals ud på et grumt sidespor, der kan være direkte traumatiserende for personen. Det i sig selv er nok til at få en ud i en psykose eller en sidslidelse.

Har nogen oplevet positiv mental udvikling?

Der er mange ting jeg synes har været positive. Udover at blive et generelt bedre menneske i hverdagen, er der også mange ting jeg har fået afklaret med mig selv og verden omkring mig.

Hvorfor tør man, tænk hvis man selv blev sindslidende, er det chancen værd?

Hvorfor ryger man smøger hvis man ved at man vil dø tidligere?
Jeg har ingen intention om at stoppe med at ryge, det kan godt være at jeg dør yngre, men jeg dør gladere. Jeg kender konsekvensen og har truffet valget. Det samme med stoffer. Der er ikke noget der hedder en gratis middag, konsekvensen lurer altid over en, og ved det første hiv/pille/bane træffer man valget om at tage konsekvensen med alt godt og dårligt det indebærer. Derefter er det op til én selv om man vil gøre noget ved det eller blive ved. Man har altid valget, men siger man ja, siger man også ja til konsekvenserne, ligesom man siger ja til at give sin førstefødte til Apple hver gang man opdaterer iTunes.

alt i alt falder det tilbage på at have respekt for stoffet og sikre sig med harm reduction hvor det er nødvendigt, men der er altid en risiko for at det går galt. HR, respekt og sund fornuft når rigtigt langt i at dæmpe den risiko, men den er der altid stadig. Der er stoffer der er relativt harmløse (hash fx.), men der er skam også en del der kan tage livet af én, især hvis man blander en masse sammen eller bruger dem forkert.

Medlem
Brugeravatar

1 Hvorfor tager (du/i/man) stoffer?

2 Har man overvejet eller oplevet konsekvenser både i nutid og på langtidssigt?

3 Hva mener i der er baggrund for psykoser?

4 Har nogen oplevet positiv mental udvikling?

5 Hvorfor tør man, tænk hvis man selv blev sindslidende, er det chancen værd?

1 fordi det er sjovt, og hyggeligt,

2 ja har oplevet/ har fået konsekvenserne af at tag for mange stoffer, som fx HPPD efter en ordenlig shat 2-cb

3 din psykiske tilstand

4 ja på svampe,

5 det er det samme som at sige,,, hvorfor tør man drikke øl og gå kold udenfor i frostgrader og dø af kulde..

eller man tør vel fordi man føler sig tiltrukket af at prøve noget nyt istedet for at hælde alkohol på sig selv være weekend,

Dedikeret medlem

OP man kan godt lære af andres erfaringer og oplevelser, men i dette tilfælde er det nok bedre at have sin egen meninger og holdninger..

konsekvensen af et stof er jo en umiddelbar ændring i hjernen på kort sigt, hvilket selvfølgelig også medfører forandringer på længere sigt.

hvis man (du) er bange for at crashe i en bil, kan jeg ikke anbefale dig at køre race, eller at blive formel2000-kører.. der er jo vildt mange andre spændende retninger i livet "man" kan kaste sin interesse over.. *stoffer* er kun en af dem..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1. Jeg tager stoffer fordi at det ville være svært at flytte rundt på ting eller f.eks spise mad uden at "tage stoffer". Endten ved brug af hænder, fødder, læber, albuer eller andre uoverskugelige metoder.
Sidebemærkning: Jeg vil mene at de bevidsthedsudvidende effekter er blevet grundig bevist igennem verdenshistorien. Derfor vælger jeg at tro på mine omgivelser og bevæge mig i de retninger jeg gør.

2. Det er svært ikke at opleve og overveje konsekvenser. Men ja jeg har både oplevet og overvejet mange både gode og dårlige konsekvenser i mit liv... også stofrelaterede!

3. Efter at have været indlagt på en psykiatrisk afdeling er jeg ikke længere sikker på hvad dvs. at have psykose. Men jeg tror at det har noget at gøre med inkompente medarbejderes frygt for kærlighedsrelaterede situationer, som de ikke er fuldt udviklede nok til at kunne sætte sig ind i, hvorefter de typisk vil prøve at redde situationen vha. lovmæssig tvangsfodring af osteklokke-frembringende kemikalier skabt af en lægemiddelindustri hvis hovedsagelige eksistensgrundlag er pga. pengeindtjeningsmuligheder.

4. Ja jeg har oplevet positiv mental udvikling både ved brug af semi-psykedeliske og full-psykedeliske substanser. De semi-psykedeliske kan hurtigere miste "magien / de psykedeliske effekter" end de full-psykedeliske. Hvor imod de full-psykedeliske substanser lettere kan frembringe tilstande som endten minder om eller rent faktisk er delerium ved overdosering.

5. Jeg vil bestemt mene at det er chancen vær at følge den psykedeliske tankegang og tage disse tilhørende stoffer, hvis man har forståelse for hvad man laver og hvorfor man gør det, så længe man prøver at minimere de eventuelle skader der kan forekomme ved indtagelse og tilhørende sanseindtryk. + alle de andre regler jeg har!!! 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]