Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 17:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Hej Psyfolk,

Jeg har på det seneste undret mig noget over, at det MDMA jeg igennem længere tid har købt (endda forskellige steder) har gjort mig mere spacy og tung end let og 'loved up'. Der har helt klart været meget af de samme virkninger som forventet, men uden den såkaldte 'magi'.
Mine første konklusioner har været, at jeg sikkert har taget for meget MDMA igennem tiden, og at magien af den grund bare var forsvundet - sur røv! Det bliver der jo ofte talt om.

Men så fik jeg den anden dag et badge MDMA som til min store overraskelse pludselig virkede præcist som det skulle, og som erindrede mig om, hvad det var, der fik mig til at falde på halen over MDMA i de gode gamle dage: Det var fjerlet dans over vintermarker og uendelig rummelighed og interesse i alt og alle. Samtidig en følelse af, at mine trætte knogler og mit tyngede sind blev kureret for årelange kvababelser. En renselse, som fortsætter her længe efter at stoffet er udskilt. The Real Stuff !

Jeg har nu været lidt i hælene på Shulgin og og andre skribenter og har efterforsket lidt på MDxx derivaterne. Jeg er ikke kemiker, så jeg forstår ikke alting. Men jeg har fået det klare indtryk, at der trods mange ligheder mellem forskellige MDxx'er (f.eks. MDEA, MBDB m.flere) og MDMA, så er der også forskelle. Bl.a er forskellen mellem MDEA og MDMA beskrevet således på wikipedia:

Citat:
The subjective effects of MDEA are very similar to those of MDMA. However, the euphoric and "loved up" feelings associated with MDMA are not as pronounced in comparison. The effects of MDEA are also not as stimulating as MDMA, as it is said to be somewhat stoning in high doses [...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Methylened ... mphetamine

SÅ DERFOR er jeg nu kommet i tvivl om hvorvidt meget af det der bliver solgt på markedet som MDMA i virkeligheden ofte er nogle af de andre MDxx'er.
I forlængelse følger en række andre spørgsmål:

Hvad er jeres erfaringer med, at et andet MDxx sælges som MDMA?
    Hvad er ideen med at sælge et andet MDxx som MDMA (er det billigere? lettere at fremstille? Eller er det forbundet med an anden straf, hvis det bliver konfiskeret?)?

Hvordan tester man sit indkøb for hvilket stof man har i hænderne? Findes der anonyme laboratorier, man kan sende en prøve til (mener jeg at have hørt om for mange år siden)?

Vil et 'test kit' kunne afsløre hvad man har med at gøre, eller tester det kun renheden af MDMA?
    Er 'test kit' pålidelige?

Jeg glæder mig til at høre kvallificerede bud på denne problematik.

De bedste hilsner, og P.L.U.R (Peace, Love, unity and Respect)
UhrSump

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvad er jeres erfaringer med, at et andet MDxx sælges som MDMA? - Ingen udover dem du selv nævner. Efter en lang periode med mange trip på MDMA troede jeg egentlig også jeg havde mistet "magien" som du kalder den. Nu bliver jeg ligeså nysgerrig som dig.

Det eneste jeg lige kan komme i tanke om er at en af mine venner har fundet en lovlig analog til MDMA. MDAI hedder det vist. Jeg har prøvet det ved oral optagelse, men det var ikke nogen fed oplevelse. Blev egentlig mere træt. Kæmpe pupiller og let sveden, men ellers bare træt og stille. Kunne sagtens relatere det til MDMA men ikke med nogen eufori eller noget lign.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg har kun set irl og indtaget mdma og methylone, der var kæmpe forskel på udseende, og doserne var slet ikke de samme.. så det havde været svært at sælge det ene som det... i det tilfælde i hvert fald.

mdma gør jo ikke ret meget andet end at udløse serotonin, hvis du er i en situation hvor alt er himmelsk er det langt federe end at tage det når man er bankelam kl. 4 om natten i køge midtby.. mindset og setting gør alt for mig, i forhold til mdma trip.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

UrhSump: hvor store doser plejer du at tage, af det stof som nok ikke er MDMA?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

mdma gør jo ikke ret meget andet end at udløse serotonin,

MDMA påvirker også dine niveauer af dopamin og noradrenalin i stor stil.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

mdma gør jo ikke ret meget andet end at udløse serotonin,

MDMA påvirker også dine niveauer af dopamin og noradrenalin i stor stil.

Også oxytocin, the loooove hormone.

Set og setting med MDMA betyder ALT for om du oplever den magiske loved up euforiske følelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det skal siges MDEA og MBDB er meget sjældne kemikalier og det er nok ikke det du har haft fingrene i. Hvad det kan være cuttet med/ellers kan være ved jeg desværre ikke.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jep, jeg kan huske for 10år siden ca. at jeg hørte i nyhederne at MDEA var lovligt, det blev det dog ikke ved med at være særligt længe.

De mest almindeline MDXX udover MDMA er nok bk-MDMA og bk-MBDB. Jeg tror de færreste ville forveksle nogen af de 2 med MDMA, selvom de minder om er der en stor forskel(Jeg har prøvet alle 3).

Jeg tvivler stærkt på at det skulle være enten MDEA eller MBDB. Mon ikke bare det er ringe MDMA og/eller du har mistet magien pga. for hyppigt brug?
Det er et kendt fænomen at MDMA for tit mister sin magi..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tvivler stærkt på at det skulle være enten MDEA eller MBDB. Mon ikke bare det er ringe MDMA og/eller du har mistet magien pga. for hyppigt brug?

At det lige præcis er MDEA eller MBDB er måske ikke ret sandsynligt, men at det er et andet af de vildt mange entaktogener der findes (og kan købes både lovligt og ulovligt) er da ganske plausibelt. Faktisk vil jeg mene at det er ret sandsynligt når man kigger på trådstarters oplevelse med "MDMA" fra en anden kilde - der virkede efter hensigten.

Noget man sikkert også skal tage i betragtning er dette: Den "højrehåndede" stereoisomer af MDMA virker anderledes end den venstre (altså spejlvendte). Der står noget om der her: http://countyourculture.com/2011/05/23/ ... agic-mdma/ . Altså kan selv "rent" MDMA variere i virkning (også hvis vi medregner hjernens variation over tid).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Noget man sikkert også skal tage i betragtning er dette: Den "højrehåndede" stereoisomer af MDMA virker anderledes end den venstre (altså spejlvendte). Der står noget om der her: http://countyourculture.com/2011/05/23/ ... agic-mdma/ . Altså kan selv "rent" MDMA variere i virkning (også hvis vi medregner hjernens variation over tid).

Svjv er MDMA racemisk, dvs. 50/50 blandning af de 2 isomere. Ligesom amfetamin på gadeplan.
Jeg tror at de fleste synteser ender ud med et racemisk produkt. At dreje de 50% levo til dextro kræver yderligere arbejde. Eftersom MDMA sjældent er oprenset ordentligt, tror jeg det er sandsynligt at antage at der ikke er nogen der bruger deres tid og penge på at lave single-isomer MDMA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Svjv er MDMA racemisk, dvs. 50/50 blandning af de 2 isomere. Ligesom amfetamin på gadeplan.
Jeg tror at de fleste synteser ender ud med et racemisk produkt. At dreje de 50% levo til dextro kræver yderligere arbejde. Eftersom MDMA sjældent er oprenset ordentligt, tror jeg det er sandsynligt at antage at der ikke er nogen der bruger deres tid og penge på at lave single-isomer MDMA.

Okay, fair nok, tak for rettelsen! Når du siger "de fleste synteser", tror du så at man skal regne det for ekstremt usandsynligt at støde på MDMA med "overvægt" til den ene side?

Admin
Brugeravatar

Jeg vil sige, det er ekstremt usandsynligt at finde enantiomert beriget mdma på gaden. Det er meget, meget dyrere og besværligt at lave enantiomert beriget mdma end racemisk.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Super, mange tak for svaret!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
UrhSump: hvor store doser plejer du at tage, af det stof som nok ikke er MDMA?

Jeg lægger som regel ud et sted mellem de klassiske 125 mg - til 150 mg.
Eller en ottendel til en sjettedel af et gram - eyeballed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]