Tænkte på nedsættelsen af ens spyt produktion, da det jo spyt de måler fra. Vi har alle prøvet en teske kanel, som tørre ens mund i fuld smadder.
Bolsjer giver da en forøget produktion af spyt, ville det ikke være en større risiko?
En anden mulighed kunne være, at have pinden i luften inde i munden, så den ikke kom i særlig meget kontakt med spyttet

Jeg ved ikke om bolcher giver en forøget mængde spyt. Jeg tror bare at det føles af mere fordi bolchet smelter, og det så fortynder spyttet.
Er der ikke noget med at der sidder en 'våd' indikator, som fortæller når den er klar, på pinden?
Jo, jeg skulle da mene, at spytproduktionen øges, når man sutter på et bolsje. Bolsjet smelter ikke, men bliver opløst.
Kunne egentlig være interessant at se hvor meget spyt et godt hold-kæft bolsje fremkalder - jeg tror sagtens at det kan være 20 ml eller derover...?
Princippet i narkometeret er baseret på immunokemisk analyse, hvorfor jeg ikke tror at alm. sukker vil gøre nogen forskel. Derimod er analysen meget pH afhængig. Så hvis I forsøger med NaOH-pellets i mundhulen i stedet for bolsjer, så tror jeg der er større chance for en falsk negativ - det er dog ikke anbefalelsesværdigt

Jeg ved ikke om det bliver overholdt af panserbasserne, men man må ikke indtage noget 10 minutter før man svaber mundhulen. Det er nok også for at sikre at der ikke er en stor spytproduktion, som kan fortynde en given substans. Endvidere skifter en indikator farve til blå, når der er opsuget 0.4 ml, så hvis man har tørken, kan det nok tage sin tid før mængden er tilstrækkelig.
Hvor kunne det dog være interessant med en objektiv undersøgelse hvor både daglige og lejlighedsvise rygere testes efter at have røget, for at se kinetikken på THC nedbrydningen! Både i spyttet og blodet.
Skal vi skramle om et narkometer og en GC- eller HPLC-MS?