Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 22:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Vægttab??
Medlem

Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle putte dette indlæg, så det blev i general diskussion, så må en mod flytte det hvis nødvendigt!

Jeg har det meste af mit liv haft et vægtproblem, pga. en skade i min ene lægmuskel der gør jeg har svært ved at gå / løbe mere end 5-10 minutter af gangen, uden at få kramper. Det er noget med min hjerne, og at jeg har en for kort sene, som hjernen så får til at spænde konstant.. Der hvor jeg vil hen er at det kræver en operation at få det ordnet, og jeg føler endnu ikke jeg er på det stadie i mit liv at jeg vil under kniven..

Derfor er mit spørgsmål til jer - er der nogle stoffer/kosttilskud som rent faktisk virker mod vægttab? Jeg snakker ikke om bare at spise grøntsager, men mere, nogle piller man kunne spise i stedet for mad, eller der ville gøre så fedtet ikke blev optaget i maven eller lign? Har set diverse piller på headshops som påstår at de er "pillen" med "mystiske urter" - er der nogle der ved noget om emnet, og om der er noget der virker? Glæder mig til at høre fra jer, da det ville påvirke mit liv positivt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig undersøgt det helt til bunds, da det ikke har været relevant for mig at tabe mig, men af hvad jeg har hørt fra folk, er piller ikke værd at bruge penge på. Mange piller der sælges som kosttilskud til vægttab, er også stimulanser, og det er meget usundt at køre en stimulanskur for at tabe sig. Det er altid producenter/forhandlere der råber op om pillernes fremragende egenskaber osv, men det er jo ikke værd at stole på.

Hvis du virkelig vil gøre en indsats, så kig på dit daglige kcal-indtag, og hvad det er du putter i munden. Nedsæt dit indtag, og spis fx. langtidsudløsende kulhydrater, og ting der mætter uden nødvendigvis at indeholde mange kcal

Medlem

Jeg er bare rigtig glad for mad, og får virkelig en glæde ved at spise god mad. Selvfølgelig kunne jeg skære ned, men jeg synes ikke jeg spiser sådan super meget. Jeg spiser ligesom en normal dansker, spiser ikke slik eller chips, og drikker kun sodavand et par gange om ugen. Problemet er jo at jeg nærmest ikke rør mig pga. mine skader - men ja, piller er nok ikke udvejen, derfor kunne jeg godt tænke mig at høre folk der har fået hjælp.. Om det så er at ryge en joint i stedet for et måltid, så er jeg åben for at høre hvad andre tænker om min "sag".

Jeg bor også på et hjem for autistiske børn i forbindelse med en behandlingsdom, så jeg er ikke selv herrer over hvad der bliver serveret - jeg ønsker dog ikke råd om at stoffer og instutioner, fordi jeg føler godt selv jeg kan styre hvornår noget har taget overhånd, og hvornår euforiserende stoffer gavner mig.

Glæder mig til at høre mere :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I perioder gamer jeg rigtig meget, og får slet heller ikke rørt mig, men det har ikke rigtig betydning for min vægt. Der er stor forskel mellem mennesker, på deres stofskifte. Hvilket betyder, at hvis vi åd samme mængde mad, ville du tage på af det, mens der ikke rigtig ville ske noget hos mig. Derfor må du desværre regulere dit indtag.
Kan godt se problemet med du ikke selv bestemmer, hvad der serveres. Kan du ikke komme med forslag til mad? Eller er det bare dem der sidder på magten i køkkenet?

At ryge en joint i stedet for et måltid, ville nok bare resultere i flere måltider, så det ville jeg bestemt ikke anbefale :p

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis det er fordi det kun er løb, der kommer til at gøre nas, så kunne du jo tage cyklen eller svømme i stedet.. Eller evt løbe de 5 min af gangen du kan, over flere gange..
Og så kunne du fx finde et andet forum at spørge om motionsråd på, end et narkoboard

Admin
Brugeravatar

Mindre mad og mere motion. Det er kort sagt den eneste holdbare løsning, hvis man vil tabe sig. Der findes mange, mange andre måder at motionere på end løb. Det er sådan set kun fantasien, der sætter grænser. Som Frugthat nævner ku man f.eks. svømme i stedet. Man forbrænder meget, får tonet musklerne en smule og det er samtidig ret skånsomt for leddene.

Der er ingen mirakelkur, der fører til et vedvarende vægttab.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
For en kortere periode, kan du prøve en protein kur. Virkede for en kammerat, han tabte i hvert fald 4 kg på en måned. Han overholdet den ikke 100%, så om du kan tabe mere, ved jeg ikke. Du skal dog helst ikke fortsætte for længe af gang med den kur ;)
Døjer selv med knæ problemer, så hvis du har mulighed for at skaffe en god cykel, kan det klart anbefales :)

Som frugthat er inde på, så kan du prøve at løbe små distancer af gangen, for at træne dine led/muskelgrupper op? I så fald du vil prøve det, så husk at strække godt ud inden! Det hjælper meget!

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Styrketræning og stenalderkost.

Senest rettet af Lektier 09 jan 2013 19:05, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

http://www.nem-slankekur.dk/alli-ny-sla ... ndkoeb.htm

Prøv at tjekke det her ud. Skulle virke fint sammen med diæt har godt nok nogle hm bivirkninger - men det er lovligt håndkøbs medicin og helt sikkert sundere end piller med sibutramine (kræftrisiko) eller Effedrin (belaster kredsløbet).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad være med at spise proteinkure, suppekure og alle andre mærkelige påfund, det er noget pjat og der er intet videnskabeligt bevis for at de virker, det der kan give størst succes er at lade være med at drikke kalorier - f.eks. alkoholiske drikke, juice, mælk, sodavand osv. Især søde drikke er de værste. Sørg ellers for at holde dig til de almindelige kostråd. 30E% fedt, 20E% protein, 50E% kulhydrat. Lad være med at købe kosttilskud på skumle internetsider, i bedste fald kan du risikere at de ikke virker, i værste fald er de direkte farlige. Dinitrophenol som skulle være temmelig udbredt er f.eks. en afkobler af elektrontransporten som gør at du bruger din "mad" til at danne varme frem for energi, hvilket lyder skidesmart men jeg tror ikke det er helt sikkert at tage det i praksis, stoffer der påvirker funktionen af elektrontransporten (f.eks. cyanid) plejer at være pænt giftige.

Dyrk noget ikke-vægt-bærende motion og stop med at spise efter 6 timer inden sengetid, hold dig til sundhedsstyrelsens kostråd, prøv evt. Alli som Fso linker til. Det er de bedste råd jeg har.

Junior medlem

Kure kan sagtens virke, prøv evt at søge på Atkins kuren..
Hvis du vil opnå et vægttab, så skru ned for kulhydrater.
50% er alt før højt hvis man vil opnå et vægttab. skru ned for dem, og op for fedt og proteiner :-)
Og hvis du endelig skal spise ris, pasta, brød osv. Så sørg for at det er fuldkorn og ikke hvidt.
Prøv at dyrke mest motion muligt, kroppen kan KUN tabe sig på en sund måde hvis antallet af forbrændte kalorier overstiger antallet af indtagede kalorier.

Hvis du insistere på at bruge "stoffer", så læs lidt om T3 og Clenbuterol
Det kræver at man lige sætter sig ind i tingene og læser en del. :)

Dedikeret medlem

Så et program på TV2 her i mandags, hvor det handle om at man kunne blive ældre ved at faste - der blev talt en del om at vores høje protein indhold gjorde at kroppen stressede hvilket øget risikoen for kræft.
Set i lyset heraf tror jeg ikke at protein kur er vejen frem.

Medlem

Så et program på TV2 her i mandags, hvor det handle om at man kunne blive ældre ved at faste -

Jeg tror også at jeg så samme program... Men fungerede det ikke lige omvendt? At hjernen og kroppen synes yngre hvis man fastede en gang i mellem?

Dedikeret medlem

Jo præcist ;) undervejs kom argumentet med at vi skulle skære ned på protein indtaget fordi det stresser cellerne og dermed øger kræft risikoen.

Admin
Brugeravatar

Dinitrophenol som skulle være temmelig udbredt er f.eks. en afkobler af elektrontransporten som gør at du bruger din "mad" til at danne varme frem for energi, hvilket lyder skidesmart men jeg tror ikke det er helt sikkert at tage det i praksis, stoffer der påvirker funktionen af elektrontransporten (f.eks. cyanid) plejer at være pænt giftige.

Jeg har sgu heller aldrig hørt om folk, der har brugt cyanid for at tabe sig :P
Er det fordi cyanid står lige ved siden af 2,4-dnp i din bog?

Fso skrev:
Jo præcist ;) undervejs kom argumentet med at vi skulle skære ned på protein indtaget fordi det stresser cellerne og dermed øger kræft risikoen.

Det er vist ret kontroversielt, om der er direkte sammenhæng mellem højt proteinindtag og kræft. Mig bekendt har der kun været studier, der antyder en sammenhæng. Jeg tror roligt man kan skrue ned for kulhydrater og lidt op for proteiner, hvis man vil på slankekur :)

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

Nu var udsenndelsen ret så nytænkende med udgangspunkt i måske alternativ forskning? men du har ret i at de ikke henviste til nogen konkret undersøgelse.
Jeg lagde bare mærke til detaljen fordi den var helt ny for mig - og forklaringen (som jeg self ikke husker) lød rigtig da jeg hørte det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu var udsenndelsen ret så nytænkende med udgangspunkt i måske alternativ forskning? men du har ret i at de ikke henviste til nogen konkret undersøgelse.
Jeg lagde bare mærke til detaljen fordi den var helt ny for mig - og forklaringen (som jeg self ikke husker) lød rigtig da jeg hørte det.

Hvis det skulle have været tilfældet at der var betydelig risiko for at få kræft, hvis man har et dagligt højt proteinindtag, ville grønlænderne ikke have overlevet som folkefærd. De har altid fået deres kalorier udelukkende fra protein og fedt. ^^

Dedikeret medlem

Det kunne hænge sammen med andre faktorer i vores velfærds samfund som grønlænderne ikke led under..
Betydelig er et kraftigt ord øget risiko lyder mere som budskabet i udsendelsen.

Edit måske fedtsyre sammensætningen i deres kost aner det ikke - synes bare udsendelsen var interessant fordi den modsagde flere af mine meninger og det lød fornuftigt.

Dobbelt edit nu er grønlænderne jo heller ikke just kendt for deres lange levealder og efter hvad lægerne siger er kræft som sådan ikke arveligt (jeg formoder at der i generne kan ligge noget som gør en mere disponibel), men noget som opstår udfra de påvirkninger kroppen udsættes for over en årrække.

Senest rettet af .....? 16 jan 2013 14:46, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har sgu heller aldrig hørt om folk, der har brugt cyanid for at tabe sig :P
Er det fordi cyanid står lige ved siden af 2,4-dnp i din bog?

Nej det er fordi cyanid har en hæmmende effekt på vidstnok cytochrom c oxidase, hvilket nedsætter respirationen og derved oxidativ phosphoylering, eftersom en afkobler som DNP også har hæmmende effekt af den oxidative phosphoylering relaterede jeg de to stoffer for at sætte et skræmmebillede. DNP er jo være pissegiftigt i tilpas store mængder - ligesom cyanid fordi der i sidste ende ikke dannes nok ATP til at holde dig levende. Cyanid har bare ingen slankende effekt da det bremser elektrontronsporten, og derved ilt- og brændstofforbruget imens DNP gør det modsatte.
Håber sammenhængen er lidt mere tydelig nu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Nu ved jeg ikke hvad din vægt er, men du kan ændre meget på kun kost.
Og så må du ud og finde en form for kondi træning du kan holde til.
Prøv og læs på om HCG ; http://www.bodyhouse.nu/idealbb/view.asp?topicID=39936

Lyder til at være rimelig heftigt stads.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]