Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har lige fået Salvia hjem, og der står man skal ligge 0,2g under tungen??? Det har jeg da aldrig hørt om før, skal jeg bare ignorere det, og ryge den dosis jeg har læst mig frem til (0.05g til at starte med)??

Og så står der på min 5x at den indeholder 60 mg af det der stof pr. gram, er det meget eller lidt? Bare så jeg ved om det er den rigtige vare!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Man kan vidst godt indtage salvia sublingualt, altså optaget gennem munden. Jeg vil skyde på at det sagtens kan ryges når det er 5x ekstrakt. Uden at være sikker, tror jeg at 60mg salvinorin a pr. gram ekstrakt lyder meget rigtigt - det er dog nok nærmere et estimat end noget andet.

Medlem

Mange tak for det hurtige svar!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Sry theguyx2 fordi dit sidste topic er blevet så nederen.
men pas på med det, det er ikke et "for sjov" stof :)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem

Har røget 0.15g 5x nu, og fik bare en ro i kroppen, og sådan en smule glade tanker. Jeg har også noget 15x, hvad ville i anbefale hvis jeg godt ville have lidt visuals også? dosis og ekstrakt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg vil i hvert fald anbefale at du bruger en stormlighter til at antænde det med og husk at holde røgen inde så længe som muligt.

Prøv at se om 0.2g 5x ekstrakt giver bedre effekt :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
husk også at du skal holde ilden over salvia'en hele tiden mens du suger.

Medlem

Så selve varmen er meget vigtig?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Jup :-) det skal antændes rigtigt og holdes inde i så lang tid du kan. Husk at have et blødt sted at sænke ned på - seng, madras, sofa. Og at du ikke sætter ild i alt, ved for eksempel at bruge en zippo. Det er en dårlig idé :-) tænk glade tanker, og flyd med! Kig eventuelt på en blank/hvid væg, hvis du kan.

Medlem

Jeg er nærsynet, bør jeg have briller/linser på mens jeg tripper, eller gør det ingen forskel?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez

Altid kun med en ædru tripsitter, der kan forhindre, du gør dumme ting.

og

I din situation er der ikke nogen stoffer jeg kan anbefale dig at tage med god samvittighed. Stoffer er generelt en virkelig dårlig flugtvej, for der går ikke lang tid før man har valget mellem at vende tilbage til hverdagen, eller at tage mere, så umiddelbart lyder det til at du vil være prædisponeret for hurtigt at opbygge et misbrug. Psykedeliske stoffer har det med at sætte problematiske områder i bevidstheden på spidsen, så det vil sikkert ikke være rart. Downers / depressanter kan virke som en effektiv flugt, men kun så længe man holder et misbrug oppe. Stimulanser kan muligvis give en følelse af kontrol over situationen midlertidigt, men til gengæld skal man mentalt betale tilbage med renters rente dagene efter.
Det er et kedeligt råd, men for at kunne balancere brugen af rekreative stoffer nogenlunde fornuftigt, kræver det at man har en vis stabilitet og ballast at stå imod med fra starten af. Desuden er du i en alder hvor meget ændrer sig mentalt, og jeg vil aldrig kunne sige god for at nogen skal eksperimentere med bevidsthedsmodificerende stoffer før de er allermindst et par år ældre.
Tingene er kaotiske nu, men bliver garanteret bedre med tiden. Stoffer (inklusive for megen alkohol og cannabis) er ikke et gyldigt valg for dig nu hvis du vil komme videre med skindet nogenlunde på næsen.

viewtopic.php?f=5&t=39712&p=545033#p545033

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er nok en god ide at få fat i en tripsitter

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"

Medlem

lige noget info om salvia udover min anbefaling om at stoppe med at skræmme væk fra salvia

salvia optages ikke sublingualt, derfor er det noget skrammel der står på din brugsanvisning mhs. til "under tungen"
det er synd der er så meget misindformation om salvia, men nogle , såsom mig, prøver at ophæve forvirringen og skabe klarhed

OK - salvia kan tygges grundigt og salvinorin a som er primært aktivt stof i salvia planten optages gennem mund (ikke slimhinde (subling.) og halsen på vej ned i maven hvor aktive stoffer nedbrydes primært

OK

salvia kan også ryges men med netop dette stof er det meget forskelligt hvor meget du har brug for - med tiden, flere rygninger af stoffen, opbygger du modsat tolerance, dvs. du får brug for at ryge mindre for at opnå samme effekt

jeg er glad for du har fundet den plante - 5x betyder de har ekstraheret fra 4 gram salvia og ladet ekstrakt synke indi 1 gram, derfor er et gram af din salvia ekstrakt, 5 gange så potent som et salvia gram (kun plante)

personligt har salvia aldrig givet mig virkelige hallucinationer, en smule visuel forstyrrelser, men ikke hvad jeg vil kalde hallucinationer

det er helt klart istand til at gøre det

som jeg nævnte i din anden tråd er der salvia skalaen SALVIA
123456
subtle, altere, lightvisual, very visual , immaterial, og amnesia (hukommelsestab)

på hvad jeg kan forstå vil du gerne i 3, til 4
forståeligt nok (det vil jeg også gerne! (men jeg skal ryge mere personligt for at nå det - OK))
pas på med højere doser du vil IKKE nå level 6 (amnesia) - 4 med en smule 5 (immaterial) er ok, og måske endda at foretrække for mere erfarne
men eksperimenter dig frem , og når du 'incrementer' (tror jeg det hedder - øger dose) så lad være med at øge med formeget - stille og roligt, lidt af gangen til du finder DIN dose

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia_dose.shtml

her OP bedre får du det ikke.

@Ferdinand. :closed:

//Zh4d0w

Medlem

er du mod shadows?
MOD

Medlem

lige til min post et trin oppe - jeg er ikke mod shadows, men jeg tror han er MOD (moderator), derfor vil jeg gerne slette den post
jeg ved ikke om han har autorisation eller autoritet til at slette posts eller close threads

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Da jeg selv røg salvia første gang, røg jeg først 0,1 men fandt ud af jeg skulle helt op på 0,3 for at få bare lidt virkning, og det var x10.
Jeg har selv overvejet at få fat i noget x40, og prøve med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Første gang med x10 brugte jeg 0.1

//Zh4d0w

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]