Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Altså umiddelbart JA.. Solen er jo dens livskilde og hvis du slukker for strømmen i så lang tid, vil den tro at der er nat, og begynde at sove.. Det der kan ske ved det er at den begynder at få mixet døgnrytme.. Den kan blive stresset af det..

Måden man skal gøre det på hvis det er, er at man forskyder døgnrytmen med 1 time hver dag, indtil man når den ønskede 18/6 cyklus så de 6 timer hvor der er mørkt, passer med de 6 timer man får gæster..

Men altså umiddelbart så vil jeg ikke anbefale det, men det kan du jo så blive nød til.. Jeg tror ikke du vil få de store gener ud af det, men det er ikke sundt for planten..

Iøvrigt altid en god ting at tænke over sådan nogle ting FØR man planter, og ikke bagefter ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
lyder jo alligevel som noget der kunne fungere rimelig godt. ellers må jeg lige finde ud af noget andet, det eneste der faktisk er problemet er blæseren som sidder bag på skabet i højre side, den lukker lys ud og larmer en smule. men jeg skal nok finde ud af det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uanset hvad, så skal du finde en måde at afskærme lyset på, medmindre du gerne vil ha herma planter i fremtiden.. Nu det jo så godtnok auto's du har, så de kan sagtens finde ud af det selvom de så får lys 24 timer i døgnet.. men når du ikke dyrker auto's så er det et NO-GO..

Det du kan gøre (hvis muligt for dig) er at du kan montere blæseren på indersiden af skabet, og så på ydersiden klistre et stykke hmmm... strømpebuks på tværs? .. helst sort.. Det afskræmer lidt af lyset, men snupper også eventuel støv der måtte være..

Jeg brugte tobaksdåser som jeg havde skåret bunden af, og satte det på på ydersiden.. Brugte noget gaffa til at holde det tæt.. det tog det meste af lyset..

Medlem
Brugeravatar

har tænk mig at lave et kulfilter ud af en pc blæser, som skal sidde på indersiden af den yderste blæser, så det kan ikke rigtig lade sig gøre, men ellers noget sort stof eller lign, kunne måske klistres over ja. jeg prøver mig frem :)
regner også med at køre autos fremover, så det bliver ikke noget problem hvis der er lidt lys leak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror ikke du vil være i stand til at trække luft igennem et hjemmelavet kulfilter ved blot hjælp af en pc-blæser..

En gammel bruger af sitet forsøgte sig engang, og han måtte konstatere at det ikke kunne lade sig gøre.. Han forsøgte derefter med en konstruktion af en vindtunnel og en serie (paralelt) forbundet blæser (x2) og det var stadig ikke nok..

Myten om hjemmelavet filtre eksistere dog, men det er de færreste der bruger en pc-blæser for at trække luften igennem det..

Medlem
Brugeravatar

tror alligevel jeg forsøger, der er en på dfc der har lavet det med succes :) hvis det ikke fungere har jeg en ONA block liggende, og hvis det heller ikke fungere, så må jeg vel invistere i noget ordentligt grej.

Medlem
Brugeravatar

vælger fremover at opdatere om torsdagen så det passer med deres ugentlige alder. de er nu 2 uger gamle og det går stille og roligt frem, har kun vandet dem 2 gange indtil videre, og tror jeg vander i morgen eller lørdag igen.
dog er den ene plante lidt underlig, bladene bøjer nedad i forhold til på den anden. og så er den også mørkere og ser ret underlig ud i forhold til den anden. her er lidt billeder.
Billede
Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

så er de 3 uger gamle og de vokser meget hurtigt nu her. indtil videre har der ikke været problemer med planterne. men har haft lidt problemer med at holde det stealth her til jul da der kom en del gæster til noget julefrokost osv. men de opdagede det heldigvis ikke, da jeg havde ændret deres lysrytme, så der var slukket om aftenen og tændt om natten i stedet, og det fungerede jo meget godt.
så har jeg lige et spørgsmål ang. gødning, skal jeg vente til de viser tegn på mangel ? eller skal jeg begynde at gøde fra næste uge af ? og hvor meget skal de have osv. jeg har købt en GHE serie med micro,grow og bloom.
tilsidst lidt billeder som altid.
jeg tabte desværre min blæser ned over den ene plante for en uge siden, og den har fået hakket nogle af bladene i stykker, men den ser ud til at klare sig fint ellers. den med hakkede blade er også ved at få de hvide pollenfangere som vel er teng på at den går i blomst nu her ? :)
når ja, og god jul og godt nytår alle sammen.
Billede
Billede
Billede

Senest rettet af sincewhen 27 dec 2012 15:36, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Så længe de bliver ved med at se så godt ud som dine gør, ville jeg vente med gødningen.
Når du så starter op, så giv dem 1/4 af hvad der står på skemaet fra GHE.

Jo det skulle være lige omkring uge 3 at de begynder at sætte blomst.

Medlem
Brugeravatar

Denne her har jeg haft en del gavn af at læse: https://www.autoflower.net/forums/f44/l ... -5113.html

Medlem
Brugeravatar

takker for linket, det forklarer jo egentlig meget godt hvilken slags gødning der skal bruges i hvilke faser. jeg tror jeg vil starte ud med 1/4 veg og micro om 1 uge så. og så skifte til blomst i uge 6-7 som han forslår.

Medlem
Brugeravatar

Hvis det er den samme GHE som jeg bruger, så skal du også have noget blomster gødning med.
Ved uge 3 står der feks: FloraGro 5, FloraMicro 5 og FloraBloom 5.
Gro blandingen i uge 4-5 hedder:FloraGro 9, FloraMicro 6 og FloraBloom 3.
Når du så når til det punkt hvor du kan se at de er stoppet med at gro op af skifter du til blomster-gødning, hvor blandingsforholdet hedder:FloraGro 3, FloraMicro 6 og FloraBloom 9.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

GHE flora series er udviklet således at deres gødning SKAL kombineres med alle 3 dele, i større og mindre grad. Hvis man undlader en af de 3 gødninger vil de 2 andre opføre sig anderledes end de skal, og det vil derfor fucke det mere op end godt er.

Kig på dit medfølgende gødningsskema, eller søg efter et skema på google.

Medlem
Brugeravatar

hmm når ok, det lyder jo ikke så godt. så må jeg hellere følge skemaet.
skemaet som står på alle 3 flasker ser således ud.
Billede

Medlem
Brugeravatar

Det her skulle være den sidste nye: GHB-skema
På mine flasker står der vist noget lignende det der står på din. Men jeg følger skemaet jeg linkede til.

Medlem
Brugeravatar

det tager jeg også i brug så, tak for det :)

Medlem
Brugeravatar

så er der gået 4 uger, og der har stadig ikke været nogle problemer med planterne. men har igen været nød til at skifte deres lysrytme her til nytår så de kun fik 14-16 timers lys mellem jul og nytår, men jeg er nu ved at ændre den tilbage til 18/6 igen.
indtil videre kan jeg ikke se mangel på gødning, så jeg tror jeg venter med at gøde til der kommer nogen tegn der indikere mangel. har også læst flere steder at der er mange der slet ikke bruger gødning til deres AF's. så er det virkelig nødvendigt ? eller kommer den til at vokse meget mere hvis jeg bare gøder en smule, uden at overgøde ?
lidt billeder:
Billede
Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

så opstod mit første problem, som jeg er rimelig sikker på er mangel på N, men vil gerne lige have det bekræftet. og så også nogle råd om hvor meget gødning de skal have for at rette op det, eller stoppe det.
jeg har igår vandet med 1/4 styrke gødet vand. men jeg tror ikke det er nok, da bladene bladene bliver ved med at blive gule, så skal jeg prøve med 3/4 styrke i stedet eller bare fuld styrke ? og det er også lidt et problem at jeg lige har vandet, så for at undgå overvanding skal jeg nok mindst vente en 3-4 dage før jeg kan vande igen.
billeder:
Billede
Billede
håber nogen kan hjælpe :)

Moderator
Brugeravatar

Vil umiddelbart også sige nitrogen mangel, men tag det nu roligt med gødningen, det er ganske normalt at der ryger et blad eller to i bunden. De blade hvor planten er begyndt at trække nærring ud af (og som heraf bliver gule), står ikke til at 'redde', men hold øje med om der er andre der starter på at blive gule i bunden, i stedet. Gødning skal langsomt skrues op, radikale ændringer i gødningsdoser kan hurtigt gå fra let undergødning til overgødning.

Medlem
Brugeravatar

så vil jeg gøde med halv styrke næste gang :) de næste store bæreblade er allerede blevet meget lysegrønne, og mange af stilkene er blevet røde/lilla som vidst også skulle være tegn på N mangel. så jeg er alligevel lidt bekymret, da de ikke engang er halvvejs i deres levetid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]