Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 aug 2025 14:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej,

nu starter jeg altså et nyt topic for lige at få det på det rene: hvor lang tid bør man vente med at tage MDMA, efter man har taget tramadol? Har læst at man skal være lidt obs på det, da de begge påvirker serotonin. Kan dog ikke lige fange om man bare ikke må blande dem, eller man skal vente noget tid med at tage MDMA, hvis man for nylig har taget tramadol (eller andre SSRI)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Kommer an på dosis.
Tramadol halveres hver 6. time, så kan du regne ud hvornår det er helt ude af kroppen, følgende indtagelsestimen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kommer an på hvilken formulering du indtager tramadolen på og hvor stor en dosis du tager. Halveringstiden er 5-6 timer, men hvis det er en depotformulering skal du tage højde for at ikke alt stoffet bliver frigjort når du indtager den.
Når du kender din dosis kan du let vurdere med en udregning hvornår det burde være sikkert at tage det.
Du kan finde mere info om de forskellige formuleringers farmakokinetik på pro.medicin.dk.
Hvis du ødelægger en depoteffekt inden du indtager stoffet så skal du se efter brusetabletternes farmakokinetik. :)

Jeg kender ikke kombinationen i praksis men jeg tror at det burde være sikkert at tage MDMA når du har mindre end 5mg tramadol i kroppen. F.eks. ca. et døgn efter du har taget 50mg tramadol på instant release.

Medlem

Tak for svar. Jeg spørger ikke indtil halveringstiden af tramadol, men om det er nok, at stoffet blot er ude af kroppen, før hjernen er klar til mdma. Det lyder lidt på dig som om, det er tilfældet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg antog at du havde farlige interaktioner i tankerne da du oprettede indlægget? Farlige interaktioner sker når der er for meget tramodol i blodet - det er derfor vi snakker om halveringstider da disse har betydning for hvornår risikoen for interaktioner formindskes.

Hvis du tænker på at din MDMA ikke vil virke pga. krydstolerance tror jeg ikke du skal bekymre dig. Tramadol er godt nok en releasing agent for serotonin, men jeg tror ikke at en eventuel tolerance er særlig udtrykt.

Er du er i daglig behandling med tramadol? Hvis ja, er det højest sansynligt et depotpræperat du får (du kan se det på pakken) - det kan ikke siges tydeligt nok at du skal tage højde for dette hvis det er tilfældet - der er meget stor forskel på de to formuleringers farmakokinetik. Hvis du er i daglig behandling med tramadol kan jeg dog godt forestille mig at der måske kan være en smule krystolerance. Men jeg kender folk der tager SSRI og sagtens kan få effekt fra MDMA så mon ikke det nok også går. :)

Admin
Brugeravatar

Jeg ville nok vente en uge med at tage mdma efter den sidste dose tramadol. Bare for at være på den sikre side. Direkte at kombinere dem lyder ihvertfald som en meget dårlig idé, så hold hellere lidt for lang end lidt for kort pause mellem de to stoffer.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]